Jump to content

Overhale Turbonetics E50 ?


Torgeir B

Recommended Posts

Kjøpte meg en 91mod 4x4 cosworth i helga.

Ser att det ryker en god del fra eksosen, så vi tok av innsugslangen og la merke til att det var en god del slark sidelengs.

 

Er helt sikkert dårlig lager og olje tetninger i den, er det mulig å overhale en Turbonetics E50 ? og hvem gjør det ?

86 3dr IS

Link to comment
Share on other sites

Går omhverandre mye av det der, og de driver som regel med alle merker alle sammen. Hvor i landet bor du da? Greit å bruke en som ikke er alt for langt unna synes jeg iallefall. NTS, KRB, turboserviceholder til på østlandet...

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Link to comment
Share on other sites

Går omhverandre mye av det der, og de driver som regel med alle merker alle sammen. Hvor i landet bor du da? Greit å bruke en som ikke er alt for langt unna synes jeg iallefall. NTS, KRB, turboserviceholder til på østlandet...

 

Jeg hadde en fint fungerende E50, slapp en liten blå dott enkelte ganger. Ville overhale den så alt var på stell

til neste sesong. Jeg fikk den sendt til NTS gjennom Cylmo, tia gikk å gikk, han stakkar`n på Cylmo ringte sikkert

15 ganger nedover. Det endte med at jeg fikk tilsendt en POSE med turbo, alt i deler, også alle andre deler som tydeligvis

lå i nærheten. Skruer som ikke hadde noe der å gjøre, en umbrakonøkkel osv. :blink:

 

Svaret fra dem var at de ikke klarte å skaffe deler, å skyldte på noe med KRB, en ansatt som hadde slutta, osv-osv.

 

Enden på visa ble at jeg kjøpte meg en ny Turbonetics E50, å jeg skal ALDRI mere ha noe med NTS å

gjøre!!

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

kh turbo på forumet har også utrolig peiling på det der. Han overhalte ene turboen min som eksos huset bare løsna under fullt gasspådrag på en e50. Den fungerer strøkent i dag også etter mange 100mil med 2bar... Han har overhalt turboer for meg tidligere også..

Link to comment
Share on other sites

Problemet er att den ikke bare ryker litt, det ryker ganske mye faktisk !

Så liker eg ikke att det er slark på noen mm sideveis :S

 

Har snakket med Johannes Austbø (Turbokongen)

Koster 2950kr for vanlig overhaling og 590kr for 360 thrust lager.

 

Skall fine spec på den osv før eg sender den nedover :)

86 3dr IS

Link to comment
Share on other sites

Noen som veit om eg kan kjøre E50'n uten vannkjølinga på?

 

Jeg kjørte uten på min, funke bra.

 

Greit å la den gå litt ekstra på tomgamg om du har kjørt "inspirert". :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

Jeg kjørte uten på min, funke bra.

 

Greit å la den gå litt ekstra på tomgamg om du har kjørt "inspirert". :)

 

takker.

Fantastisk! Da blir det meir vetug temp på vannet:)

har bestillt turbo cooler å svirl pot, men dem kommer nok ikkje før helga..

Eg har 19raders oljekjøler så eg håper det går bra med noen runder til lørdagen :)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...