Nilssen Posted July 15, 2010 Posted July 15, 2010 Vill høre innspill om hvile fjærer (Tuv) som fungerer optimalt på gule koni ? Gjelder Vingebil. Nilssen. Failure is only the opportunity to more intelligently begin again. Henry Ford
Ron Posted July 15, 2010 Posted July 15, 2010 Blir litt motsatt av det du spør om, men IKKE kjøp COBRA, blir hengende på rævasom en sliten gammel Mercedes W124! Kjøpte Cobra te min, kappa dem faktisk i 2 for å få dem av igjen, så mye var dem verdt Eibach fungere utmerket i kombinasjon med Gule Koni på sedan værtfall. Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Nilssen Posted July 15, 2010 Author Posted July 15, 2010 Hehe, ja var vell noes sånt som sto på bilen min når jeg kjøpte den , Såg jo ut som de lå en dø ku i bagasjerommet når eg kjørte rundt.. Failure is only the opportunity to more intelligently begin again. Henry Ford
Ron Posted July 15, 2010 Posted July 15, 2010 Hehe, ja var vell noes sånt som sto på bilen min når jeg kjøpte den , Såg jo ut som de lå en dø ku i bagasjerommet når eg kjørte rundt.. å så ku da Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Truckdriver Posted July 15, 2010 Posted July 15, 2010 Eibach har i vertfall fungert fint på bilen min. Pen høyde og alt En anen ting er de gule koniene Skal kanskje ikke uttale meg om hva jeg synest om de - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
Nilssen Posted July 16, 2010 Author Posted July 16, 2010 Hehe. ja vurderer å invistere i nytt sett med dempere & fjærer til bilen da jeg har kjørt rundt med gule koni før bilen ble parkert. Kan da ikke velge coiloverere da bilen skal på godkjenning. Er vell ikke så mye å velge i da:BilsteinGazAvoSpax? Vill gjerne høre deres meninger her ute? Failure is only the opportunity to more intelligently begin again. Henry Ford
capri-rs Posted July 16, 2010 Posted July 16, 2010 bilstein med ahmed bayjoo fjærer fungerer fint. "Understeer" is when you hit the fence with the front of the car."Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car."Horsepower" is how fast you hit the fence."Torque" is how far you take the fence with you.
Nilssen Posted July 16, 2010 Author Posted July 16, 2010 Er vell ikke tuv pappirer på bayjoo så vidt jeg har forstått? eller har jeg feil. Failure is only the opportunity to more intelligently begin again. Henry Ford
Tore_TJ Posted July 16, 2010 Posted July 16, 2010 Er vell ikke tuv pappirer på bayjoo så vidt jeg har forstått? eller har jeg feil. Stemmer. trenger ikke det tullet der i england så..
tommy w Posted July 16, 2010 Posted July 16, 2010 bilstein er hvertfall de klart beste demperne jeg har kjørt med. gjelder uansett bilmerke faktisk. Når det kommer til fjærer så har jeg bayjoo sine fast track og de er meget mye bedre enn Eibach sine som jeg hadde. Hvorfor må du ha TUV papirer da?Bayjoo sine ser ut som orginale. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Nilssen Posted July 21, 2010 Author Posted July 21, 2010 Tanken var bare å få det trykket inn i vognkort. Da står valget mellom Bilstein eller GAZ sine dempere H&R eller Eibach sine fjærer. Noen som har noen innspill til disse? Failure is only the opportunity to more intelligently begin again. Henry Ford
Tore_TJ Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 i england sverger de til gule koni, her i norge slaktes de. bilstein er vel mye av samme ulla. er jo to typer så vidt jeg vet. b6 og b8? Har h&r bak på min og de synes jeg fungerer veldig bra. Dog kombinert med h&r sine dempere..
Tommen Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 (edited) I England så har de testet seg fram til Gule koni framme og bilstein bak + eibach fjærer.. Det er det eg har på sedanen nå, å den er veldig fin å kjøre Skal teste den på Rudskogen hvis eg får den klar.. Edited July 22, 2010 by Tommen The Golden era.. 1986-1987-1988
thogau Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Beklager eg stjeler posten litt.... Hva er den beste senken med eibach sine fjærer? evt. hvem har best pris på disse + dempere? "4x4 sedan,dekk.215x45/40x17. ca 350hk"
Verstingen Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 eg kjører og med bilstein dempere og eibach fjærer,og syntes de fungerer bra fordelen med eibach er vell ,at di er progresive. trur ikkje noen andre er de ESCORT COSWORTH 94. MOD . Solgt Ford Focus RS 2010 Mod . "enten du tror du kan,eller du tror du ikkje kan.....så har du rett" HENRY FORD !
Truckdriver Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Orginalfjærene er faktisk progressive da. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal
D.Toft Posted July 26, 2010 Posted July 26, 2010 koni suger, tynne stempler på dem. bilstein b6 er dårlige greier, noe olje dempere som er like myk som org.bilstein b8 er vel greie dempere, koster litt, ikke justerbare. det er negativt.ellers er eg meget fornøyd med GAZ sine dempere, like mye justering som coilovers på stivheten. blir PINNE stiv når dem er på det stiveste. anbefales
JHS Posted July 26, 2010 Posted July 26, 2010 Her er mye info som er verdt og lese gjennom, en av Mike Rainbirds artikler fra Fast Ford Mai 2007. http://www.randbmotorsport.co.uk/shop/Mike_Tech/Part_4_-_Suspension.pdf koni suger, tynne stempler på dem. bilstein b6 er dårlige greier, noe olje dempere som er like myk som org.bilstein b8 er vel greie dempere, koster litt, ikke justerbare. det er negativt.ellers er eg meget fornøyd med GAZ sine dempere, like mye justering som coilovers på stivheten. blir PINNE stiv når dem er på det stiveste. anbefales Hva har det og si om stemplene er tynne? De fleste av oss skal vel kjøre på veien, ikke hoppe med de? Det samme gjelder vel forøvrig "pinne" stive dempere
D.Toft Posted July 26, 2010 Posted July 26, 2010 selve stempel delen som man ser når man trekker ut demperen helt. den er forøvrig mye tykkere på en bilstein B8 demper enn koni.ikke noe kurant å kjøre med pinne stive dempere, men du har mulighetene...
JHS Posted July 26, 2010 Posted July 26, 2010 selve stempel delen som man ser når man trekker ut demperen helt. den er forøvrig mye tykkere på en bilstein B8 demper enn koni.ikke noe kurant å kjøre med pinne stive dempere, men du har mulighetene... Joda, sikkert fint med tykkere stempler. Men spørsmålet mitt er, trenger vi vanlige dødlige disse tykke stemplene så lenge vi ikke skal kjøre rally/rallycross og hoppe 10-15 meter? Blir bilen så mye bedre med noen mm tykkere stempler?
D.Toft Posted July 26, 2010 Posted July 26, 2010 om dere trenger det er jo en sak.personlig syntes eg at bilstein b8 dempere er bedre enn koni dempere. har prøvd dem på samme type fjører.
grandisjohn Posted July 26, 2010 Posted July 26, 2010 Kjører Åkrene fjærer, bestilt etter egne mål. Kostet noen tusenlapper, men er verdt det! De har litt tykkere tråd enn tykkeste type originale fjærer, og senker 30/35 mm uten antydning til heng.Sammenligner man de forkjellige ordinære senkefjærer, som trådtykkelse o.l. så ser man at det er samme ulla alt sammen. Kjøper man et såkalt "30 mm senkesett" senkes bilen i virkeligheten 50 mm. fordi fjærene er underdimensjonert i forhold til originale fjærer. Unntaket er muligens, men bare muligens Eibach og H&R. Av dempere kan AVO med justerbar hardhet trygt anbefales. De har 11 knepp foran og 22 knepp bak, og at forskjellen i hardhet faktisk merkes er det ingen tvil om. Det er ikke en ting jeg kan.
Cosworth_ftw Posted September 5, 2010 Posted September 5, 2010 hvilke fjører anbefalles for maksimal senk med gule koni da? OG hvor mye kan en senke sierraen før det begynner å ta ani hjulbuer og skjermer? Hadde MYE senk på den forige sierraen å det gikk hvertfall ikke an å ha folk baki uten at det subbet ani ved humper ,skarpe svinger osv..
glosviken Posted September 6, 2010 Posted September 6, 2010 heisann eg har 2 sett med eibach liggande for salg:) eine er 2-3år gammalt og det andre har gått 100mil +- trenge dei ikkje pga har kjøpt meg coilovers:) biler: 1976 ford Granada coupe. 1986 ford Sierra cosworth. 1988 ford Sierra cosworth. 1992 ford escort cosworth wolf. 1987 ford Sierra cosworth 4x4. 1991 ford Sierra cosworth
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now