cossiemk1 Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 Trenger en billig tenningsforskyver, gjerne av typen EMS6, men det meste av interesse.Eller hvis noen vet hvor jeg kan skaffe dette billig nytt.Kan evt bytte med bilstereo, xbox360, tråsykkel eller noe annet Skal brukes på en sierra is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirti-programmable-efi-system-pcb22-assembled-unit-p-34.htmlEn slik kan godt brukes til det formålet. Også for å gi ekstra bensin. I så fall spør du om å få den satt opp for TFI tenning. Bruker du en innsugsluft tempgiver i lag med den den også, så vil den senke tenninga når lufttempraturen blir for høy, og blandinga blir mer rett vist du bruker den til ekstra bensin også. Har du ikke tempgiver må den erstattes av ei motstand. det samme gjelder motortemp vist du ikke har den tilkoplet. Den kan eventuelt koples opp rett mot den orginale hjernen vist ei motstand fjernes i MS.Med orginal map sensor kan du lade opp til ca 1,5 bar. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted July 10, 2010 Author Share Posted July 10, 2010 Ja, jeg har tenkt på MS, men trodde jeg måtte ha mer enn bare den boksen du linker til, men det må jeg kanskje ikke..??Ellers så har jeg tillegs-sprut som styres av trykk og turtall, så det er igrunn bare tenningen det står på nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 I grunn den du trenger ja. Men vil absolutt anbefale en IAT(innsugstempgiver) også. kontakt for å lodde på ledninger følger med. PC til justering må du selfølgelig ha. Har du bare usb port må du ha usb/com adapter. Bredbåndslambda er jo også å anbefale for enklere justering.Jeg har kopla piggyback MS på denne ISTen.Henta strøm, jording, signal fra tps og LMM, motortemp og tenning inn og ut rett fra orginale IS hjernen. Ettersom avstanden mellom MS og IS hjernen er kort har jeg ikke brukt skjerma ledning til tenningsignal. Kan ikke komme på å ha brukt noe mer på denne ISTen. Tillegsprutet går fint an å selge - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted July 10, 2010 Author Share Posted July 10, 2010 (edited) Har BBL og pc.... IAT er vel heller ingen kostbar sak.Vet du om denne sjappa kan oppgi under 200kr i verdi på sendingen? I så fall så er jo det der superbillig.Burde jo komme på ca 17-1800kr ink frakt det der.... Eller ennå billigere hvis jeg kjøper byggesett: http://www.diyautotune.com/catalog/megasquirti-programmable-efi-system-pcb22-kit-black-case-p-128.html Men åssen funker dette på min bil med mapsensor orginalt? Edited July 10, 2010 by cossiemk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 De driver desverre ikke med juks med prisen Etter at du har regna om kursen kan du gange med 1,3, da har du ca pris med moms og porto.Er det en 100hk ohc du har? Den orginale map sensoren gjør du ingenting med, men bare lar den stå der. Godt mulig du ikke trenger senke tenninga så mye, ettersom 100hk har veldig sein tenning i utgangspunktet. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted July 11, 2010 Author Share Posted July 11, 2010 Det er en 100hk ja, 8,5:1 komp hvis jeg ikke tar helt feil...MS kobler ut den orginale map`n da eller?? for den takkler jo ikke overtrykk i det hele tatt. Og tenninga skal fortsatt være TFI? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Den orginale map sensoren styrer tenninga på sugesida, så den må du nesten fortsatt ha. Og tenningsanlegget må fortsatt være orginalt. på din motor kan du med fordel ha mye tidligere tenning på sugesida også.Kanskje du skal vurdre å gå for fullt programerbart sprut heller - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts