runar Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 (edited) Litt info.Ford Sierra 2.0 DOCH 1992 sedanMontering av 40mm senkefjører bak. Har byttet støtdempere og senkefjører forran og dempere bak. Men fikk ikke til å demontere fjørene bak. Hadde ikke så alt for mye tid når jeg holdt på, så jeg begynte ikke å demontere så alt for mye.. Er det noen som har byttet eller vet hvordan jeg skal gjøre det??Tusen takk for hjelpen Edited July 4, 2010 by runar VW Passat 3bg 130 oksa -01 xVW Golf mk3 -97 sparegris xAudi A4 TQ -00 xFord Sierra -92
Escort RST WRC Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 Du må ta av hjulene, demontere bremsene bak slik at du kommer til de 4 boltene som "spindelen" er festet til bærearmen.Så løsner du de 4 boltene og trekker drivakslingene ut av diffen.Så må du løsne et av festeklipsene for bremseslangene på hver side.Da kan du sette en jekk under hver bærearm og løsne demperene.Da skal du kunne ta ut fjærene Dette gjelder viss du har stikkakslinger da selvfølgelig.Viss du har skrudde akslinger trenger du ikke demontere bremsene.Da kan du demontere akslingene ved å skru løs boltene på hvert drivledd og løsne ned demperene, og klips for bremseslangene. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
SierraCL Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 Jeg synes i alle fall det er greit å ta ut drivakslene og løsne bremseslangene, da blir det greit å jobbe med Han over kom meg i forkjøpet med ei bedre forklaring
runar Posted July 4, 2010 Author Posted July 4, 2010 (edited) hmm, så tungvint da..Var inne på tanken med å demontere trommelen og drivakselen, men kom ikke så langt...Vet dere ca hvor lang tid det tar å bytte da. Edited July 4, 2010 by runar VW Passat 3bg 130 oksa -01 xVW Golf mk3 -97 sparegris xAudi A4 TQ -00 xFord Sierra -92
SierraCL Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 Mener jeg brukte et par timer på hver side, foruten de #¤/%¤&¤# lufteniplene.
D.Toft Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 går helt fin å bytte fjører uten å løsne bremseslangene. kun ta vekk drivakslingene...
OleHenrik90 Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 går helt fin å bytte fjører uten å løsne bremseslangene. kun ta vekk drivakslingene... ja! Og detta tar absolut ikke mer enn en halv time på hver side utenluftverktøy! går helt fin å bytte fjører uten å løsne bremseslangene. kun ta vekk drivakslingene... ja! Og detta tar absolut ikke mer enn en halv time på hver side utenluftverktøy! Mekaniker av yrke!Online markedsføring er hobby! www.TjenRaskePenger.com
D.Toft Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 nei, om alt løsner som det skal, så er det en SMAL sak, som er skam kjapp... som du sier, max 30 min pr side..
Karlsen^ Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 Er det så dårlig plass bak der?Utrolig tungvint i forhold til på scorpio da gitt.
D.Toft Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 Er det så dårlig plass bak der?Utrolig tungvint i forhold til på scorpio da gitt. er vel samme ulla, men trangt om plassen pga akslingene... og fjerner man dem, så kan du presse broene lengre ned
runar Posted July 4, 2010 Author Posted July 4, 2010 (edited) Noen som vet hva gummien inni/mellom fjøra (foring??) er gåene på begge sidene...Har både luftverktøy og løftebokk, så dette skal gå bra Edited July 4, 2010 by runar VW Passat 3bg 130 oksa -01 xVW Golf mk3 -97 sparegris xAudi A4 TQ -00 xFord Sierra -92
Escort RST WRC Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 Dette tar ikke mye over en halvtime med løftebukk og luftverktøy Er jo dritkjapt gjort.Mener kun klipset på bremseslangene, for viss ikke strekkes de for mye, slik at de kan ta skade av det.Trenger ikke å koble fra bremseslangene.Er det så dårlig plass bak der?Utrolig tungvint i forhold til på scorpio da gitt. Er jo samme bakstillinga? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
D.Toft Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 Noen som vet hva gummien inni/mellom fjøra (foring??) er gåene på begge sidene...Har både luftverktøy og løftebokk, så dette skal gå bra gummi inni fjørene? mellom ringene, mellom fjør og karosseri eller gummien som sitter på enden av den koniske saken på karosseriet?
runar Posted July 4, 2010 Author Posted July 4, 2010 gummien som sitter på enden av den koniske saken på karosseriet. VW Passat 3bg 130 oksa -01 xVW Golf mk3 -97 sparegris xAudi A4 TQ -00 xFord Sierra -92
D.Toft Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 ta vekk driten, er en slags bumper stop.. går HELT fint å ikke ha den.. mye lettere å få inn nye fjører uten og
runar Posted July 4, 2010 Author Posted July 4, 2010 hmm, skal sjekker de sånn på EU kontrollen da?? skal godkjenne den nå.. VW Passat 3bg 130 oksa -01 xVW Golf mk3 -97 sparegris xAudi A4 TQ -00 xFord Sierra -92
D.Toft Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 har ikke sakt noe på at mine er vekke. har vel fjernet dem på stort sett alle mine sierraer
runar Posted July 4, 2010 Author Posted July 4, 2010 da blir de kastet Tusen takk for all hjelpen dere VW Passat 3bg 130 oksa -01 xVW Golf mk3 -97 sparegris xAudi A4 TQ -00 xFord Sierra -92
Janna Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 hmm, skal sjekker de sånn på EU kontrollen da?? skal godkjenne den nå.. De bemerker vel heller senkefjørene dine da Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
runar Posted July 4, 2010 Author Posted July 4, 2010 (edited) De har jeg TUV papir på og skal godkjenne. Er forresten svarte, så hvis de ikke har så alt for mye peil på Sierra, legger de ikke merke til dem Edited July 4, 2010 by runar VW Passat 3bg 130 oksa -01 xVW Golf mk3 -97 sparegris xAudi A4 TQ -00 xFord Sierra -92
Øggi Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 Husk på å ta 4-hjulskontroll og lysjustering før den skal inn på godkjenning. offtopic: Det bildet i avataren din så kjent ut. Tatt bildet på ford-treff ellerno? Så litt ut som rompa til sierran min...
runar Posted July 4, 2010 Author Posted July 4, 2010 Husk på å ta 4-hjulskontroll og lysjustering før den skal inn på godkjenning. offtopic: Det bildet i avataren din så kjent ut. Tatt bildet på ford-treff ellerno? Så litt ut som rompa til sierran min... Yess det skal jeg Har nokk ikke det, en rask redigering av rompa på sierran min VW Passat 3bg 130 oksa -01 xVW Golf mk3 -97 sparegris xAudi A4 TQ -00 xFord Sierra -92
Sierra-Ole Posted July 8, 2010 Posted July 8, 2010 gummien som sitter på enden av den koniske saken på karosseriet. ta vekk driten, er en slags bumper stop.. går HELT fint å ikke ha den.. mye lettere å få inn nye fjører uten og Bare sånn att ikke noen missforstår når dem leser. Det er en fjær motaker i toppen av kon som ligger mot karroseri, den er å anbefale å ha, hvis ikke vill fjæra leve "fritt". Er sant att det er en stopper også, men den er lenger nede på konen. Dette er bare en rund klump. Når det gjelder folk som sier att det ikke er noe poeng i å demontere slangene, dere lever farlig om dere ikke engang gidder å demontere klipset. Da vill dere få strekk i slangen, spessielt ved fjærer som er orginale. 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion
D.Toft Posted July 8, 2010 Posted July 8, 2010 ja den gummisaken som er mellom fjør og karosseri må man ha... den er jo tredd utenpå den koniske saken i midten, fast på karosseri, men, i enden av den, der er en slags bumper stop..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now