dohcboy Posted August 23, 2010 Author Share Posted August 23, 2010 japp stemmer d Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 26, 2010 Author Share Posted August 26, 2010 ingen flere alternativer ? Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 26, 2010 Share Posted August 26, 2010 ja hehe hadde forventa et par innlegg fra rs1000 til nå så heheDe to absolutt sikreste tipsene til å oppnå fiasko er:1. Sette høye mål, begynne prosjektet og så gi opp før man er ferdig. Dette er ganske vanlig.2. Hør med flere såkalte "forum-eksperter" e.l. og bland sammen rådene fra flere. Også ganske vanlig. Post #12 i denne tråden forklarer hvorfor jeg holder meg unna her da EBB og jeg er uenig om det meste.Her ett bra eks. som med all tydelighet viser forskjellen. Praktisereren EBB er stolt av resultatet og teoretikeren RS 1000 anser dette som ett skrekkens eksempel. Bremseresultatet, og derfor faciten, ble så vidt jeg kjenner til IKKE lagt ut ....., men...... Her ett klipp-og-lim quote fra ett annet forum. Legg merke til hvor imponert man kan blir over egne ferdigheter og at på topper er utseendet som teller!!! Drit i funksjon bare det SER bra ut. Når da endelig alt er ferdig kan en sette seg godt ned , drikke ett glass med god kald Cola og nyte synet av en reinkarnasjon i støpegods :http://www.raceinfo.no/temp/tn_FERD4.jpghttp://www.raceinfo.no/temp/tn_FERD5.jpghttp://www.raceinfo.no/temp/tn_FERD3.jpghttp://www.raceinfo.no/temp/tn_divcuts.jpghttp://www.raceinfo.no/temp/tn_ferd1_2.jpghttp://www.raceinfo.no/temp/tn_FERD6.jpghttp://www.raceinfo.no/temp/tn_ferd2_1.jpg Lenge leve gammelt støpegods med noko attåt ! Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 27, 2010 Author Share Posted August 27, 2010 så du mener det er fjasko å spørre etter andres erfaringer ??så du mener at funksjonen ikke er bra ? selv om det ferdige resultatet ser bra ut var ikke interressert i å høre på teoretikere eller useriøse kommentare. men i ren erfaring fra folk, hvordan di har erfart forskjellige kammer her.å har du gode eller dårlige erfaringer med forskjellige kammer til ohc så var det ønskeli å høre fra deg,verken mer eller mindre. å har du ikke d så kan du enkelt å greit skrive d,så viss du mener en fr34 kam er dårlig valg så kan du begrunne dette Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
BM-RACING Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 så du mener det er fjasko å spørre etter andres erfaringer ??så du mener at funksjonen ikke er bra ? selv om det ferdige resultatet ser bra ut var ikke interressert i å høre på teoretikere eller useriøse kommentare. men i ren erfaring fra folk, hvordan di har erfart forskjellige kammer her.å har du gode eller dårlige erfaringer med forskjellige kammer til ohc så var det ønskeli å høre fra deg,verken mer eller mindre. å har du ikke d så kan du enkelt å greit skrive d,så viss du mener en fr34 kam er dårlig valg så kan du begrunne dette Jeg hadde gått for en standard kam jeg Holder mer enn nok til 400 hk Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 På e85 ja dohcboy kjører grønndysesats, med L8sprut, og 98 oktan. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
BM-RACING Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 På e85 ja dohcboy kjører grønndysesats, med L8sprut, og 98 oktan. Uansett om det er bensin han bruker så blir det ikke mye effekt forskjell med orginal kam eller ikke Bondemekk Racing Ford Sierra isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 (edited) det hjelper ikke med en annen kam som gjør at motoren "puster" bedre http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/59902-is-turbo/ i denne tråden her står hva rs1000 mener om kam valg. og tipset er catcams sin turbo kam. trur det er denne kam`n her som Rs1000 mener. Edited August 27, 2010 by RsMuffe Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 27, 2010 Author Share Posted August 27, 2010 jo men så har d seg slik at jeg har kjørt med porta topp og orginal kam,å er på utkikk etter en fordholdsvis mild kam ,men igjen med litt mere løft, men igjen en kam jeg ikke trenger å tenke på at jeg får rallytomgang, for d er uaktuelt Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 fr34 kam`n er jo en mild og fin kam med mye løft. og har vist seg at virker fint på ohc turbo. så den er et greit kjøp. men fremdeles er det ikke en turbo kam. catcams sin turbo kam er også en mild og fin kam, har ikke like mye løft som kcfr34 kam`n, men er trossalt en turbo kam. så denne her virker nok bedre for din motor. hvis du har lest en del innlegg av RS1000. så er det milde kammer som han er stor fan av. og ikke "svære greier". personlig så hadde jeg valgt catcams sin turbo kam, pga. nettopp er en turbo kam. og den kamakselen er Nitridherdet og vippearmene har hardmetall innlegg. som gjør at dette kam akselen settet er mere holdbare. catcams kammer får du kjøpt hos mobeck.com så lenge du kjøper en kam som er mild og har høyere løft enn org. kam`n så vil det helt klart bli bedre enn med org.kam`n du kjører med nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 27, 2010 Share Posted August 27, 2010 så du mener det er fjasko å spørre etter andres erfaringer ??så du mener at funksjonen ikke er bra ? selv om det ferdige resultatet ser bra ut var ikke interressert i å høre på teoretikere eller useriøse kommentare. men i ren erfaring fra folk, hvordan di har erfart forskjellige kammer her.å har du gode eller dårlige erfaringer med forskjellige kammer til ohc så var det ønskeli å høre fra deg,verken mer eller mindre. å har du ikke d så kan du enkelt å greit skrive d,så viss du mener en fr34 kam er dårlig valg så kan du begrunne detteNei.Poenget var at når EBB tar toppen og kombinasjonen kam og topp er viktig og må stemme, så er det smart å høre med ham. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 27, 2010 Author Share Posted August 27, 2010 ja, har allerede snakket med han ang kam, å en fr34 skulle funke bra sa han, så da er d vel noe i det Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
s10an Posted August 28, 2010 Share Posted August 28, 2010 "rally tomgang" er ikke noe du skal engste deg for med noen av kammene ivertfall Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted October 2, 2010 Author Share Posted October 2, 2010 da ble valget til syvende å sist en fr34 kam. har ikke fått kammen enda så lurte litt på hvilken ventil klaringer man skal bruke på den ? std ? Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 følger vel med data på dette Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 Klaringene står på burtonpower sine sider. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted October 2, 2010 Author Share Posted October 2, 2010 står som følger 008"/.010" å hvor mye blir så d ? Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted October 2, 2010 Share Posted October 2, 2010 0.20 og 0.25 eller mer nøyaktig: 0.203mm og 0.254.. 1 inch = 25.4mm = 2.54 cm = 25400 microns " = inch (tomme) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted October 3, 2010 Author Share Posted October 3, 2010 Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierraboy88 Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Noen som vet hva en EP-6026 kam er? fant en sånn i en IS motor eg har skrudd i deler HAKUNA MATATA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Ser veldig ut som et støpenr på en hvilken som helst kamprofil, men sansynligvis orginal. Er nummeret støpt eller preget? - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
BR Racing V6 Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Har en kent cam p284 hot turbo profile.noen som har testet denne her inne?284/292 ca12 mm løft 83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015 85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014 85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:) 88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013 88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierraboy88 Posted August 4, 2013 Share Posted August 4, 2013 (edited) Fant ut at 6026 kammen var ein fr31 kam Edited August 4, 2013 by Sierraboy88 HAKUNA MATATA Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted August 5, 2013 Share Posted August 5, 2013 Hvor mye forskjell blir det i en ist med en FR34 kam og ellers orginal motor (8.5komp)? Megasquirt og justerbart kamdrev. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now