AndrT4 Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Hei, jeg lurer litt rundt emnet girgasse. Har en 4x4 sierra cosworth som jeg vil bytte drivverk på, har hørt om tre-mec kasser og fixit, og hva er det? hva er forskjellen? til hvilken pris får man en ny kasse som tåler litt juling, lanskje 5-600hk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JHS Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Tremec lager girkasser til 2wd. Fixit lager drevsats til den orginale MT75 kassen i 4wd Cosworth. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 30, 2010 Share Posted July 30, 2010 Hei, jeg lurer litt rundt emnet girgasse. Har en 4x4 sierra cosworth som jeg vil bytte drivverk på, har hørt om tre-mec kasser og fixit, og hva er det? hva er forskjellen? til hvilken pris får man en ny kasse som tåler litt juling, lanskje 5-600hk? Fix-it til 4x4 får du vel fra 30.000 kr og oppover. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted July 31, 2010 Share Posted July 31, 2010 Om du skal bygge om til 2wd har jeg den rette kassen for deg. se salgs tråd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir B Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Hvordan er det å kjøre med rettskårne drev ?Blir det ikke veldig mye lyd ? 86 3dr IS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Hvordan er det å kjøre med rettskårne drev ?Blir det ikke veldig mye lyd ?Er de helt rettskårne blir det som å rygge i 5 gir forover. Semi/heli-cut bråker litt mindre, men noe må man ofre for at ting skal holde. Får heller isolere litt mer rundt girtunellen Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 (edited) må ikke ha rettskårne drev for at det skal holde, eller unødvendig mye bråk. tko600 funker og det er ikke som å rygge.... det er som å rygge x100. Edited August 2, 2010 by armani 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Hvordan er det å kjøre med rettskårne drev ?Blir det ikke veldig mye lyd ? en smuule men tåler juling det gjør det Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rattlesnake Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 (edited) Er nok endel myter ute å går blandt girkasser.For det første så er det ingenting som heter semi/helicut gears.Det er enten rettskårne eller helicut.Det som ofte blir kalt semi er mindre gradering på vinklinga på dreva.For det andre så er rettskårende tannhjul faktisk svakere en helicut gear,fordi rettskårne drev har mindre tenner i inngrep til en hver tid.Det som ofte kjennertegner at rettskårende tenner er kraftiger,er fordi dreva kan være mye tykkere,ofte som en kompansasjon,og at i girkasser-dog bokser med rettskårne tenner ikke blir frarøvet plassen fra sync ringer.Ett stort pluss med rettskårene tenner i girkasser,er at di produsere my mindre friksjon en heli gir,og derme medfører at effekt tap i girboksen blir mindre.Bruk av girkasser med rettskårne tenner,og dog giring vil jeg på det sterkeste fraråde i bruksbil.Bråker noe enormt,og hørselværn er på sin plass. Edited August 2, 2010 by rattlesnake Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now