GøranSB Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 Jeg skal ha meg sierra snart, og vurderer en 1,8 Turbodiesel.Har ikke hørt mye om dem, hvordan er motorene?Skal jeg heller finne meg en 2,0 OHC/DOHC?
etakle Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 Ja, drit i turbodiesel'en. Mye mer kunnskap og vise ord å få her inne når det kommer til DOHC/OHC
twin turbo Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 dei lika ikkje høgt turtall. Har blåst ein motor og ein topp i min. men grei til bruksbil så lenge du ikkje kjører på høgt turtall lenge. trehjulsykel
bana_iøra Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 Hvis du skal ha en pendlerbil eller en billig bil å kjøre med så er diesel motoren helt grei. Den er heller ikke noe dårligere enn den dohc motoren. Men holdbarhet står ofte i stil til hvordan det blir brukt. En diesel motor er ikke det samme som bensin.Veldig viktig å skifte reg reim hver 60.000 eller så kan det fort bli havari.
Cossyman85 Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 den 1,8 td til sierra er dårlig greier, tårler jo ikke 1,7 i ladetrykk i hvertfall er vel noe franske greier
Recommended Posts