Tore_TJ Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 reyland selger reimhjul http://cgi.ebay.co.uk/Sierra-Escort-Cosworth-billet-crankshaft-pulley-/250569974679?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM#ht_500wt_928 Link to comment Share on other sites More sharing options...
capri-rs Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Nå har jeg kun fått testet dette litt, siden jeg bremset første uka i juli, men så langt så er jeg veldig fornøyd. Motoren svarer bedre på gassen, kommer enda tidligere en den gjorde, og går veldig kaldt. Etter 20 runder på rudskogen forrige helg, så viser loggen 96 grader som høyeste vanntemp. Så langt så kan jeg ikke si at jeg har noen endringer jeg ville gjort. Men mer leking før vintern kommer vil jo eventuelt avsløre det. Jeg har arrow ja. Jeg har som sagt kjørt med dette reimhjulet i fire sesonger, med orginal og arrow veiv og har ikke hatt noe problem så langt. Samme har flere jeg kjenner gjort. Jeg tenker jo da umiddelbart at det er noe annet som har skapt denne skaden. De to motorene du referer til, er jo bygd endel annerledes en min. Reyland sin for eks, langt slag og spacer mellom toppen etc. For alt jeg vet, og alle andre her, så kan denne skaden ha blitt forvoldt av helt andre faktorer en at det er for tungt. Men jeg er jo selvfølgelig klar for å spare et ras, så jeg tar imot alle tips med åpne armer. Men akkurat dette her må jeg har litt mer direkte beviser for å innse problemet.martin brukte dke/arrow veiv etter dette og mike rainbird kjøpte H/D version av farndon.har ikke hatt problemer med etter på men de skiftet til alu reimhjul av en eller grunn "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 martin brukte dke/arrow veiv etter dette og mike rainbird kjøpte H/D version av farndon.har ikke hatt problemer med etter på men de skiftet til alu reimhjul av en eller grunnDet originale T25 remhjulet frarådes brukt på høyeffektmotorer uavhengig av hvilken veiv man bruker. Takk for det. Vi kan jo fortsatt diskutere om det er vekten som er problemet eller ikke. Men når du sier det finnes et lettere reimhjul, så er jo det helt unødvendig. Jeg har ingenting å tape på å bytte reimhjul, som du sier. Koster nok fra før, så greit å kanskje spare et ras. Så du får komme med linken til et lettere reimhjul, så skal jeg handle imorgen Jeg mener at det er et klokt valg. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael S Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Skogenracing sine etterhvert mange Ford 2,9 turbo går på E85 med original komp. 9,0:1. . Nja åker med vanlig 98 oktan på orginalkompression. E85 för med sig så mycket andra bekymmer eftersom det är korrosivt och ställer högre krav på bränslesystemet Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 (edited) Nja åker med vanlig 98 oktan på orginalkompression. E85 för med sig så mycket andra bekymmer eftersom det är korrosivt och ställer högre krav på bränslesystemetHei,Trivelig at du stikker innom og korrigerer feil her. My mistake, beklager. Jeg mente at minst en av bildene deres kjørte E85 for at originalstemplene skulle overleve over tid. Edited August 18, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Nja åker med vanlig 98 oktan på orginalkompression. E85 för med sig så mycket andra bekymmer eftersom det är korrosivt och ställer högre krav på bränslesystemetHei! Finnes det i skogenracing leieren det to identiske motorer, evt samme motor som er kjørt på både E85 og bensin? Da er jeg veldig interessert i å høre hvordan forskjelden effektmessig var! Og andre forskjelder om det var noen. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael S Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 (edited) Hei! Finnes det i skogenracing leieren det to identiske motorer, evt samme motor som er kjørt på både E85 og bensin? Da er jeg veldig interessert i å høre hvordan forskjelden effektmessig var! Og andre forskjelder om det var noen. Tyvärr har jag inte testat skillnaden tillräckligt bra för att avgöra. Vi har en 2.9 som vi kör på E85 också, har 630cc spridare (dyser) på den och dom går på 92% duty vid 1.2bar. Helt klart är det skillnad, går att gå på några grader till i förtändning. PPF här i sverige brukar säga att dom ser 50-100hk effektökning bara genom att gå över till E85 och justera in sprutet. RS1000: Vi kör alla med orginalkolvar i våra 2.9 maskiner Edited August 19, 2010 by Mikael S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now