Odin Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 jess. ser da ut som jeg blir eier av en mk1 granada! så kommer spørsmålene! coilovere! HVOR får jeg tak i det? hva trengs for ett 2,3-2,9i bytte! 1988 Ford Sierra Cosworth1991 BMW M52001 BMW 330i
Granada 2.8 Ghia Posted September 19, 2010 Posted September 19, 2010 On 7/24/2010 at 5:30 PM, Odin said: jess. ser da ut som jeg blir eier av en mk1 granada! så kommer spørsmålene! coilovere! HVOR får jeg tak i det? hva trengs for ett 2,3-2,9i bytte!Får du coilovers til granada? hørte om en som monterte til en annen modell, lurer på om det var cortina, skaffa fra England. Hva trengs for konvertering fra 2.3-2.9i. Kan vel sikkert by på litt trøbbel ettersom 2.6 er den største Køln levert i Mark 1, men tror nok det vil stå for det samme som 2.3-2.8i i mark 2 S2, er jo ikke noe mere efffekt i en 2.9 enn i en 2.8i, og det er vel fremdeles mere moment i 3.0 Essex som er den største motoren mark 1 er levert med. 2.3-2.8i i mark2 S2 innebærer følgende: -Motor 2.8i med k-jetronic og tenningsanlegg-Forhjulsbremser, ventilerte skiver-Bakakselutveksling 3.64 - 3.45-HR dekk-Forfjærer-Bakfjærer-Gearkasse-Eksosanlegg-Servostyring(Hvis bilen er utstyrt med servostyring orginalt kreves det ikke bytte) Om man endrer det første punktet til motor 2.9i 12V med innsprøytning og tenningsanlegg så tror jeg ikke det skal by på store problemer ved en forhåndssøknad. `82 Granada 2.0, `82 Granada 2.8 "Ghia", `84 Granada 2.3 L Turnier, `92 Scorpio 2.9 GL, `96 Scorpio 2.5TD Turnier
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now