escortcosw Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Hei er det noen som har hørt no ang reimhjul som har knekt av veiva???cosw motor,,,Ser det står no om det i den E85 Tråden,,,Noen som vet mer??El har no info?? Vurderer sterk å skaffe meg ett alu hjul i front.. Eller hva mener folket??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Går nok tusenvis av cosworther med originalt støypjernshjul. Har aldri hørt det har vært noe problem på standard veiv. Har kun hørt om to som har knekt veivtappen og det var de nevnte i e85 tråden. Når det er sakt så er vel alle deler man kan bytte ut som forårsaker mindre belastning på veiva en fordel.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Går nok tusenvis av cosworther med originalt støypjernshjul. Har aldri hørt det har vært noe problem på standard veiv. Har kun hørt om to som har knekt veivtappen og det var de nevnte i e85 tråden. Når det er sakt så er vel alle deler man kan bytte ut som forårsaker mindre belastning på veiva en fordel.. og det med alu?slites fortere ned då...men måtte skifte mitt i original støpejern engang,det var nedslitt!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 og det med alu?slites fortere ned då...men måtte skifte mitt i original støpejern engang,det var nedslitt!! Hæ?? Hva med alu? De knekte var med jernhjul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 (edited) Hæ?? Hva med alu? De knekte var med jernhjul. mindre belastning på veiven med alu? edit: misforsto.og trodde vi snakket om tannhjulet til regreimen Edited August 19, 2010 by Cosworth_ftw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 mindre belastning på veiven med alu? Mindre roterende masse.. Men som sagt aldri hørt om ei original veiv som har hatt problemer. Sikkert noen andre som har noen historier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Hei er det noen som har hørt no ang reimhjul som har knekt av veiva???cosw motor,,,Ser det står no om det i den E85 Tråden,,,Noen som vet mer??El har no info?? Vurderer sterk å skaffe meg ett alu hjul i front.. Eller hva mener folket???Dette gjelder kun når det tunge Ford 36-1 reimhjulet som originalt står på T25 motoren brukes på motorer som er trimmet endel. Det er ingen problemer med de vanlige Cosworth remhjulene som til de grader er testet i motorsport. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Jeg snakket med Tony på verkstedet til reyland idag, og spurte om akkurat dette. Og han sa at problemet her hadde vært produksjonsfeil i veiva, ikke at drevet var for tungt. Så om dette er en myte som er funnet opp av fjortisser som ikke aner hva de snakker om, eller om det er noe fakta i det vet tydeligvis ingen.Men det er jo heller ikke noe problem å kjøre med et lettere ett, så da skal ikke jeg være vrien og si at jeg kjører med det tunge. Men jeg føler fortsatt at det er for lite fakta om dette temaet ennå. Og reyland brukte nok en mnd på å skaffe ett sånt drev, så da får jeg kjøre med veivknekkern imens Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
escortcosw Posted August 19, 2010 Author Share Posted August 19, 2010 Jeg snakket med Tony på verkstedet til reyland idag, og spurte om akkurat dette. Og han sa at problemet her hadde vært produksjonsfeil i veiva, ikke at drevet var for tungt. Så om dette er en myte som er funnet opp av fjortisser som ikke aner hva de snakker om, eller om det er noe fakta i det vet tydeligvis ingen.Men det er jo heller ikke noe problem å kjøre med et lettere ett, så da skal ikke jeg være vrien og si at jeg kjører med det tunge. Men jeg føler fortsatt at det er for lite fakta om dette temaet ennå. Og reyland brukte nok en mnd på å skaffe ett sånt drev, så da får jeg kjøre med veivknekkern imens oki har du også Wee reim på din motor....?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Jeg har flatreimer jeg. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Jeg snakket med Tony på verkstedet til reyland idag, og spurte om akkurat dette. Og han sa at problemet her hadde vært produksjonsfeil i veiva, ikke at drevet var for tungt. Så om dette er en myte som er funnet opp av fjortisser som ikke aner hva de snakker om, eller om det er noe fakta i det vet tydeligvis ingen.Men det er jo heller ikke noe problem å kjøre med et lettere ett, så da skal ikke jeg være vrien og si at jeg kjører med det tunge. Men jeg føler fortsatt at det er for lite fakta om dette temaet ennå. Og reyland brukte nok en mnd på å skaffe ett sånt drev, så da får jeg kjøre med veivknekkern imens hei igjen fjortis ville eg nok ikkje sei at eg e.men faktum e at to veiver gikk med samme reimhhjul,var dette samme produkjonsparti?tillfeldighetar? ps snart 40.som eg skreiv rainbird sin var ei letta version av farndon sin,k martin hadde gjort eller bestilt fra farndon det må andre ta seg av "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 (edited) Jeg snakket med Tony på verkstedet til reyland idag, og spurte om akkurat dette. Og han sa at problemet her hadde vært produksjonsfeil i veiva, ikke at drevet var for tungt. Så om dette er en myte som er funnet opp av fjortisser som ikke aner hva de snakker om, eller om det er noe fakta i det vet tydeligvis ingen.Men det er jo heller ikke noe problem å kjøre med et lettere ett, så da skal ikke jeg være vrien og si at jeg kjører med det tunge. Men jeg føler fortsatt at det er for lite fakta om dette temaet ennå. Og reyland brukte nok en mnd på å skaffe ett sånt drev, så da får jeg kjøre med veivknekkern imens En ting man skal merke seg når det diskuteres motor er at mange har ett "steady state" syn på tingenes tilstand. Det virker som man antar at det meste går jevnt og fint for seg. Intet er lengre fra sannhenten. Vekten er én ting, egenskaper, eller mangel på dette er noe annet, noe man kan få bekreftet her: http://www.summitracing.com/search/Part-Type/Harmonic-Balancers/ På Volvomotorer er det f.eks en ikke ubetydelig effektøkning å hente på en bytte til en nyere veiv med bedre konstruksjon som er mye bedre ballansert. Økt levetid på lagrene er bonus. Jeg bruker ordtaket: "Hvis noe virker enkelt, er det fordi man kan for lite om temaet!" endel. Remhjul og svingningsdempere er intet unntak så når det gjelder Cosworthmotorer stoler jeg på de anbefalinger som kompetente og erfarne Engelske motorbyggere kommer med. Edited August 20, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Breda Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 hei igjenfjortis ville eg nok ikkje sei at eg e. Slapp av.Det var ikke deg jeg siktet til i det hele tatt.Det jeg ville fram til er at vi diskuterer en sak som ikke har noe fakta, eller dokumentasjon som omhandler problemet. Derfor jeg skrev at KANSKJE problemet kommer fra en fjortiss som lager rykter. At dette er mer ett rykte og snakk rundt lunchbordet, enn fakta. Jeg aner ikke hvem du er, og dømmer deg da heller ikke. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now