Turboterje Posted August 8, 2010 Posted August 8, 2010 Hva slags kasse er det som tåler mye rask giring og 400-600hk +-600nm ??
rattlesnake Posted August 8, 2010 Posted August 8, 2010 Hva slags kasse er det som tåler mye rask giring og 400-600hk +-600nm ?? hvis du skal gire fort trenger du dog eller sekv. girkasse beregnet for motorsport bruk er det eneste som er "bombesikkert." quaife,x-trac,selholm osv
Kverna Posted August 8, 2010 Posted August 8, 2010 Ting blir aldri bombesikkert med de effektene desverre Min fotoblogg
haawaii Posted August 8, 2010 Posted August 8, 2010 så sant, så sant. bare se på morefun sierra'n :/ mennee, det var noen som solgte noen ganske bra girkasser til en grei pris. røflig 15000kr.. noen som husker hva slags kasser det var og hvem som solgte de? men det var noe alla getrag kassene
phatphuck Posted August 8, 2010 Posted August 8, 2010 send en mail til: nick.cresswell@glebe.co.ukgoe priser og verdens beste service. fikk dogboxen til min 2wd fra han
haawaii Posted August 8, 2010 Posted August 8, 2010 har han no internettside ?? har han forskjelligie typer girkasser??
SierraCos2wd Posted August 8, 2010 Posted August 8, 2010 jeg har en 2wd R&D 6trins dogkasse til deg om du er interesert. Se salgs annonse.
rattlesnake Posted August 8, 2010 Posted August 8, 2010 Ting blir aldri bombesikkert med de effektene desverre Som du sikkert så,så skrev jeg bombesikker i gåseøyne:) Men hvis man skal ha girboks som tåler en støyt så unngå orginal kasser med oppgradert drevsats,dog osv feks mt75.Hvis man sammenligner en girboks som er ment for konkuransebruk (uten ryggelys utak og speedometer) så vil man se at godset som er i rundt,altså girkassehuset er mye tykkere en standar bokser.Det hjelper ikke hvor god drevsats man har,hvis kasse begynner å flekse.Godt eksempel på dette er framdiffer til cosworth 4*4.Der forsterker man det orginale diffhuset med plate,for å unngå flexing,vridninger. Man kan aldri forsikre seg mot havari på noen ting,men kan ta hvisse forhåndsregler,bruken av utstyret har også mye å si..
haawaii Posted August 8, 2010 Posted August 8, 2010 ja, var vel en fyr som solgte de til en relativt billig penge(ca15000)? mins å huske at det ble nevnt et navn innpå forumet her
armani Posted August 8, 2010 Posted August 8, 2010 2wd det er snakk om? tko600 dog 2wd sierra cosworth
Turboterje Posted August 8, 2010 Author Posted August 8, 2010 2wd det er snakk om? tko600 dog Mye kommer en sånn på ny a? Må sikkert bygge om mellomaksling og ha anna clutch?
haawaii Posted August 8, 2010 Posted August 8, 2010 tko er hydraulisk. du må ha t5 clutchhus å få det til å passe på tko kassa, og modifisere mellomakslingsjekk http://reyland.co.uk/Details.asp?ProductID=164
cossiedude Posted August 10, 2010 Posted August 10, 2010 her er ei grei kasse? http://www.touringcarspares.com/part_list.php?cat=trans
r2d2 Posted August 10, 2010 Posted August 10, 2010 Har faktisk kjørt noen sesonger (mest bare på bane treff) med standard kassa og litt "power giring" uten problemer (sikkert et tids spørsmål før det havarerer) med c.a 580hk og 740nm. men er ganske sikker på at den er i inngrep før clutchen slippes, har iallefall vert en rimelig løsning til nå
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now