Jump to content

Recommended Posts

Posted

£450 kan da ikke være så gæli for ett sånt...? Begynte å klø litt kjenner jeg...

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted (edited)

Er vel kun selve plenumet. Snakka med Jano Oddkid om dette. Han fikk vel 30 hester mer sammenlignet med et 4x4 innsug, men fikk litt mer lag.

Edited by Tore_TJ
Posted

Er vel kun selve plenumet. Snakka med Jano Oddkid om dette. Han fikk vel 30 hester mer sammenlignet med et 4x4 innsug, men fikk litt mer lag.

 

På original effekt eller ved 500 hester?

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Med riktig mapping skal det vel ikke bli så mye lag. Når det flower såpass mye mer, så vil den gå ganske mye magrere da.

Og det er ikke akkurat positivt for spoolup.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

Jano er rimelig dyktig til å mappe så den biten er ikke problemet. større plenum skal fylles med mer luft. plenumet har bedre flow og gir derfor mer effekt.

Posted

Min er en vandrende katastrofe hehe.. neida begynner å komme seg nå. bygde ny motor i vår som ga 360hk og 480 nm på nav med alt for lite tenning så skal begynne å eksperimentere litt mer. evt et turbobytte. hvem vet :) gjør jo det meste selv så litt prøving og feiling er det.

Posted

Ja, var vel en god del mer tenning å gå på der ja :) Blir nok bra med riktig mapping skal du se :)

Nei, må få ferdi oppsettet med den turboen du har syns jeg, tror du vil bli meget fornøyd med den turboen der :)

 

Ja, litt prøving å feiling må til, slik man lærer det :) Men det går vel rette veien med mappingen nå vel?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

ja mapper jo selv og nå så om det går rette veien gjenstår å se hehe.. ja får se hva turboen er god for først. Får hjelp av Kjetil Pukkelrygg nå så det blir nok bra på tenningsbiten. Blir muligens drag til helga så da får jeg se om drivverket holder :)

Posted

ja originalt spjeld. bremset din enda?

 

 

Nei det går litt seint pga noen småproblemer :( Men håper på det blir bremsing i begynnelsen av neste måned :)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

er alltid noe :( lykke til :)

 

Hehe.. Ja det er en ting som er ganske sikkert! Men ser nå positivt på tingene, og ingenting gjør seg selv heller ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted (edited)

Hehe.. Ja det er en ting som er ganske sikkert! Men ser nå positivt på tingene, og ingenting gjør seg selv heller ;)

 

 

Nei det er **** meg sikkert!!!

 

Med riktig mapping skal det vel ikke bli så mye lag. Når det flower såpass mye mer, så vil den gå ganske mye magrere da.

Og det er ikke akkurat positivt for spoolup.

 

 

At den går litt lean kan faktisk være positivt for spool up da eksosen blir en god del varmere ;) når man mapper for god spool er det mange som enten gjør det eller legger den litt feit med mye tenning. kommer litt an på motortypen faktisk..

Edited by Tore_TJ
Posted

Jeg har sånt innsug liggende, får se om det blir montert i løpet av vinteren :whistling:

 

 

Innsug001.jpg

Innsug002.jpg

Innsug004.jpg

 

 

Sånn ser det ut montert:

 

Aug2010157.jpg

 

 

Vanligvis er finish sånn som dette:

 

Bilde021.jpg

Bilde022.jpg

Posted

Var dette også ett Hart plenum? Ligna, men manglet feste for gasswire braketten.

Kaste på litt gunsmoke pulver først du da vel.?

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Var dette også ett Hart plenum? Ligna, men manglet feste for gasswire braketten.

Kaste på litt gunsmoke pulver først du da vel.?

Er samme som selges på Passionford ja, Hart/Bluesprint eller hva man vil kalle det. Har ikke braketten til gasswire, så må lage meg en. Blir nok lakkering før montering ja, orker ikke noe chrom greier, hehe.

Posted

Hadde vært mye finere hvis de hadde vaakum tilkoblingene på undersiden slik de ikke viste.

Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!!

 

93 Escort cosworth

11 BMW F11 535d

05 BMW E87 120d

01 Kawasaki ZX7R

Posted

At den går litt lean kan faktisk være positivt for spool up da eksosen blir en god del varmere ;) når man mapper for god spool er det mange som enten gjør det eller legger den litt feit med mye tenning. kommer litt an på motortypen faktisk..

 

Under oppspooling syns jeg cosworthmotorer responderer veldig bra på feit blanding vertfall. En veldig vanlig måte å få turboen igang på Cosworth vertfall :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...