Jump to content

FCN SS2 Cup runde 4 Gardermoen søndag 15 august 2010.


351RS

Recommended Posts

FCN har leid Gardermoen Søndag 15 August for SS2 Cup.

 

 

Nå begynner det virkelig å bli spennende når vi arrangerer runde 4 av 5 i FCN SS2 Cup. Med pokalene stadig nærmere, er det nå det vil vise seg om det lønnser seg å delta på flest mulig kjøringar, eller med best plasseringer.

De beste havner jo også på vår Wall of Fame liste med de 5 beste fra hver klasse.

 

PS: jeg drar på ferie om et par dager, og legger derfor ut denne før det. Så om deltakerlista ikke blir oppdatert hver dag, betyr ikke det at dere ikke er med.

 

 

 

Poengene blir som følger:

1 plass = 10 poeng

2 plass = 8 poeng

3 plass = 6 poeng

4 plass = 4 poeng

5 plass = 2 poeng

 

Så her er det ikke minst viktig å møte opp flest mulig ganger for å sanke poenga som ender opp i litt Bling å ha på peishylla.

 

Kjøringa blir fra kl 11.00-18.00.

 

Pris for kjøring på banen er 200,- pr bil for klubbmedlemmer.

Pris for Kjøring på banen er 300,- pr bil for ikke-medlemmer.

 

 

Banen er altså den litt omgjorte SS2 sløyfa:

Starten er nærmere svingen.

Sjikanen er mitt mellom slalomen og vendepunkte.

Og det er lagt inn en 360 grader som man må innom på returen

 

Alle synes den nye banen (SS2) er morsom og litt teknisk.

Grunnen til omgjøring er å få ned farten og få den godkjent av NBF, og det er Team Sideways som har stått for jobben å endre banen for å tilfredsstille de nye kravene.

 

Her er et bilde av den nye løypa:

 

bane_oppsett_NCL_small.png

 

Og her er en video fra Impreza klubben:

http://videos.streetfire.net/video/2002-Im...-SS2_647745.htm

 

Det vil også bli delt inn i klasser, slik at alle skal ha en sjanse uansett motor og bil type.

 

klasse 1 = over 8 kg pr HK

klasse 2 = mellom 4,5-8 kg pr HK

klasse 3 = under 4,5 kg pr HK

 

Det du gjør er å ta vekta på bilen, enten fra vognkort, eller hvis bilen er modifisert: den vekta du har målt, og deler på effekten. Eks. 1200 kg / 160 hk = 7,5 kg pr hk. altså klasse 2.

 

PS: de fleste Biltilsyn har vekter utenfor bygget som er på døgnet rundt, så bilen kan veies der, da også på kveldstid.

 

Påmelding skjer i tråden her.

Si hvilken biltype/modell, og hvilken klasse. Hvis du ikke vet klasse, så gi meg vekt og effekt på bilen.

 

VIKTIG INFORMASJON OM BRUK AV BIL INNE PÅ GARDERMOENFELTET:

-Det er IKKE lov til noe herjekjøring eller ødelegge asfalten på "stripa" med feks å stå stille å burne.

-Det er heller IKKE akseptert å utøve "rallycrosskjøring" på grusveien innenfor porten.

Er du IKKE deltager på autoslalomkjøringen så er det kun "gangfart"hastighet som gjelder innenfor porten.

 

-FCN står ikke ansvarlig for skader påført bil eller personer.

All kjøring skjer på eget ansvar.

 

Husdyr kan med fordel bli igjen hjemme. Pga sikkerheten og støy.

 

VIKTIG VEI informasjon:

-Kommer du nordfra på E6 ER det avkjøringen til Gardermoen Lufthavn.

 

-Om du kommer fra Oslo på E6 tar du av ETTER avkjøringen til Gardermoen Lufthavn ellers blir det en laang omkjøring. OBS: Kjør ikke av til Gardermoenflyplass, men avkjøringen etterpå.

 

Etter at du svinger av E6, les her:

 

http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=40995

 

Skal du kjøre autoslalom sørg for at dekkene dine er i god stand.

-Piggfritt er altfor skummelt å kjøre med. (Piggfritt er testet, og erfart utilstrekkelig.)

-Mønsterdybde er et gode om det blir regn eller vanndammer i banetrasen.

 

PS: Lisensierte biler MÅ HA HVITE SKILT !!!. Eller prøveskilt.

 

Det er SELVFØLGELIG ikke et krav å ha en værsting her, eller være Petter solberg bak rattet for å være med. ALLE har det like moro her, og ingen blir ledd av. Dette er en kjempemoro og billig måte å ha det gøy med bil, og samtidig treffe likesinnede. Så uansett bil og evner: MØT OPP!!

 

 

Påmeldte:

 

 

Klasse 1.

1. d_wax. Honda Accord

2. Sondre91. Escort Mk4 XR3i

3. Per-joar. Taunus 1,6.

 

Klasse 2.

1. bard. Escort Mk3

2. Kåre Andreas. Escort MK2

3. Rød Volvo 242

4. BMW E30

5. JHS. EsCos.

 

Klasse 3.

1. 351RS. Granada RSV8

2. Zakspeed. Sierra Cossie 2wd

3. as. Capri Mk1 Cossie

4. Caprimaniac. Capri MK1 V8

5. Pål. Capri Mk3 Cossie

Link to comment
Share on other sites

Ja da får jeg prøve å bli med (med et lite forrbehold)

Men stiller vel i klasse 1 med accorden ;)

 

Accord CB7+ H22A ;)

Edited by d_wax

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Escort (|||) 1982 (SOLGT)

Sierra DOHC 1992-93 (DØD)

Sierra DOHC 1990 stv

Ranger 2,5D 2008

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Åssen var dette med betaling...

Er det noe forhonds bet her :P eller er det bare å betale når en kommer ??

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Escort (|||) 1982 (SOLGT)

Sierra DOHC 1992-93 (DØD)

Sierra DOHC 1990 stv

Ranger 2,5D 2008

Link to comment
Share on other sites

ja det er bra :) da kommer jeg og kenneth regner jeg med ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Escort (|||) 1982 (SOLGT)

Sierra DOHC 1992-93 (DØD)

Sierra DOHC 1990 stv

Ranger 2,5D 2008

Link to comment
Share on other sites

Klar klasse 2 på deg da din snøsokk

 

nja klar er det nok ikke ligger på vippe punktet, men har ingen målinger.

Stiller gladelig i klasse to hvis dere mener det;) hehe

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Escort (|||) 1982 (SOLGT)

Sierra DOHC 1992-93 (DØD)

Sierra DOHC 1990 stv

Ranger 2,5D 2008

Link to comment
Share on other sites

BMW E30'n har uoffisielt kjørt på 1.03.xx på ett par treff som har vært oppå der i mellomtiden... Kan bli spennende :)

 

Morten

Hva slags motor er det i E30'en?

 

Regner forøvrig med at jeg tar turen med Escorten også :)

Link to comment
Share on other sites

Enkel løsning: kom med vekt å effekt, så finner vi svaret.

 

 

 

 

Flottings du.

hadde jeg vist det hadde svaret vært enkelt ;) men sett meg i klasse to så blir Per fornøyd;) kjører om kapp med egne tider jeg så spiller en ... ;) hehe

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Escort (|||) 1982 (SOLGT)

Sierra DOHC 1992-93 (DØD)

Sierra DOHC 1990 stv

Ranger 2,5D 2008

Link to comment
Share on other sites

hadde jeg vist det hadde svaret vært enkelt ;) men sett meg i klasse to så blir Per fornøyd;) kjører om kapp med egne tider jeg så spiller en ... ;) hehe

H22A har vel blitt levert med litt ymse effekt, men rundt 190hk er vel ett ok utgangspunkt vil jeg tro. Så er det jo bare og finne vekten så har finner du fort ut om det er kl. 1 eller 2 :)

Link to comment
Share on other sites

Vel alt er mulig. Var en E30 med bra understell, og rutinert BMWCCNsjåfør som hadde ganske lave tider på ti på toppmesterskapet uten at jeg husker tidene.

 

Og spennende med en hissig Honda da. Har ikke noe i mot å se slikt. :)

Link to comment
Share on other sites

Var dette samme bane? HEEEELT samme bane??

 

Isåfall ganske bra kjørt.

 

E30 med E36 M3 motor, gir og understell.

Banen var nok ikke 100 prosent lik, vi var der å kjørte sammen med Peugeot-klubben. Tror Sjikanen var litt mer åpen. Men ellers helt likt. Og det var vel også med rallycross-helslicks :)

 

Morten

- 77 Ford Escort MK2 RS2000 Zakspeed

- 88 Ford Sierra RS Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...