Sierra_2.9 Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Havarerte turboen etter toskete skruing på bleedventilen...skulle hatt en ny, men tight med cash. er grønndyse-oppsett nå med org 2wd turbo som har fungert bra. Har tenkt tanken om T34 Escort Cossie turbo med tida, men nå spørs det om tida er kommet allerede Org T3 2wd turbo. Mange av de til salgs brukt? cirka pris på de? Mulig å få tak i nytt/tilsvarende T3 i ny/overhalt? Pris på no sånt? T34 Escos. Mange til salgs brukt? Pris? samme spørsmåla som over. HVIS det blir T34 må jeg ha ny chip veit jeg, men må jeg ha nye dyser også? Har jeg noen andre alternativer? Takker for gode svar! '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
StigRS Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Jeg kjøpte meg turbo fra atpturbo.com i usa. Greie priser og kjapp levering, komm ikke noe toll eller moms på den heller Litt vansklig å finne "riktig" turbo da det er veldig stort utvalg der '63 Ford Cortina 1200 2dr'89 Ford Sierra 3dr ohc-turbo'86 Ford Sierra RS Cosworth'00 Dodge Ram 2500 5,9TD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Du kan få overhalt din egen.. Kanskje like greit i stedet for en gammel turbo du egentli ikke har noen garanti på hvor lenge den holder. t34 med .48 hus ville nok vært det artigste Koster som regel en del for en t34 da.. og de er som regel gamle de og.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted August 17, 2010 Author Share Posted August 17, 2010 Jeg kjøpte meg turbo fra atpturbo.com i usa. Greie priser og kjapp levering, komm ikke noe toll eller moms på den heller Litt vansklig å finne "riktig" turbo da det er veldig stort utvalg der de prisene som står på sida. hvor mye må man legge på før man har den hjemme i verkstedet? frakt, moms osv Du kan få overhalt din egen.. Kanskje like greit i stedet for en gammel turbo du egentli ikke har noen garanti på hvor lenge den holder. t34 med .48 hus ville nok vært det artigste Koster som regel en del for en t34 da.. og de er som regel gamle de og.. Anbefalinger til overhaling a? Pris på sånt no? Mye ligger T34 på i pris brukt/ny? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escossie Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 de prisene som står på sida. hvor mye må man legge på før man har den hjemme i verkstedet? frakt, moms osv Anbefalinger til overhaling a? Pris på sånt no? Mye ligger T34 på i pris brukt/ny? kontakt kh turbo han overhaler turbon din rimelig. Den du har med 360 lagre vil ville vel også funket gull Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted August 17, 2010 Author Share Posted August 17, 2010 kontakt kh turbo han overhaler turbon din rimelig. Den du har med 360 lagre vil ville vel også funket gull Ok. takker for svar har null peil på detta..360 lager vil si? hva for lager er det org? hva vil dette utgjøre i praksis? '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Ok. takker for svar har null peil på detta..360 lager vil si? hva for lager er det org? hva vil dette utgjøre i praksis? 360 betyr at thrustlageret i turboen er 360 grader. Turboen blir mer stabil på høyere trykk og varer lengre 1990 Sierra RS Cosworth 4x4 1990 Sierra 2.0 Doch 4x4 2004 Passat tdi 4-motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
StigRS Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 de prisene som står på sida. hvor mye må man legge på før man har den hjemme i verkstedet? frakt, moms Kom 200 dollar ekstra i frakt det var det eneste. Hele turbon kom på 6500,- norske Brukt t34 er vell 4-5lapper tror jeg, er ikke så ofte dem er tilsalgs. '63 Ford Cortina 1200 2dr'89 Ford Sierra 3dr ohc-turbo'86 Ford Sierra RS Cosworth'00 Dodge Ram 2500 5,9TD Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Fakeworth har en T34 til salgs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted August 18, 2010 Author Share Posted August 18, 2010 (edited) Kom 200 dollar ekstra i frakt det var det eneste. Hele turbon kom på 6500,- norske Brukt t34 er vell 4-5lapper tror jeg, er ikke så ofte dem er tilsalgs. ok. ikke så gæli det da. hvem turbo endte du opp med? Fakeworth har en T34 til salgs Ok, takk EDIT: noen fler som har noen svar? Edited August 18, 2010 by Sierra_2.9 '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Havarerte turboen etter toskete skruing på bleedventilen...skulle hatt en ny, men tight med cash. er grønndyse-oppsett nå med org 2wd turbo som har fungert bra. Har tenkt tanken om T34 Escort Cossie turbo med tida, men nå spørs det om tida er kommet allerede Org T3 2wd turbo. Mange av de til salgs brukt? cirka pris på de? Mulig å få tak i nytt/tilsvarende T3 i ny/overhalt? Pris på no sånt? T34 Escos. Mange til salgs brukt? Pris? samme spørsmåla som over. HVIS det blir T34 må jeg ha ny chip veit jeg, men må jeg ha nye dyser også? Har jeg noen andre alternativer? Takker for gode svar! Vært litt ivrig etter mer turbotrykk nå? En T34 er ikke noe dumt valg det Men viss du får overhalt den du har med 360lager, kan du kjøre med en del mer trykk og få mye glede ut av en T3 da. Vil være en meget kvikk stg.3 bil da altså Eller du kan bytte til T34, evt en med 360lager, så får du en bil som er meget sprek så sant det er satt opp riktig Et annet alternativ er å gå en litt annen vei med f.eks. en Garrett GT turbo av passe størrelse. Hva som vil være en god GT turbo med litt mindre kapasitet enn GT3071r er jeg litt usikker på . Evt. en GT2871r kanskje? Men selv med større turbo som T34 el.lign. vil du klare deg med grønndysene, men de max'er jo ut før turboen da.Så et alternativ kan jo være at viss du skal ha større turbo, så kan du bytte dyser samtidig, siden du må ha ny chip allikevel.Og når du skal ha ny chip vil jeg anbefale deg å få livemappet bilen hos Pukkelrygg. Det vil du få vanvittig mye igjen for.Så sant motoren din er i god stand, noe jeg syns det virker som etter å ha sett den på Rudskogen, så er jo dette et meget passende tidspunkt til å få litt mer effekt da Det JEG ville gjort er en T34 overhalt og 360lager, 3102 Siemensdyser, 4x4 manifold og livemapping fra Pukkelrygg himself.Da har du en motor som leverer en god del mer crunch enn din med T3, men allikevel er ikke forskjellen så stor mtp. spoolup, bunndrag etc. En slik motor med org.kammer, 4x4 manifold etc. vil være meget kjapp. Men den billigste/enkleste veien å gå er nok overhaling av T3 turboen du har hos f.eks. KH Turbo, med 360lager slik at du kan lade mer.Og så få den livemappet hos Pukkelrygg.Da slipper du å gjøre så mye ut av det, får mer effekt, og kommer ganske billig i fra det Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra_2.9 Posted August 19, 2010 Author Share Posted August 19, 2010 takker for bra svar Skal høre litt rundt på litt priser, så får jeg se om det blir overhalt T-3 eller T-34. Blir nok ingen GT turbo. kommer med mer spørsmål om jeg lurer på no '93 Escort CosworthX - '93 ///M3- '92 Ford Sierra CLXX - '89 Sierra CosworthMine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 Vet om en ny t-34 til salgs i england. £650 Link to comment Share on other sites More sharing options...
StigRS Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 ok. ikke så gæli det da. hvem turbo endte du opp med? Endte opp med denna med .82 hus og anti surge kompressor hus. Er til ohc-turbo så da holdt jeg meg unna den kostbare gt-serien. Virka ganske fornuftig det Escort RST WRC skreiv over her mtp oppsett. Da kommer du nok til å gjøre det bra på draggen på ford-treffet neste år også '63 Ford Cortina 1200 2dr'89 Ford Sierra 3dr ohc-turbo'86 Ford Sierra RS Cosworth'00 Dodge Ram 2500 5,9TD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Endte opp med denna med .82 hus og anti surge kompressor hus. Er til ohc-turbo så da holdt jeg meg unna den kostbare gt-serien. Virka ganske fornuftig det Escort RST WRC skreiv over her mtp oppsett. Da kommer du nok til å gjøre det bra på draggen på ford-treffet neste år også Har du fått prøvd den enda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
StigRS Posted August 21, 2010 Share Posted August 21, 2010 Har ikke det, men begynner å nærme seg '63 Ford Cortina 1200 2dr'89 Ford Sierra 3dr ohc-turbo'86 Ford Sierra RS Cosworth'00 Dodge Ram 2500 5,9TD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now