morefun Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 (edited) Er nok JEMS i england som har rekorden, jeg hadde en lang samtale med eieren av firmaet for litt siden og da fikk jeg forklart hele oppbygginga av den motoren som bremset 1092hk. Jeg kan ikke si alt som ble gjordt med motoren, men det er ikke 2000cc og det er ikke cosworth blokk de bruker. Kan sitere jems "disse motorene er ikke holbare, men for de tullingene som bare kjører 402m så holder det". Edited August 17, 2010 by morefun Fartsgrenser er til for å brytes. morefunracing http://www.morefunracing.tk/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Er nok JEMS i england som har rekorden, jeg hadde en lang samtale med eieren av firmaet for litt siden og da fikk jeg forklart hele oppbygginga av den motoren som bremset 1092hk. Jeg kan ikke si alt som ble gjordt med motoren, men det er ikke 2000cc og det er ikke cosworth blokk de bruker. Kan sitere jems "disse motorene er ikke holbare, men for de tullingene som bare kjører 402m så holder det". Ikke cosworth blokk? Så egentli ikke en yb annet enn toppen mao.. Tøyer strikken på hva man kaller cosworth motor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 17, 2010 Share Posted August 17, 2010 Jeg har hørt noen evo gutter på jobben med 600hk+ snakke om nedsatt levetid på motor pga at det er "tørrere" enn bensin. Og at ventiltettninger blir ødelagt. Er det noe hold i dette?Har hørt noe snakk om ventilseter på nyere biler som ikke tåler e85 ja. Men personlig synest jeg det høres rart ut, ettersom det i dag benyttes herda seter som ikke skal trenge noen smøring, og e85 faktisk skal gi en lavere EGT. Men siden jeg ikke er noen motoringeniør kan jeg ikke gi ett fornuftig svar på det. Det kan være samme greia som med oljeinsatte luftfiltre og luftmassemålere. Der bilprodusentene ikke vil inrømme en feil som skal dekkes av garanti, ettersom de ikke tjener noe på at kunden bruker uorginalt luftfilter. Alle moderne motorer skal tåle etanolinnhold på ivertfall opp til 10% uten noen modifiseringer.I sør Amerika har de kjørt på rein etanol i ca 20 år uten noen spesielle problemer. vann i oljen,må bruke blytilsats,svært etsende på alt som ikkje tåler E85.tankskum,slanger etc.. Plast tanker produsert de siste 20 år er produser etter slike foreskrifter at de skal tåle etanol. Hva som gjelder for ettermarkeds motorsportdeler vet ikke jeg. Er gummislanger, pakninger og membraner i dårlig stand kan de selvsagt reagere på etanol. Men Etanol regenes ikke som veldig agresivt etsende, i grunn ikke stort værre enn bensin, som forøvrig kan være agresivt om gummi og slikt som ikke er konstruert for kontakt med bensin. Metanol derimot er svært etsende og ødeleggende for hele drivstoffsystemet, helt fra tanken og til dysene. Standard bensindyser etser i stykker i løpet av rimelig kort tid i kontakt med metanol. Derfor må man på reine metanoldrevne kjøretøy spyle igjennom hele drivstoffsystemet med bensin etter et løp for å bevare det. Likevel benyttes metanol som lovlig tilsetning i pumpebensin i enkelte land.Vist man drypper en dråpe bensin, en dråpe etanol, og en dråpe metanol på forskjellige plasser på ei hand så kjenner man godt hva som etser mest. Vil ikke anbefale å gjøre det eksperimentet. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now