griped Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Hei idag tok jeg ut DOHC motoren fra delebilen min (bil 2), da skrudde jeg ut traversen og forstillinga og løftet bilen vekk fra motoren. Men nå skal jeg ha denne inn i den skikkelige bilen min (bil 1), og så lurer jeg på hvilket alternativ som er lettest og best: 1. Dele girkasse fra motor på bil 1 og løfte motoren ut ifra bilen, så dele girkasse fra motor på motoren fra bil 2 og senke nedi motoren på bil 1 og skru sammen girkasse og motor. 2. Løfte ut motoren med girkasse opp og ut av bil 1 og sette motor med girkasse fra bil 2 ned i bil 1 igjen. (går dette i det hele tatt?) 3. Skru av hele fremstillingen på bil 1 og sette opp motoren med servo og travers fra bil 2 opp i bil 1, uten at det blir noe skade av heising med talje på bil 1.. Takker for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 bare motoren er lettest syns jeg. litt trangt å komme til noen skruer men litt tålmodighet gjør mye. trur kanskje du må ut med radiatoren men det er jo en smal sak. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
griped Posted August 4, 2010 Author Share Posted August 4, 2010 Ja jeg trur også det er det greieste å gjør Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 skal gå fint å ta ut motor og gir sammen. ta vekk radiator.løft bilen så høyt som du klarer på hekken.ta vekk giroverføringen og mellomaksel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiger Racing Posted August 9, 2010 Share Posted August 9, 2010 Jeg bytta motor i min sierra, med motor og gir så det går fint det men som sagt må ta ut radiator Mvh Kenneth Wiger05 Focus01 Courier99 Galaxy 88 Ranger 86 Fiesta xr2 87 Toyota Land cruiser LJ 7389 Kawasaki GPX 750R 08 Honda Shadow 12572 Suzuki GT 500 x 93 Sierra STV x 91 Orionx 88 Bronco2 x 00 Skoda pickup 1.9 Dx 89 BMW 518x 87 MB 300TDT 4Matic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts