Jump to content

Pioneer ts-w304c


viceguy

Recommended Posts

jeg har 2 stk Pioneer ts-w304c fra min forrige bil, kassa var vannskada så den pælma jeg. Trenger tips fra noen fantaster her om hva slags kasse jeg burde skaffe, har ikke lyst til å betale all verden, for ønsket mitt er bare å få litt fyldigere bass i bilen. De skal drives av en Kicker 700.5 som gjore jobben greit i gamle bilen.

 

Så spørsmålene mine er kort og godt:

Er Thorsov kassene bra nok til mitt formål og er de egnet med hensyn til ant. liter?

Burde jeg kjøre med et eller to elementer?

Hvor stor strømkabel trenger jeg å trekke til denne forsterkeren når den bare skal drive disse subbene, tror jeg hadde "litt" overkill på gamle bilen :whistling:

 

Er ikke interessert i å bruke hele bagasjerommet til bare stereo lenger selv om det er ganske stort i en Mondeo Mk3.

 

Alle tips mottas med takk.

Edited by viceguy
Link to comment
Share on other sites

34 Liter lukket kasse pr.stk ;)

Siden du har 2stk, så bruker du selvsagt begge, og da paralellkobler du dem inn på monokanalen på forsterkeren.

 

Men hvorfor skal du bare bruke en utgang når forsterkeren har 5 utganger?

Du burde jo helt klart bruke forsterkeren til fronthøyttalerene også.

Edited by cossiemk1
Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor skal du bare bruke en utgang når forsterkeren har 5 utganger?

Du burde jo helt klart bruke forsterkeren til fronthøyttalerene også.

Ja blir nok til at jeg bruker begge siden forsterkeren spiller stabilt i 2 ohm.

 

Hvorfor jeg ikke skal kjøre alt av høytalere på den, vel... se her:

 

RMS Power

In Watts, All Channels Driven 40w x 4 (forsterker)

 

RMS Power MOSFET 50w x 4 (Pioneer stereo)

 

...så som du ser så tjener jeg 10w, pluss at det blir mindre kabler å strekke opp.

Link to comment
Share on other sites

Regner med infoen som er gitt av Pioneer teknsk avd (jobben min er Pioneer forhandler) er riktig. Uansett så ser jeg ikke poenget med å trekke en drøss med ekstra ledninger fra forsterkeren til høytalere i dørene når grunnen til å montere inn kasse+forsterker er å få fyldigere bass.

Link to comment
Share on other sites

Problemet da, er at resten av anlegget ikke vil holde følge med bassen, og da låter det ikke spes bra...

I løpet av mine 20år innen bilstereo, så har jeg ennå ikke vært borti noen spiller som gir mer enn 4x25watt rms, og de aller fleste spillere gir 4x15-4x20 watt rms, dessverre. (dette burde jo du som pioneer forhandler vite ;))

 

Jeg ville helt klart kjørt den forsterkeren som en 3-kanaler (brokoble de 4x40 til 2 kanaler) og brukt 2 kanaler til fronthøyttalerene. Bakhøyttalerene kan du kjøre på spilleren, og fade dem ned slik at du ikke hører dem foran, også bruker du det innebygde delefilteret (høypass) på fronthøyttalerene ;)

Edited by cossiemk1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...