Jump to content

kamvalg på ist


dohcboy

Recommended Posts

Hadde FR32 på ISen min, å du veit hvordan den var med den.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

FR32 er en fastroadkam. Jeg tror du blir å gå for FR34 :) Litt mindre overlapp, litt mindre duration, og relativt mye løft i forhold til FR32. Og du som skal ha bilen godkjent, så er ikke FR32 den beste for avgassen heller.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

STORFORNØYD med FR34 på OHC turbo vertfall :)

Helt klart en kam å anbefale :)

Veldig sterk i bunn, selv med lav komp var den sterkere helt fra bunn enn den var orginalt.

Ingen problem med tomgang, og dro godt på turtall.

Jeg hadde dog ikke justerbart kamdrev, så kunne sikkert blitt enda bedre :)

Men absolutt en kam jeg vil anbefale :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

hehe. for den kammen jeg har i nå er tydeligvis en orginal replacement cam. en camtec zc369c etter det google forteller,

men har titta litt på denne kammen

KENT CAMS ROAD/RALLY CAMSHAFT KIT: SOHC PINTO (CARB) KCRL31K

 

Other Info: 2750-7500rpm .500" LIFT, 304/297deg DURATION, TIMING 106deg .010"/.012" CLEARANCE. KIT INCLUDES: CAMSHAFT, FOLLOWERS, VALVE SPRINGS, BALLS STUDS, SPRAY BAR, STEM SEALS & CAM LUBE

 

er ikke så mye forskjell på løftet på den kontra en fr34

KENT CAMS FAST ROAD CAMSHAFT KIT: SOHC PINTO INJECTION

 

Other Info: 1000-6250rpm .499" LIFT, 263deg DURATION, TIMING 110deg .008"/.010" CLEARANCE. KIT INCLUDES: CAMSHAFT, FOLLOWERS, VALVE SPRINGS, BALLS STUDS, SPRAY BAR, STEM SEALS & CAM LUBE

 

her må dere folkens bare komme med forslag

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er viktig å veie valgene før man skal velge en såpass viktig del :)

 

Men hør med karen som har toppen din om det er en kam han ville anbefalt deg, gjerne få slipt til deg.

Slik at det blir tatt med i sammenhengen når han tar toppen din :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

hehe d er EBB som får toppen min iløpet av uka ;) EBB har porta denne toppen for noen år siden så den jobben slipper han på nytt :P

 

men ser ut som d bikker mot en fr34 kam, men skal vente et par dager til så kansjke d dukker opp et par flere tips å alternativer her :)

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte fr34 på gamle bilen, dro ut 125hk med den mot 115hk som skal være orginalt. og så og si helt flat nm kurve mellom 160nm og 165nm.

Funket veldig bra uansett hvor på turtallet du lå. Som sagt før i tråden så merket man godt drag fra bunn av.

91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust
50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål.
 

Link to comment
Share on other sites

Mener å huske at det ble anbefalt å kjøre med orginal kam på ohc, ved turbotriming før i tiden. Og at denne da faktisk

var ganske "sint" i forhold til turbo kammen?

Noen som har prøvd?

For det er jo ganske meningsløst å kjøpe dyr kamm om den orginale er bra nok?

Link to comment
Share on other sites

hehe sant nok, har som sakt tydeligvis en orginal kam i min,men syns den drar i bøtter og spann egentli, veldig sterkt mellom register + at turboen jeg har lader veldig tidlig

ja har hørt d der jeg oxo, men d vises d at sugekammer til ohc funker bra til overladning oxo

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Tror du vil bli veldig fornøyd med en FR34 kontra en org. kam.

En såpass mild momentkam til sugemotor er en meget fra turbokam i seg selv.

 

Hadde håpet på et innspill fra RS1000 på dette her, han forklarer nok dette mye bedre hehe :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

FR står kort og greit for Fast Road. Sansynligvis en anna kamprodusent tipper jeg. KC er forkortelsen for KentCams. F.eks KCFR32.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...