Jump to content

Oljelys lyser konstant.


Crisytaiser

Recommended Posts

Hei, og unskylder for maset mitt.

 

 

Når jeg starter bilen min så kommer oljelyset på med en gang. Har sjekket oljen og den er på Max merket.

 

Har kjørt bilen 2 ganger på prøveskilt (ca 30 timer samlet) og er lite sannsynelig at det er oljepumpa, siden motoren har blitt kjørt Hardt og går akkurat samme som før. Motoren tikker ikke fra ventilene og det er den bilen jeg har hatt som har gått finest på tomgang osv uten noen ulyder.

 

Hva kan dette være og er det standard med Zetec motorer at dette skjer? Er snakk om en 1.8i 16v.

 

 

 

Mvh Kim.

1991 - BMW 520i 24v Manuell

 

1992 - Ford Sierra 2.0 IS - Solgt!

 

1991 - Ford Escort MK5b 1.8i - Solgt!

Link to comment
Share on other sites

Ok, skal kjøpe en ny da førstkommende uke. Hvordan er det og komme fram bak motoren for og skifte denne? Må den inn og ta'es inn på en bukk eller er det mulig og gjøre det hjemme?

1991 - BMW 520i 24v Manuell

 

1992 - Ford Sierra 2.0 IS - Solgt!

 

1991 - Ford Escort MK5b 1.8i - Solgt!

Link to comment
Share on other sites

hei igjen! nå har jeg sett bak motoren uten og tatt den opp på bukk. jeg fant en vakumslange som ikke var koblet til noe som gikk til en boks som det sto dette på:

 

"Ford E7EF9F479A (0 F-09 E)"

 

Denne boksen var heller ikke koblet til noen ledninger og satt ved siden av motoren på register-siden. Har dette noe med at oljelyset står på konstant?

 

 

 

Edit: fant også en slange som gikk fra innsuget som bare lå bak motoren som heller ikke var koblet til noe.

 

Mvh Kim.

Edited by Crisytaiser

1991 - BMW 520i 24v Manuell

 

1992 - Ford Sierra 2.0 IS - Solgt!

 

1991 - Ford Escort MK5b 1.8i - Solgt!

Link to comment
Share on other sites

Løse slanger har sannsynligvis ingenting med oljetrykket å gjøre, men løse vakuumslanger kan lage andre problemer.

Boksen du oppgir nummer på ser ut til å være en MAP-sensor. Den hører ikke til Zetec-motoren. Skru den av og selg den ;)

 

Oljetrykkbryteren ser sannsynligvis ut som på bildet og sitter skrudd rett i blokka.

 

repm311401updated.jpg

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Link to comment
Share on other sites

Løse slanger har sannsynligvis ingenting med oljetrykket å gjøre, men løse vakuumslanger kan lage andre problemer.

Boksen du oppgir nummer på ser ut til å være en MAP-sensor. Den hører ikke til Zetec-motoren. Skru den av og selg den ;)

 

Oljetrykkbryteren ser sannsynligvis ut som på bildet og sitter skrudd rett i blokka.

 

repm311401updated.jpg

 

 

ok, hvordan side av den der er det "måleinstrumentene" er koblet til? er nesten 100% grønnsak på escort siden jeg nettopp har kjøpt den.

 

 

noen nevnte at det gikk en ledning ut i fra den. må vel være lett og finne hvis jeg legger meg under bilen..

Edited by Crisytaiser

1991 - BMW 520i 24v Manuell

 

1992 - Ford Sierra 2.0 IS - Solgt!

 

1991 - Ford Escort MK5b 1.8i - Solgt!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...