Guest Getaway1 Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Har kjøp meg ein sierra cosworth som er tolla inn til norge.Men det er ikkje betalt eingangsavgift og det virke som det er dyrt og ein del styr og få norske skilt på den..Bror min har ein vanlig sierra uten motor og med norske skilt ståande, så det eg lure på er ka som kan vere det beste for meg og gjer? betale eingangsavgifta og prøve og få norske skilt eller og bygge om og få den godkjent ombygd? Snakka med stavangertoll og dei sa at eingangsavgifta kunne komme på 55000 kr mens han eg kjøpte den av snakka om 30000kr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
haakie Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Engangsavgiften blir litt nærmere det siste beløpet hvis du bruker alternativt kalkulering av hva avgiften blir. Er en del og hente på dette med eldre biler. -Sierra Cosworth 89' 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Du får stort sett mer igjen for å selge en original bil enn en ombygd når den dagen kommer så se litt på hele bildet før du bygger om ihvertfall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Getaway1 Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Engangsavgiften blir litt nærmere det siste beløpet hvis du bruker alternativt kalkulering av hva avgiften blir. Er en del og hente på dette med eldre biler.ja han eg snakka med i tollen sa det kunne lønne seg, rekner det vel ut med hjelp av km. stand då? Du får stort sett mer igjen for å selge en original bil enn en ombygd når den dagen kommer så se litt på hele bildet før du bygger om ihvertfall.ja er nett det, og så er det kjekt og ha ein orginal cosworth og ikkje ein ombygd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 30 000 da trur jeg du er heldig. vil heller tippe 50 '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Hvordan er karosseriet på cosworthen da mtp rust og alt slikt?Og hvordan er det med det andre? Stemmer fargen? Det kan fort bli noen tusen i lakkering her også. Årsmodell på cossi'n? Hører folk får dem regga for rundt 34-40tusen på alternativ. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Getaway1 Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 30 000 da trur jeg du er heldig. vil heller tippe 50ja er jaffal mellom der ein plass og om eg må betale 50k i eingangsavgift så har eg sikkert ikkje rå te forsikring og billappen så då er eg like langt Hvordan er karosseriet på cosworthen da mtp rust og alt slikt?Og hvordan er det med det andre? Stemmer fargen? Det kan fort bli noen tusen i lakkering her også. Årsmodell på cossi'n? Hører folk får dem regga for rundt 34-40tusen på alternativ.Begge karoseria er hvite med soltak er i like bra stand. årsmodell er 1990 på begge karoseria Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted August 24, 2010 Share Posted August 24, 2010 Det hørtes ut som du hadde kjøpt det mtp å regge den, og hadde 30000 lapper til det.Hvis du må ut med noen ark ekstra nå, så er det i det lange løp verdt det. Har du ikke penger, og trenger bilen nå snart så er det vel bare å bygge om da... Men ta vare på cossikarosseriet! Kan hende du får lyst til å bygge den tilbake en gang. Det er mye jobb å bygge den om. Gjør det ordenlig og komplett. Få med alle delene som er spesielle for cosworth! Er så mye drit som triller rundt omkring. Det er vel mye derfor at det er stor prisforskjeld på orginale og ombygde biler. Til info så må du betale inn vanlig engangsavgift før du kan søke om alternativ metode. Dem finregner en god stund på det, også får du igjen de pengene du har betalt for mye i forhold til alternativ metode for bruksfradrag. I mellomtiden kan den sef regges. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Spar deg for tid å mye bry, spar deg opp penger til du har råd å betale avgiftene.Skall love deg att det er mye bedre !Så har du original cosworth også 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Getaway1 Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 Spar deg for tid å mye bry, spar deg opp penger til du har råd å betale avgiftene.Skall love deg att det er mye bedre !Så har du original cosworth også ja er sant det den er ganske strøken til og ver sierra cosworth og så hadde våre kjekt og hatt den orginal cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now