danka23 Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Noken som veit kor mykje bensin en orginal cossie skal bruke?? Helde på å skal kjøpe en, men dama er i det sparsomme hjørnet og nekter å "godkjenne" kjøp før ho veit d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 (edited) hehe...Er du bare redd for bensinforbruket så kan du legge ned.Hvertfall hvis du vil ta vare på den.. Edited August 6, 2010 by Cosworth_ftw Link to comment Share on other sites More sharing options...
danka23 Posted August 6, 2010 Author Share Posted August 6, 2010 hehe...Er du redd for bensinforbruket så kan du legge ned.Hvertfall hvis du vil ta vare på den.. Hehe... neiss, ikkje so veldig redd akkurat ;p men bilen blir i so tilfelle "bruks" bil. greitt å vite ca liter på mila :-D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 (edited) husker ikke hva det var på vanlig kjøring,litt over literen gjerne? skal du frem å tilbake til butikken samt at du er blytung i høyrefoten så blir det jo fort en del mer Forsikringen er ikke så veldig snill i prisen heller Edited August 6, 2010 by Cosworth_ftw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Har for tiden steg 3 trimm på min, med grønndyser og T34. Noe feil med oppsettet så jeg har kjørt 5 bar grunntrykk på bensin, og justert co skruen så den akkurat klarer AFR 14,7:1 på pen kjøring. På arbeidskjøring de siste ukene har den gått på litern- 1,1 på mila. Dette med L8 sprut og 4x4. På 2,5 mil vei til jobb lader jeg ivertfall 1 bar 2 ganger når jeg akselererer opp i fart. Synest ikke det er så ille forbruk. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
danka23 Posted August 6, 2010 Author Share Posted August 6, 2010 Har for tiden steg 3 trimm på min, med grønndyser og T34. Noe feil med oppsettet så jeg har kjørt 5 bar grunntrykk på bensin, og justert co skruen så den akkurat klarer AFR 14,7:1 på pen kjøring. På arbeidskjøring de siste ukene har den gått på litern- 1,1 på mila. Dette med L8 sprut og 4x4. På 2,5 mil vei til jobb lader jeg ivertfall 1 bar 2 ganger når jeg akselererer opp i fart. Synest ikke det er så ille forbruk. D e då ikkje so gale d :-D skal no tross alt bruke litt for å ha d goy ;p Takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Du må regne med litt høyere forbruk vist bilen ikke har, eller ikke bruker lambdasonde. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted August 6, 2010 Share Posted August 6, 2010 Kan vel si det sånn at med Cosworth på gardsplassen er bensinforbruket det siste du skal beskymre deg for.. Seriøst... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 7, 2010 Share Posted August 7, 2010 Sant nok. Bla. alt av deler det står cosworth på koster blod Og litt deler må man regne med på så gammel bil. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Kan vel si det sånn at med Cosworth på gardsplassen er bensinforbruket det siste du skal beskymre deg for.. Seriøst... amen !! Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Du må regne med litt høyere forbruk vist bilen ikke har, eller ikke bruker lambdasonde. Min bruker mye mindre på mila nå med en skikkelig oppsatt Pukkelrygg-chip, enn den gjorde med en closed-loop chip fra Motorsport Developments MYE mindre Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 På min gamle med steg1 oppsett på orginale dyser brukte jeg 0.65L/mil opp til våler. Skal sies at jeg ikke kjørte på ladetrykk 1 meter av turen Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Med den Pukkelrygg-chip'en ligger jeg på under 0,9l/mil på langkjøring med en del forbikjøringer etc. Kunne sikkert fått den enda lavere også, men så behersket er ikke jeg bak rattet på Cosworth hehe Dette var med 3102 sorte Siemens-dyser, T34.63, BD14kammer, portet topp, RS500ic, 3" eksos etc. Altså stg.3 med T34 og Sorte Siemens. Ingen problem å kjøre økonomisk med en sånt oppsett til daglig. Men med MSD closed loop chip'en lå jeg på nærmere 2liter på mila. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 en cosworth fortjener det den vil ha av bensin. skjønner heller ikke hva folk klager på av prisen på deler. De som klager kan ikke hatt mitsu, toyota eller madza. toyotaen til min mor bruker jevnt over 10 000kr mer i deler enn hva cosworthen min. Kompis hadde en honda og drivakslingene var over dobbelt så dyr samt de ryker hele tiden.når det kommer til bærearmer og bremser så er disse mye i samme pris som BMW, altså en god del billigere enn japser. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Ja, men allikevel er det viktig å få frem at ved riktig justering er det ingenting som tilsier at en Cosworth skal være spinndyr i drift heller, så sant man prøver å kjøre økonomisk.Var nettopp på ferietur med Cosworth'en, 200mil. Da var det ganske kjekt å vite at den brukte ca 0,9 l/mil istede for 2,5 l/mil.Viss man bruker en Cosworth til daglig spiller slike ting en rolle. Og jeg må si jeg liker ikke helt den tankegangen, at med gammel sprek bil, MÅ det koste mye penger å holde i drift.At man bare skal se mellom fingrene på 2 - 2,5 l/mil på finkjøring, siden man faktisk har en sprek bil.Slike ting indikerer at noe ikke er slik det skal være. Men selvfølgelig, har man en Cosworth, så gir man gass. Verre er det jo ikke.Og da bruker den mye bensin, er ikke å komme unna det. Men når man skal kjøre langtur, der forbruket har litt å si, så skal det fortsatt være mulig uten å ha måttet bruke en månedslønn på bensin. Men til daglig, med en del gassing, så går det med en del bensin. Selvfølgelig Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Min går på godt under literen på pen kjøring. Ca. 0.8 tror jeg. Å har vel det noen kan kalle litt gromt oppsett. Trør jeg på tømmes tanken rimelig fort Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Min bruker mye mindre på mila nå med en skikkelig oppsatt Pukkelrygg-chip, enn den gjorde med en closed-loop chip fra Motorsport Developments MYE mindre Det har jeg god tru på. Closed loop på L8 er ikke noe super avanserte greier. Så ved vær endring av gasspedalen går den tilbake til besnintabellen i chipen, og begyner å justere seg opp mot lambdaen igjen. Avhengig av hvor unøyaktig chipen er tar det fort ett sekund eller 2 for den å juster seg inn perfekt for hver gang. Og dette sekundete eller 2 bruker man mye ekstra unødvendig bensin. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 0.99 på blanda kjøring, ble meget positivt overaska Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 0.99 på blanda kjøring, ble meget positivt overaska hvordan målte du det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 hvordan målte du det? Fylle full tank, nulle triptelleren, kjøre med bilen, fylle full tank og notere hvor mye du har fyllt.Fyllte liter bensin delt på antall kjørte mil = forbruk pr. mil Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan300 Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 (edited) Min 4+4 går på 0.81 som orginalt på pen langkjøring.Siemense dyser eller grådyser close loop og mappet selv.Pen småkjøring så er close loop det beste har jeg erfart. Edited August 18, 2010 by Jan300 Link to comment Share on other sites More sharing options...
torstein Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Fylle full tank, nulle triptelleren, kjøre med bilen, fylle full tank og notere hvor mye du har fyllt.Fyllte liter bensin delt på antall kjørte mil = forbruk pr. mil Hva om man ikke har speedometer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 Da blir det litt vanskelig Må bruke GPS eller noe da. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted August 18, 2010 Share Posted August 18, 2010 hvordan målte du det? Fylle full tank, nulle triptelleren, kjøre med bilen, fylle full tank og notere hvor mye du har fyllt.Fyllte liter bensin delt på antall kjørte mil = forbruk pr. mil Sånn, er den eneste nøyaktige måten. 47,2 liter / 47,5 mil = 0,99 22 mil pen kjøring landevei, type følge trafikk, resten er dumpventil kjøring, altså normal bruk, hehe Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
danka23 Posted August 26, 2010 Author Share Posted August 26, 2010 Har bestemt meg nå. Drar å henter cossien rundt den 15sept. Gjør det enkelt å kjøper en Justy til kjæringa jeg ;P Så slepper jeg bensin maset :-D heheSå da blir neste problem dette med godkjenning :-/ Håper det ikke blir altfor stort problem. Men skal jo altids få skilt på bilen uansett ;p Men det er jo greitt at bilen er godkjent skikkeli. Vet jo aldri før noe skjer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now