Jump to content

ST200 tomgang

Guest ST200evil

Recommended Posts

Guest ST200evil

når jeg har på klima på st'n er tomgangen veldig høy helt til bilen står helt i ro. ligger over 2000o/min.. er dette normalt? kun med ac på...

men så fort bilen står stille faller denne ned, og om bilen trilles fremover så øker tomgang igjen....

Hei,

Tror du får raskere svar på www.fordmondeo.org, jeg har venta på innspill på min tråd om å strekke ledninger i 2 dager nå. Jeg fikk detaljert forklaring på det forumet der i løpet av 30 minutter.

Ulempen er at du må skrive på engelsk, men regner med du ikke har store problemer der :)

Prøvde å sende dette til deg på PM, fikk feilmelding så jeg regner med inboksen din er full

Fått kontrollert at AC anlegget er i god stand? tomgang skal gå opp når AC aktiveres, ettersom ecu for motorstyring får signal om det. Det er også vanlig at ecu får signal om hastighet på bilen. For meg kan det høres ut som at det ikke oppnåes forventet ekstra belastning på motor når AC aktiveres.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal