carfreak Posted July 26, 2010 Posted July 26, 2010 Skal være glad du har OHC nå Hadde du hatt f.eks cosworth ville den vært griseras om du hadde gjort den tabba der.
Lompe Posted July 26, 2010 Posted July 26, 2010 Hehe.. Ja, kan vel være glad for det. Er ikke så ofte jeg er glad jeg har vanlig OHC isteden for cossiemotor;)Men nå starter den. Sierra 1986 3 dørs ohc. Sierra 1987 coupe prosjekt..---> [sOLGT] HER
Lompe Posted July 27, 2010 Posted July 27, 2010 Et siste spm som er kjekt å vite. Sikkert bra å ha i denne tråden for de som skal gjøre samme prosedyre på sin bil.Det gjelder timinga til tenninga. Jeg holdt på litt i går, hadde frem tenningspistolen og løsna fordeleren og koblet ut vakumet som går inn på "hjernen". Jeg ser hvor merkene skal være mot, men hvilket av de merkene skal jeg bruke? Har skjønt at 8 grader fortenning er er grei sak?Hvor er 0 punktet og hvor mye går den ned for hver strek? Sierra 1986 3 dørs ohc. Sierra 1987 coupe prosjekt..---> [sOLGT] HER
Truckdriver Posted July 27, 2010 Posted July 27, 2010 On 7/24/2010 at 10:25 PM, Kjellcorp said: takk for mange fine tips. skal jammen meg ta en komp test på bilen når jeg får den i gang igjen. men off topic spørsmål. orginalt skal skal det stilles 0,20 og 0,25(husker hvem som var hva) men skal det stilles mer ettersom jeg har en kvass kam ?Vist innsprøytninga er orginal, og umodifisert, tipper jeg du har en FR30 eller FR34 kam? I så fall skal du bare bruke orginalt på 0,2 på innsug, og 0.25 på eksos. Ventilklaringa oppgises av kam produsenten, og trenger ikke alltid være den samme med kvasskam som med orginal kam. On 7/27/2010 at 12:21 PM, Lompe said: Et siste spm som er kjekt å vite. Sikkert bra å ha i denne tråden for de som skal gjøre samme prosedyre på sin bil.Det gjelder timinga til tenninga. Jeg holdt på litt i går, hadde frem tenningspistolen og løsna fordeleren og koblet ut vakumet som går inn på "hjernen". Jeg ser hvor merkene skal være mot, men hvilket av de merkene skal jeg bruke? Har skjønt at 8 grader fortenning er er grei sak?Hvor er 0 punktet og hvor mye går den ned for hver strek?Jeg kan gjøre forvirringa større vist du vil? Det finns nemlig flere typer reimhjul. Felles er at det dype hakket helt til venstre(sett forfra, mens man står forran bilen og ser) bruker være ØD. Tipper du har et grovt hakk for hver 4. grad, og ett mindre for hver 2. grad, og at skalaen slutter på 10 eller 12 grader. Retning høyre fra ØD når du står framfor motoren.Personlig bruker jeg alltid å stille tenninga med utgangspunkt fra ØD merket, så da spiller ikke type reimhjul stor rolle. Vist du ikke bruker veldig lavoktan bensin kan du prøve å justere tenninga litt tidligere enn orinalt, da mange ohc'er responderer godt på litt tidligere tenning. Prøv 8-12 grader på gassermotor som en start(Har over 14 på min gasser), og 14-15 på IS. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Lompe Posted August 3, 2010 Posted August 3, 2010 Her er reimhjulet mitt:Hvilket tenningsmerket burde jeg stille meg inn på? Sierra 1986 3 dørs ohc. Sierra 1987 coupe prosjekt..---> [sOLGT] HER
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now