reedline Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 hei. har fått meg en sierra cosworth 4x4 ombygd til 2wd.promlemet er at den vill ikke starte, den tenner ikke ordentlig den går bare å smeller når vi prøver å dra den i gang(startern er røket)å bensintrykket ligger på 6bar omtrent å jeg får ikke justert det unsett dette kan være? takker for svar:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 prøvd med nye plugger? bensintrykket skal være rundt 3bar.mulig bensitrykkreg er def hvis du ikke får skrudd det ned Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 vis trykket ligger på 6bar så drukner den og smeller. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
reedline Posted July 7, 2010 Author Share Posted July 7, 2010 ja også fant jeg ut at to av tappa på reimhjulet er knekt, dem som gir signaler til tenninga på veivaksel sensoren prøvd med nye plugger? bensintrykket skal være rundt 3bar.mulig bensitrykkreg er def hvis du ikke får skrudd det ned den var det for bensina kom ut i vacuumen men bytta den i stad å det hjalp ikke::S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted July 7, 2010 Share Posted July 7, 2010 OK da er det bare å få tak i nytt triggerhjul.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
reedline Posted July 8, 2010 Author Share Posted July 8, 2010 OK da er det bare å få tak i nytt triggerhjul.. ja:) men hva kan være grunnen til at jeg ikke får justert ned trykket:S bytta regulator å den er hel..men pumpa mi er kobla på egen bryter da så går på konstantstrøm.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 ja:) men hva kan være grunnen til at jeg ikke får justert ned trykket:S bytta regulator å den er hel..men pumpa mi er kobla på egen bryter da så går på konstantstrøm.. Konstant strøm på pumpa er ikke bra, men har ikkeno med trykket å gjøre. Du har montert regulator på retursiden sant? Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
reedline Posted July 8, 2010 Author Share Posted July 8, 2010 ja er vell original regulatoren som sitter der å den sitter vell på retursiden:) går det ann å mprøve å kjøre bensina inn der å ut på toppen av dysebrua isteden kansje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Du kan ha noe, som blokkerer i returslangen til tanken, da vil trykket stige Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Du kan ha noe, som blokkerer returslangen til tanken, da vil trykket stige er det vi trudde å, men ser ingen skader eller noe på røret.. går det ann å plåse med trykkluft i returslangen? en annene ting som er vert å nevne er at vi tauet bilen i 90km på 3 gir, men turtelleren viste 1500rpm.. så er vel tydelig at tenningen er på bærtur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 ja du kan blåse i returen med trykk luft bare ta av tank lokket.hehe tror dere skal bytte trigger hjulet ja....så tenker eg dere ikkje er så langt fra start. RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 poenget med å holde 3.gir? Link to comment Share on other sites More sharing options...
k3nn37 Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 poenget med å holde 3.gir? hvorfor ikke? teorien er at en motor starter lettere på turtall vel?.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 trodde du mente 9 mil...hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now