Guest Thomas_ST170 Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 Har nå skaffet meg en ST170 STV. Jeg er innterestert i å tune, evt. med noe bolt-on. Men jeg ser mesteparten av bolt-on kit ol. er for Zetec motoren. Jeg har Duratec, og trodde det var den vanlige i EU modellene. Slik jeg kan forstå så er det ganske stor forskjell på motorene. Noen som kan komme med litt info rundt dette? Noen som kjenner til tuning av Duratec 20 motoren?eksempel: Turbokit (zetec) Link to comment Share on other sites More sharing options...
bard Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 Det stemmer at det er stor forskjell på Zetec og Duratec.Du har Duratec ST, som er Zetec i forkledning. Samme opplegg som med Duratec RS i den første Focus RS'en.De fleste deler til Zetec vil nok passe, men ST'en har bl.a. et spesielt innsug med separate spjeld, som kanskje ikke er egnet til turbokonvertering. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 Go nuts, alt her passer http://www.pumaspeed.co.uk/category.jsp?makeID=3&modelID=23 Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Thomas_ST170 Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Takker for svar Prøvd å lese litt rundt, og infoen jeg kom over på nett omtaler ST170 Duratec som en Zetec i forkledning. Kun VVT og noen andre få endringer. Skal vist nok ikke være en fullverdig Duratec (mangler bla kjede). Men jeg kan lite selv, så min tolkning av det jeg leser kan være feil... Må uansett få jobben gjort hos verksted, så de får se om det jeg finner er greit å montere. // Thomas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Takker for svar Prøvd å lese litt rundt, og infoen jeg kom over på nett omtaler ST170 Duratec som en Zetec i forkledning. Kun VVT og noen andre få endringer. Skal vist nok ikke være en fullverdig Duratec (mangler bla kjede). Men jeg kan lite selv, så min tolkning av det jeg leser kan være feil... Må uansett få jobben gjort hos verksted, så de får se om det jeg finner er greit å montere. // ThomasGlem hele Duratec navnet først som sist, dette er en zetec med variabel lengde på innsugsrunnere ++ De er ganske responsive på trimming, så skal ikke være noe problem å klemme mer hester ut. Men N/A tuning koster penger, og det gjør i grunn turbo/kompressor-konvertering også selv om det smaker mye bedre i forhold til kostnaden Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Leste en artikkel i fast ford om denne motoren for noen år siden der de kun monterte justerbart kamdrev og hentet ti hester på å stille inn kammen litt annerledes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now