sierra andy Posted July 12, 2010 Posted July 12, 2010 (edited) hei. har nettop kjøppt meg sierra 2,9 l men motoren vill ikke gå helt som denn skal, den er seig å dra opp i turtall kommer ikke opp i mer enn rett under 3000. den soter pluggene også, virker nesten som den får for mye bensin? men vet ikke hvor jeg stiller hvor mye bensin den skal ha, noen som vet hva dette kan vere? Edited August 15, 2010 by sierra andy
sierra andy Posted July 21, 2010 Author Posted July 21, 2010 har prøvd allt nå! skifftet bensinpumpe, skiftet ALLT av følere på innsug, skifftet innsug, plyggledninger og plygger, så da blir vell det neste motorbytting..
packs Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 hva med andre tenningsdeler? prød å sjekke tenninga med en tenningsinnstillingslampe? ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
Cortiworth Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 hva med andre tenningsdeler? prød å sjekke tenninga med en tenningsinnstillingslampe? Kan også høres ut som tett eksosanlegg. Havarert katalysator som tetter igjen bakpotta?
packs Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 sånn katalysator kan man jo ikke ha på bilen vel.. hakk ut innmaten i denne om du har kat ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
sierra andy Posted July 24, 2010 Author Posted July 24, 2010 tok av hele eksosanlegge å prøvde uten, fikk litt mere turtall men ble ike noe bedre
RS 1000 Posted July 24, 2010 Posted July 24, 2010 hei. har nettop kjøppt meg sierra 2,9 l men motoren vill ikke gå helt som denn skal, den er seig å dra opp i turtall kommer ikke opp i mer enn rett under 3000. den soter pluggene også, virker nesten som den får for mye bensin? men vet ikke hvor jeg stiller hvor mye bensin den skal ha, noen som vet hva dette kan vere? Har du sjekket slangen til MAP sensoren? Du skal se en betydelig forskjell når du kobler denne fra og til mens motoren går på tomgang. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
jakob Posted July 25, 2010 Posted July 25, 2010 (edited) Er map sensoeren den boksen som er ca.. 5 cm brei og 2-3 cm tykk? rundt 10 cm høg? Isåfall.. er ikkje noen forskjell av/påkoblet på denne bilen det er snakk om... merket ingen forskjell... Mvh Jakob Edited July 25, 2010 by jakob Ford sierra coupe v6 - Bruksbil/hverdag Ford sierra sedan 2.0 - Restaurerings-prosjekt
etakle Posted July 26, 2010 Posted July 26, 2010 Nei, mapsensoren ser ut som ett stort nøkkelhull, hehe.. Den ligger under spjeldhuset ditt til venstre sett forfra..
sierra andy Posted July 27, 2010 Author Posted July 27, 2010 ja denn ja! har bytta den også men ikje noe forbedring :/
sierra andy Posted July 27, 2010 Author Posted July 27, 2010 vuderer litt å prøve å bytte jerne, hmm noen som har?
sierra andy Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 nei nå! har prøvd med to andre hjerner også nå! funka ike det heller, så i morgen blir det motorbytte!
RS 1000 Posted August 3, 2010 Posted August 3, 2010 (edited) Er map sensoeren den boksen som er ca.. 5 cm brei og 2-3 cm tykk? rundt 10 cm høg?Isåfall.. er ikkje noen forskjell av/påkoblet på denne bilen det er snakk om... merket ingen forskjell... Mvh JakobNei.Det går en tynn slange fra baksiden av plenummet og bort til MAP sensoren. Det er mapsensoren som "bestemmer" bensinmengden så hvis denne slangen ikke er skikkelig tilkoblet i begge ender så får hjernen beskjed om at motoren går med full gass. Sjekk også tenningstidspunktet. Edited August 3, 2010 by RS 1000 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Sierra-Ole Posted August 3, 2010 Posted August 3, 2010 Forutenom map sensoren så blir jo også bensinmengden finjustert av lambdasondene, viss desse er defekte så kan du kople dem fra å bilen kjører i nødmodus å da skal den gå reinere hvis det er sensorene som var problemet. Ser du bytta tennkabler å plugger, bytta du fordelerlokk å rotor med det samme? Eventuelt sjekk hvordan det ser ut. Du kan også la motoren stå på tomgang, mens du sprayer startgass rundt alle slanger å følere rundt innsug for å sjekke etter lekasje. Er det det så vill motoren suge inn startgassen å begynne å ruse seg. Du er sikker på att det er sota plugger som ofte resulterer i att den får mye bensin å dermed glømmer andre mulige årsaker som toppakninger? Olje i kjølevannet, vann i olja, hvit røyk i eksosen. Kunne jo ha trykktesta for å ver sikker. 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
sierra andy Posted August 9, 2010 Author Posted August 9, 2010 nei den andre motoren jeg satte i hadde helt lik oppførsel! da er det ike motorene det er noe gale med, forbanna drit allså, sender bilen inn på verksted nå!
sierra andy Posted August 11, 2010 Author Posted August 11, 2010 nå har det oppstått ett nytt problem! bilen starter ikke i det hele tatt, bare småtenner litt nå oppfører den seg somm omm hjernen ikke er tilkoblet, den er helt lik med hjerne som den er uten, har også prøvd 3 like andre hjerner men det er ingen forsjell, har tatt ut dasjboret for å sjekke att ledninger er ok, men finner ingen feil, BILEN ER HJERNEDØD!
sierra andy Posted August 15, 2010 Author Posted August 15, 2010 da er bilen i orden! grapps i bensinsystemet som var feilen!!!!!!
packs Posted August 17, 2010 Posted August 17, 2010 tett tank/filter? ------------------------------------------------------------------- Escort MK5a, 91mod, 2.0 zetec
sierra andy Posted August 19, 2010 Author Posted August 19, 2010 har sett på exstra filter i motorom nå
sierra andy Posted August 20, 2010 Author Posted August 20, 2010 noen som vet om det skal være katalysator på denne bilen? det er en 89mod 2,9 gl. å hva kan være feilen til lite gnist på plyggene? er så vidt det er litt gnist en helt svak enn
RS 1000 Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Har du sett denne? http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/60208-nye-spesialdeler-for-ford-tfi-tenningsystemer/ Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now