Per Olav Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Er det noen her som har tilpasset 4x4 bremser på en 2wd før?Jeg trenger målene på innpresset på 2wd bremseskivene. Gjerne på 4x4 også om noen har noe slikt liggende.I tillegg så skulle jeg visst om det var noen forskjeld på plassering av festeørene til kalipperbrakettene på 2wd og 4wd. De på spindlene..Dette gjelder foran på sierra cosworth sedan. Grunnen til at jeg lurer på dette er at jeg vurderer å kjøpe en 2wd med ødelagte/utslitte bremser foran, og jeg har et nytt xyz 330mm kitt til 4x4 liggende... Tenkte kansje jeg hadde klart å få tilpasset det ved å lage nye kalipper braketter. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 (edited) http://catalog.meca.no/ProductSheet.aspx?Article_ID=1962706&CarReference_ID=4323&CategoryType_ID=1 Edited August 12, 2010 by Slåstad RS Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 najs! Takk skal du ha! Og takk for sist!Da mangler jeg bare å få greie på om det er noen forskjeld i innfestningen av kalipperbrakettene. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Er det noen her som har tilpasset 4x4 bremser på en 2wd før?Tenkte kansje jeg hadde klart å få tilpasset det ved å lage nye kalipper braketter. 21mm spacer, 12.9 bolter, er oppskriften på spørsmålet ditt Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 space ut kalipperbrakettene 21mm asså? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 space ut kalipperbrakettene 21mm asså? 21mm spacer mellom kalipperbrakettene å kaliper. Jeg bruker 12.9 bolter, ingen problem med noe. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 du for forte deg å prate med ida.. jeg skal ha noen spacere til kaliperne på sedan snart å.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Jeg EU godkjente bilen i dag med Spacerene nevnt over, verkstedmesteren som tok EU, type streng type.. Han mente det var en smart løsning, å så ikke noe problem ved å godkjenne bilen. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted August 13, 2010 Author Share Posted August 13, 2010 Mellom kalipper og kalipperbrakett?? Er ikke det en sånn umbraco glidebolt der a? Trur jeg må ut å sjekke det litt etterpå gitt.. I og med at den braketten eller klaven som noen kaller det, går rundt skiva, så det er vel den som må shimses ut vel?? Skal du shimse 21mm også kenneth? Har allerede snakket med Ida om det og så det du hadde tegnet tilhu. Så ut som at du har tenkt å shimse ut braketten fra spindelen...? 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 Klaven må skimses i forhold til spindel ja.Og når det er annet offsett (innpress) på skiva, så er det det man må rette opp i med skims.Du ser det veldig lett viss du setter skiva på plass, setter klaven der den skal være i forhold til skiva (riktig innpress), da ser du mellomrommet som blir mellom klave og spindel Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted August 13, 2010 Share Posted August 13, 2010 (edited) Når du setter på 4x4 skiva, å setter på kaliper med bremsklosser på skiva. Så er det 21mm fra kaliper til spindel. 21mm er avstanden med nye skiver å klosser. Når du skrev "kalipperbrakettene", så tok jeg det som du mente dem 2 øra på spindel. Edited August 13, 2010 by Ron Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted August 13, 2010 Author Share Posted August 13, 2010 Nuh er vi på nett veit du! med brakett så mente jeg klaven. Har org cosw 4x4 bremser her og. Men det er vel som en nedgradering å regne i forhold til 2wd bremser, så ville vel heller gå for XYZ 330mm kittet jeg har liggende. Også litt med tanke på at den aktuelle bilen har 410hk, og er ganske så på strekk ellers. Da tenkte jeg det var best å maskinere en ny brakett. (den svarte på bildene) Det skulle vel være enkelt å flytte ut calipperen 21mm ved å maskinere ut en ny slik en. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 på 3dørs coupen min, så har jeg coss 2wd skive, med 4wd kaliper, og det tror jeg ikke jeg trengte og shimse i heletatt?D bør jo være et greit alternativ, og det er jo på vanlige 2,0 L spindler.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now