Jump to content

Recommended Posts

Posted

etter siste kjøretur hadde jeg litt problemer med fusking og ble ikke bedre på veien hjem igjen.

fikk ikke start etter at jeg kom hjem heller.

foretok kompresjonstest og syl 1 og 2 var strøkne, men null på 3 og 4.

forventet toppakningsbrudd, men etter demontering av toppen var en ventil på 3 og 4 bøyd.

motoren har så vidt jeg vet originale kammer, smidde stempler med større ventil lommer, merkene stemte fortsatt før demontering.

 

så lurer på om noen har hørt om noe lign? at bare et par ventiler har gått i stempla? løftere som er trege? motoren har ikke vært mye over 6000 omdr.

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...