Kverna Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 http://passionford.com/forum/traders-parts-for-sale/362814-hart-plenums.html For de med penger og interesse Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørn_H Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Porno innsug! Sku likta å hatt et slikt 88 Sierra Cosworth 2wd Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 £450 kan da ikke være så gæli for ett sånt...? Begynte å klø litt kjenner jeg... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 uten trakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 (edited) Er vel kun selve plenumet. Snakka med Jano Oddkid om dette. Han fikk vel 30 hester mer sammenlignet med et 4x4 innsug, men fikk litt mer lag. Edited August 10, 2010 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Er vel kun selve plenumet. Snakka med Jano Oddkid om dette. Han fikk vel 30 hester mer sammenlignet med et 4x4 innsug, men fikk litt mer lag. På original effekt eller ved 500 hester? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 sorry.. gikk fra 400 til 430 hester Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 sorry.. gikk fra 400 til 430 hester Okei Ja bra effektivt da! Er dette med originalt spjeld også? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 ja originalt spjeld. bremset din enda? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Med riktig mapping skal det vel ikke bli så mye lag. Når det flower såpass mye mer, så vil den gå ganske mye magrere da.Og det er ikke akkurat positivt for spoolup. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Jano er rimelig dyktig til å mappe så den biten er ikke problemet. større plenum skal fylles med mer luft. plenumet har bedre flow og gir derfor mer effekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Tenkte det var snakk om et rent swap, siden det var snakk om ren effektøkning. Fått stell på din forresten? Gjerne PM Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Min er en vandrende katastrofe hehe.. neida begynner å komme seg nå. bygde ny motor i vår som ga 360hk og 480 nm på nav med alt for lite tenning så skal begynne å eksperimentere litt mer. evt et turbobytte. hvem vet gjør jo det meste selv så litt prøving og feiling er det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 Ja, var vel en god del mer tenning å gå på der ja Blir nok bra med riktig mapping skal du se Nei, må få ferdi oppsettet med den turboen du har syns jeg, tror du vil bli meget fornøyd med den turboen der Ja, litt prøving å feiling må til, slik man lærer det Men det går vel rette veien med mappingen nå vel? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 ja mapper jo selv og nå så om det går rette veien gjenstår å se hehe.. ja får se hva turboen er god for først. Får hjelp av Kjetil Pukkelrygg nå så det blir nok bra på tenningsbiten. Blir muligens drag til helga så da får jeg se om drivverket holder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 ja originalt spjeld. bremset din enda? Nei det går litt seint pga noen småproblemer Men håper på det blir bremsing i begynnelsen av neste måned 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 er alltid noe lykke til Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 er alltid noe lykke til Hehe.. Ja det er en ting som er ganske sikkert! Men ser nå positivt på tingene, og ingenting gjør seg selv heller 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 10, 2010 Share Posted August 10, 2010 (edited) Hehe.. Ja det er en ting som er ganske sikkert! Men ser nå positivt på tingene, og ingenting gjør seg selv heller Nei det er **** meg sikkert!!! Med riktig mapping skal det vel ikke bli så mye lag. Når det flower såpass mye mer, så vil den gå ganske mye magrere da.Og det er ikke akkurat positivt for spoolup. At den går litt lean kan faktisk være positivt for spool up da eksosen blir en god del varmere når man mapper for god spool er det mange som enten gjør det eller legger den litt feit med mye tenning. kommer litt an på motortypen faktisk.. Edited August 10, 2010 by Tore_TJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Jeg har sånt innsug liggende, får se om det blir montert i løpet av vinteren Sånn ser det ut montert: Vanligvis er finish sånn som dette: Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Var dette også ett Hart plenum? Ligna, men manglet feste for gasswire braketten.Kaste på litt gunsmoke pulver først du da vel.? '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Var dette også ett Hart plenum? Ligna, men manglet feste for gasswire braketten.Kaste på litt gunsmoke pulver først du da vel.?Er samme som selges på Passionford ja, Hart/Bluesprint eller hva man vil kalle det. Har ikke braketten til gasswire, så må lage meg en. Blir nok lakkering før montering ja, orker ikke noe chrom greier, hehe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ArneR Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Hadde vært mye finere hvis de hadde vaakum tilkoblingene på undersiden slik de ikke viste. Vi skal alle bli gamle men å bli voksen er frivillig!! 93 Escort cosworth 11 BMW F11 535d 05 BMW E87 120d 01 Kawasaki ZX7R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Hadde vært mye finere hvis de hadde vaakum tilkoblingene på undersiden slik de ikke viste. Bare å sveise igjen det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 At den går litt lean kan faktisk være positivt for spool up da eksosen blir en god del varmere når man mapper for god spool er det mange som enten gjør det eller legger den litt feit med mye tenning. kommer litt an på motortypen faktisk.. Under oppspooling syns jeg cosworthmotorer responderer veldig bra på feit blanding vertfall. En veldig vanlig måte å få turboen igang på Cosworth vertfall Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now