dohcboy Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 som overskrit sier, skal kjøpe ny kam til istn min å vurderer sterkt en kent fr34 kam, men hvordan blir den på tomgang da ? evnt fr30 eller fr32 ? så synspunkter å ærfaringer mottas med stor takke her Even Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 Hadde FR32 på ISen min, å du veit hvordan den var med den. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 22, 2010 Author Share Posted August 22, 2010 ja, men her står tross alt ei lita snurre på å så blir det tatt i betraktning til at d blir større turbo med tida Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 FR32 er en fastroadkam. Jeg tror du blir å gå for FR34 Litt mindre overlapp, litt mindre duration, og relativt mye løft i forhold til FR32. Og du som skal ha bilen godkjent, så er ikke FR32 den beste for avgassen heller. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 STORFORNØYD med FR34 på OHC turbo vertfall Helt klart en kam å anbefale Veldig sterk i bunn, selv med lav komp var den sterkere helt fra bunn enn den var orginalt.Ingen problem med tomgang, og dro godt på turtall. Jeg hadde dog ikke justerbart kamdrev, så kunne sikkert blitt enda bedre Men absolutt en kam jeg vil anbefale Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 22, 2010 Author Share Posted August 22, 2010 takker så meget her blir å bestille kam i førstkommende uke, da toppen min er på tur til stavanger Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 Høres ut som en veldig god plan, begge deler Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 22, 2010 Author Share Posted August 22, 2010 (edited) hehe. for den kammen jeg har i nå er tydeligvis en orginal replacement cam. en camtec zc369c etter det google forteller,men har titta litt på denne kammen KENT CAMS ROAD/RALLY CAMSHAFT KIT: SOHC PINTO (CARB) KCRL31K Other Info: 2750-7500rpm .500" LIFT, 304/297deg DURATION, TIMING 106deg .010"/.012" CLEARANCE. KIT INCLUDES: CAMSHAFT, FOLLOWERS, VALVE SPRINGS, BALLS STUDS, SPRAY BAR, STEM SEALS & CAM LUBE er ikke så mye forskjell på løftet på den kontra en fr34KENT CAMS FAST ROAD CAMSHAFT KIT: SOHC PINTO INJECTION Other Info: 1000-6250rpm .499" LIFT, 263deg DURATION, TIMING 110deg .008"/.010" CLEARANCE. KIT INCLUDES: CAMSHAFT, FOLLOWERS, VALVE SPRINGS, BALLS STUDS, SPRAY BAR, STEM SEALS & CAM LUBE her må dere folkens bare komme med forslag Edited August 22, 2010 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 KCRL31K: 304/297deg DURATION, TIMING 106deg VS. KCFR34: 263deg DURATION, TIMING 110deg = STOR forskjell Ville ikke gått for en slik kam på en IST, da ville jeg MYE heller gått for en FR34 kam Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 22, 2010 Author Share Posted August 22, 2010 japp jeg å egentli,men d var bare en luring av en kompis av meg som er teoretiker til di grader så foreslo den.. Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 22, 2010 Share Posted August 22, 2010 Ja, det er viktig å veie valgene før man skal velge en såpass viktig del Men hør med karen som har toppen din om det er en kam han ville anbefalt deg, gjerne få slipt til deg.Slik at det blir tatt med i sammenhengen når han tar toppen din Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 22, 2010 Author Share Posted August 22, 2010 hehe d er EBB som får toppen min iløpet av uka EBB har porta denne toppen for noen år siden så den jobben slipper han på nytt men ser ut som d bikker mot en fr34 kam, men skal vente et par dager til så kansjke d dukker opp et par flere tips å alternativer her Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Hehe, ja jeg regnet med at det var han som skulle ta den Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Jeg brukte fr34 på gamle bilen, dro ut 125hk med den mot 115hk som skal være orginalt. og så og si helt flat nm kurve mellom 160nm og 165nm.Funket veldig bra uansett hvor på turtallet du lå. Som sagt før i tråden så merket man godt drag fra bunn av. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nilssen Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Noen som har prøvd Pipercams ? som OHCBP285. Her Failure is only the opportunity to more intelligently begin again. Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
as. Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Mener å huske at det ble anbefalt å kjøre med orginal kam på ohc, ved turbotriming før i tiden. Og at denne da faktisk var ganske "sint" i forhold til turbo kammen?Noen som har prøvd? For det er jo ganske meningsløst å kjøpe dyr kamm om den orginale er bra nok? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 23, 2010 Author Share Posted August 23, 2010 hehe sant nok, har som sakt tydeligvis en orginal kam i min,men syns den drar i bøtter og spann egentli, veldig sterkt mellom register + at turboen jeg har lader veldig tidligja har hørt d der jeg oxo, men d vises d at sugekammer til ohc funker bra til overladning oxo Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Tror du vil bli veldig fornøyd med en FR34 kontra en org. kam.En såpass mild momentkam til sugemotor er en meget fra turbokam i seg selv. Hadde håpet på et innspill fra RS1000 på dette her, han forklarer nok dette mye bedre hehe Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 23, 2010 Author Share Posted August 23, 2010 ja hehe hadde forventa et par innlegg fra rs1000 til nå så hehe Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Kamerat har FR35 på sin IS-Turbo, den også kommer veldig tidlig og er sterk fra bunn.Stusset på at det sto FR35, men det var faktisk riktig Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 catcams sin turbo kam, er en kam som rs1000 har nevnt i enn annen tråd her. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 23, 2010 Author Share Posted August 23, 2010 fr35 ??????? whaaat Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 Akkurat. Det er frippelsjekket Pukkelrygg skulle lage chip til bilen, så det ble sjekket opptil flere ganger Vet jo ikke om det er Kent Cams som har laget den, men det sto hvertfall FR35 i bakant av kammen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 23, 2010 Author Share Posted August 23, 2010 hmm vel kent cams bruker jo betegnelsene FR på kammene sine da. så d høres veeeeldi rart ut med FR35, så hvem andre da lager kammer med betegnelsen FR ?? :S Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 FR står kort og greit for Fast Road. Sansynligvis en anna kamprodusent tipper jeg. KC er forkortelsen for KentCams. F.eks KCFR32. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now