xXx Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 kansje ett dumt spørsmål men men;-);-)har nå mulig funnet plassen eg skal handle fra men. ;-)hva skal man handle håper noen kan hjelpe her, eg har hørt man skal velge turbo og så oppsett ut fra det.får vell begynne med att målet mitt er satt til 500hk alt under er ett minus alt over er ett pluss ;-)toppen er blitt portet og gjort klar av ebb med dobble fjører osv kammer har eg ikkje valgt eller ikkje stempler eller råder eller veiv.dette er er ein 4x4 motor viss det skulle ha noe og bety.så til turbo.har vell egentlig sett meg blind på den garrett gt 3582r, men synts muligens den blir levert med litt stort eksos hus,men da skal det sies att eg har downpipe som eg har v band flens på fra min forgje spr 60 ar størrelse hest var noe treg. og grenrør fra jenspeed med t4 flens. kan jo bytte til t3 flens på grenrøret.så det eg sitter og lurer i er bør eg velge en mindre turbo. slik att eg ikkje får turbo trykk så seint bor tross alt på vestlandet.så kunne egentlig tenkt meg att eg har litt trykk når eg nærmer meg 3000 rpm. noen turbo kyndige her inne som har noen ide om hva som kunne blitt gunstig.all hjelp og tips blir satt pris på. RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 Hva med å prøve GT3071r? Klarer ikke 500hk, men er en meget effektiv turbo, som med et riktig oppsett vil komme veldig tidlig i gang Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnsr Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 Jeg er meget fornøyd med gt3076. Har ikke bremset, men den lader tidligere en E-50, sånnsett ble bilen mye mere kjørbar langs norske veier. Det eer ar63 eksoshus.Mvh Tom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted July 14, 2010 Author Share Posted July 14, 2010 må nok sikkert ofre litt men har veldig lyst og se det 5 tallet ;-) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 (edited) turbo valg er ingen lett oppgave. kammer og komp-forhold osv. er med å spille inn hva slags turbo man bør velge. og ikke minst hvordan turboen oppfører seg.morefun har jo gt3582r. og der har jo voldenracing/morefun bevist at cosworth med gt3582 får bra aks på rudskogen. men så har dem treffet bra på kammer osv. men det er en del smale og dårlig veier på vestlandet. så du bør kanskje bygge motor etter det framfor å ha masse topp effekt. edit: voldenracing bygde en escort cosworth motor (t25) hvor han brukte gt3076r og bremset litt over 500hk, trur det var 511hk. Edited July 14, 2010 by RsMuffe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 Gi f i tallene å prøv å få en kjørbar motor. 3071 klarer 450 og gir tidlig spool.nå skal jeg prøve forskjellen mellom .82 og .63 på 3076 men tor nok 3071 hadde vært et bedre valg for meg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 Gi f i tallene å prøv å få en kjørbar motor. 3071 klarer 450 og gir tidlig spool.nå skal jeg prøve forskjellen mellom .82 og .63 på 3076 men tor nok 3071 hadde vært et bedre valg for meg. Helt enig ! tallene har ikke en dritt å si ! hjelper lite med 500 hk visst du må sitte å vente på de.. Da er den andre cossien med 400hk laangt foran deg allerede og du har "tapt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted July 14, 2010 Author Share Posted July 14, 2010 joda eg er tildels enig med dere men må da gå ann og få litt av begge verdner liksom. håper hvertfall på det ;-)dette er jo en bil som blir brukt 4 til 5 ganger om sommeren.har eg godt med trykk på ca 3000 rpm så er eg fornøyd den gamle spr hadde ikkje fult trykk ca 1,9 bar før 3800 4000 å det synts eg blir for seintså hadde ge kommet meg ned 1000 rpm så er eg godt på vei .... RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 gt3076. og et riktig valg av kammer.... -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgen-Motorsport Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 Kva med å tenke andre merker enn garrett? Mvh Borgen Motorsport Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 joda eg er tildels enig med dere men må da gå ann og få litt av begge verdner liksom. håper hvertfall på det ;-)dette er jo en bil som blir brukt 4 til 5 ganger om sommeren.har eg godt med trykk på ca 3000 rpm så er eg fornøyd den gamle spr hadde ikkje fult trykk ca 1,9 bar før 3800 4000 å det synts eg blir for seintså hadde ge kommet meg ned 1000 rpm så er eg godt på vei .... Det er ihvertfall godt gjort å få fullt trykk noe tidligere enn det med noe større enn 3071. Da snakker vi dyre oppsett og helst helt andre turboer.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted July 15, 2010 Author Share Posted July 15, 2010 Kva med å tenke andre merker enn garrett? noen alternativ????? RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 gt3582r,riktig kammer,lengre råder,stempler med høy komp,da har du en sterk motor fra bunn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 noen alternativ????? Jeg har kjøpt Comp turbo. Viser seg å fungere bedre enn GT-serien til Garrett.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Jeg har kjøpt Comp turbo. Viser seg å fungere bedre enn GT-serien til Garrett.. hei gutt. hvilken comp turbo kjører du med?kunne du fortalt litt om oppsett og når du har fult ladetrykk og når den begyner å lade.har studert en comp turbo som ligger oppi her å syns at alt ser utrolig tungt ut på den . slik som kopresor proppeln er jo sikkert dobelt så tjuk som på en garrett GT turbo. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 hei gutt. hvilken comp turbo kjører du med?kunne du fortalt litt om oppsett og når du har fult ladetrykk og når den begyner å lade.har studert en comp turbo som ligger oppi her å syns at alt ser utrolig tungt ut på den . slik som kopresor proppeln er jo sikkert dobelt så tjuk som på en garrett GT turbo. Har enda ikke fått testet ut turboen. Motoren er klar til bremsing, så er ikke så langt unna! Raimond testet to Comp turboer vs to Garrett GT turboeer på både Audi og Cosworth. Bare ved å bytte turbo, uten å forandre oppsett, så ga Comp turboen mer effekt og mer nm. Den ladet cirka 100 omdreininger seinere enn GT-truboen. Comp turboer har trippel-kulelager også, mens GT-turbo har ett enkelt 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 ok. var desverre ikke so serlig imponerende den comp turbon som ble montert på en svart escos til gatebil. begynte å lade ve ca 3500 rpm men hadde jo ikke 2.2 bar før ved ca 6000 om jeg ikke husker helt feil. etter litt undersøkelse så viser det seg trolig at det er its som har start opp på nytt nå med disse comp turboa . å er det samme møkka som det its var før så er det ikke mye å røpe hurra over. men det blir spennende å høre åssen din blir Cosworth Racing 1. når skal den til pers i benken? "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 ok. var desverre ikke so serlig imponerende den comp turbon som ble montert på en svart escos til gatebil. begynte å lade ve ca 3500 rpm men hadde jo ikke 2.2 bar før ved ca 6000 om jeg ikke husker helt feil. etter litt undersøkelse så viser det seg trolig at det er its som har start opp på nytt nå med disse comp turboa . å er det samme møkka som det its var før så er det ikke mye å røpe hurra over. men det blir spennende å høre åssen din blir Cosworth Racing 1. når skal den til pers i benken? SÅ treg skal ihvertfall ikke denne være! Min turbo er ihvertfall kjøpt gjennom KRB som er forhandler av disse turboene i Norge. Bilen skulle egentlig vært bremset idag, men pga noen småproblemer ser det ut til at det blir en gang i neste uke istedet.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 kjøpt hos krb denne her også. men hvilken moddell var det på turbon din? ar 58 eksos på din eller? "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 kjøpt hos krb denne her også. men hvilken moddell var det på turbon din? ar 58 eksos på din eller? Usikker på nøyatig hva den heter, siden det er Raimond som har tatt seg av den. Eksosen er Ar 82 eller 83. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Usikker på nøyatig hva den heter, siden det er Raimond som har tatt seg av den. Eksosen er Ar 82 eller 83. ok. på denne her er det ar 58 og den leverte 630hk i benken på 2.2 bar. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 ok. på denne her er det ar 58 og den leverte 630hk i benken på 2.2 bar. Det var jaggu lite eksoshus! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ford-racing Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 jupp men det er stor proppel in da. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Hadde vært arti å visst baktrykket og hvilken kompresjon det er i den motoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
87RS Posted July 15, 2010 Share Posted July 15, 2010 Helt enig...Gøy og se på en viss vingebil fra Drøbak med rs500 her og der ble grise-frakjørt på rudskogen før i tida av biler med t3 og grønne.. mvh Helt enig ! tallene har ikke en dritt å si ! hjelper lite med 500 hk visst du må sitte å vente på de.. Da er den andre cossien med 400hk laangt foran deg allerede og du har "tapt" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now