Ron Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Hei. Har styra fryktelig i sommer med å finne årsak til lavt oljetrykk, svaret var foressten så enkelt at det nesten er latterlig.. Jeg har en oljepumpe som er kjørt med i 50 mil, vet den er/var bra da den leverte nesten 6 bar på kald motor,men i min søken etter feil så åpna jeg pumpa å sjekka etter skader, ingen funnet. Jeg var en idiot som ikke merka før jeg demonterte Jeg kjører nå med en brukt pumpe som leverer, men den "nye" leverte bedre, å siden jeg alikevell skal av med panna igjenfor å bytte halvmåne, så vil jeg gjerne montere sammen med den nye pumpa. Er det noen spesiell måte den skal settes sammen på? Slik ser den ut nå: Meget takknemlig for svar på dette! -Ronny- Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 ser riktig ut dette.. men er i hovedsak lokke som får størst slitasje, ingen slite merker/grader? smekk sammen shiten, å vær bli å fornøyd..Visst itj så kan æ vis dæ på den "gammel" pompa koss den chimses da har du værtfall en bar ekstra me en gang... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted August 19, 2010 Author Share Posted August 19, 2010 Ingen slitasje merker nei, det viste seg jo typisk at pumpa var knall den. Den har rusla knappe 50 mil. Grunnen til at jeg lurer er pga jeg fikk tips om å merke før jeg demonterte, noe jeg selvfølgelig glemte i kampens hete Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Ingen slitasje merker nei, det viste seg jo typisk at pumpa var knall den. Den har rusla knappe 50 mil. Grunnen til at jeg lurer er pga jeg fikk tips om å merke før jeg demonterte, noe jeg selvfølgelig glemte i kampens hete Jeg smører inn de bevegelige delene og huset innvendig med fett slik at ikke pumpen gå tørr og skjærer ved oppstart. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 hva var årsaken til lavere trykk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted August 20, 2010 Author Share Posted August 20, 2010 hva var årsaken til lavere trykk? Det hele starta med at jeg bytta ut blokka, alt gjort etter boka selvfølgelig, ved oppstart så konstaterte jeg dårlig oljetrykk, 1.8bar på kald motor. Jeg har faktisk vært av med alt 7 ganger før jeg fant feilen, prøvde 3 oljepumper, målte lagerklaring, skifta lager 2 ganger, 3 stk oljefilter, osv.osv, dette var faktisk feilen 5 kroner til den som ser noe feil her Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 hmm skal vel ikke være et blende lokk på d hullet oppe til venstre vel ? Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 akslingen som driver oljepumpen er borte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 borte? forsvinner ikke av seg sjøl..men den er umulig å se her uansett Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 ja at den er knekt av eller noe ? evnt at lager skåla som er helt ferdi Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted August 20, 2010 Author Share Posted August 20, 2010 (edited) hmm skal vel ikke være et blende lokk på d hullet oppe til venstre vel ? RIKTIG!! Helt sykt kor mye hodebry det lille lokket har gitt meg, satt i et nytt å bing alt ok Det der var virkelig det siste jeg kunne tenke meg problemet var, demonterte for å sjekke lageret til akslinga, da jeg oppdaget det. Som dere ser så står det lille lokket på skrå inni der. Edited August 20, 2010 by Ron Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 hehe hmm hvor ble det av den 5rn da ??? hehe :P får vel sjekke på min egen oxo, da jeg skal rive ut motoren min idag, for å bli kvitt oljetrykk problemet mitt,på en eller anna finuelig måte Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted August 21, 2010 Author Share Posted August 21, 2010 hehe hmm hvor ble det av den 5rn da ??? hehe :P får vel sjekke på min egen oxo, da jeg skal rive ut motoren min idag, for å bli kvitt oljetrykk problemet mitt,på en eller anna finuelig måte Venta på konto nr fra deg på PM Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted August 23, 2010 Author Share Posted August 23, 2010 hehe hmm hvor ble det av den 5rn da ??? hehe :P Betalingstype: Regning Fokus Nettbank Fra konto: Brukskonto - ########815 Tekst på avsenders kontoutskrift: forum Kvittering: Nei Til konto: ########765 Tekst på mottakers kontoutskrift: ikke en lotto million, men nesten, hehe. . Beløp: -5,00 Dato: 24.08.2010 Oppdragsdato: 24.08.2010 Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted August 23, 2010 Share Posted August 23, 2010 hehehehehehehehehehehe Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now