Gjertsen Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 (edited) Jeg vuderer å bygge om en mk1, mk2 eller en rs 2000 med cosworth motor.Er det neon som har erfaring med dette? åssen av bilene det er lettest å få godkjent med dette og hva som må til? Edited June 29, 2010 by Gjertsen
RsMuffe Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 tipper dette gjelder escort. og du får ikke mk2 godkjent med cosworth motor uten å få godkjent fullt bur. mk1/mk2 er mulig å godkjenne opptil 150hk(eller var det 160hk?) uten bur og opptil 240hk med fullt bur. og etter bt. så er escort mk1 før 1971 som gjelder. man får godkjent bur på biler før 1971. men ikke etter.
Gjertsen Posted June 29, 2010 Author Posted June 29, 2010 tipper dette gjelder escort. og du får ikke mk2 godkjent med cosworth motor uten å få godkjent fullt bur. mk1/mk2 er mulig å godkjenne opptil 150hk(eller var det 160hk?) uten bur og opptil 240hk med fullt bur. og etter bt. så er escort mk1 før 1971 som gjelder. man får godkjent bur på biler før 1971. men ikke etter. Okei. Dette gjelder escort ja. Mye ligger en orginal 2.0 cosworth maskin med turbo på?Er det biltilsynet som skal godkjenne alt?
L&D Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 du må snakke med ditt lokale biltilsyn og høre hva de kan/vil godkjenne, er store forskjeller fra sted til sted på hva som blir godkjent... hvis du er interresert i mk1 og mk2 escort, bli medlem i Norskescortregister.net, og søk litt rundt etter hva andre har fått godkjent.. -2013 Ford Focus 1,6i EcoBoost (150hk)x-Ford Mondeo MKII + MKIII, 2x Scorpio, Escort-Ford Anglia 105E-Ford Escort MKII (Bilcross)-Ford Escort MKII (prosjekt)
a.nilsen Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Vil du bygge noe som du skal ha skilter på og kjøre lovlig er det mk1 før 1971 som gjelder. Søknad på ombygging sendes før du begynner til SFOOR på Risløkka, Oslo. Drit i dit lokale BT om du ikke tilhører en av de heldige. Bli medlem i NER som nevnt over her. Mk2 er det "umulig å få godkjent nå. Var noen smutthull tidligere men de er tetta godt nå. Les mest mulig og finn ut hva andre har gjort før du setter sammen søknaden din. Og bruk tid på den. Virker det som du har godt over snitt kontroll på hva/hvorfor/hvordan ting skal gjøes øker sjangsen for en rask og ryddig saksgang, med positivt utfall, betraktlig. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
Cosworth Racing1 Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 tipper dette gjelder escort. og du får ikke mk2 godkjent med cosworth motor uten å få godkjent fullt bur. mk1/mk2 er mulig å godkjenne opptil 150hk(eller var det 160hk?) uten bur og opptil 240hk med fullt bur. og etter bt. så er escort mk1 før 1971 som gjelder. man får godkjent bur på biler før 1971. men ikke etter. Feil. En her i Bergen fikk i fjor godkjent en MK1 eller MK2 b(husker ikke i farten hvilken det var) med original Cosworth motor. Ikke noe bur eller noe i den. Fikk skilter og alt på den og stemplet i vognkortet. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
D.Toft Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Rune sin mk1 i åsane? den er søkt om ombygging for lenge siden, bygget den nå for å bli ferdig og godkjent før søknaden gikk ut.
RsMuffe Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 a.nilsen: er din mk2 godkjent eller har du søkt nå i siste?
D.Toft Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Vil du bygge noe som du skal ha skilter på og kjøre lovlig er det mk1 før 1971 som gjelder. Søknad på ombygging sendes før du begynner til SFOOR på Risløkka, Oslo. Drit i dit lokale BT om du ikke tilhører en av de heldige. Bli medlem i NER som nevnt over her. Mk2 er det "umulig å få godkjent nå. Var noen smutthull tidligere men de er tetta godt nå. Les mest mulig og finn ut hva andre har gjort før du setter sammen søknaden din. Og bruk tid på den. Virker det som du har godt over snitt kontroll på hva/hvorfor/hvordan ting skal gjøes øker sjangsen for en rask og ryddig saksgang, med positivt utfall, betraktlig. adresse til SFOOR Risløkka?
Cosworth Racing1 Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 Rune sin mk1 i åsane? den er søkt om ombygging for lenge siden, bygget den nå for å bli ferdig og godkjent før søknaden gikk ut. Stemmer! MK1 ja.. Nå vet jeg ikke når dette ble søkt om på denne bilen, men godkjent ble den ihvertfall i fjor, og bilen har han jo holdt på med i evigmange år 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
D.Toft Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 holdt på og holdt på, har vel brukt GOD tid, og skrudd for mangen andre..Janna vet nok mer om den bilen..
RsMuffe Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 så lenge han med mk1`n søkte før lovene ble endret så var det ikke rart den ble godkjent.
Cosworth Racing1 Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 så lenge han med mk1`n søkte før lovene ble endret så var det ikke rart den ble godkjent. Når ble dette endret da? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
RsMuffe Posted June 30, 2010 Posted June 30, 2010 husker ikke helt. i 2005 eller noe sånt? noen andre som vet dette sikkert?
grcossie Posted July 1, 2010 Posted July 1, 2010 Det var en gjeng fra Bergen til Trondheim i fjor, for godkjenning, 3 biler mener jeg. Gikk bra det
Ron Posted July 1, 2010 Posted July 1, 2010 Ring Petter Killingberg å hør du, så får du konkret svar. nr.t er 9972 0320 Caution, any attempt to overtake will result in a race!
RsMuffe Posted July 1, 2010 Posted July 1, 2010 det er petter killingberg som sier man at må ha fullt bur for å godkjenne med cosworth motor. og oppga hvor hk man kan få godkjent med og uten bur. som jeg har nevnt lengere oppi tråden her.
a.nilsen Posted July 1, 2010 Posted July 1, 2010 a.nilsen: er din mk2 godkjent eller har du søkt nå i siste?Ikke godkjent nei. Snakket litt med Lasse N. om det, og han sa det var bare å drite i å prøve. Han veit jo mer om det opplegget enn de fleste. Han fikk gamle bilen godkjent, men var ett opplegg utav en annen verden og en kostbar afære så han ville aldri ha gått på det igjen, samt at regla ble ytterligere strammet inn på biler etter 1971 i nyere tid. Tar vognlisens på bilen og er litt mer forsiktig på hvor og når jeg bruker den, så skilta blir på så lenge det går. Er ikke no spess comfy og kjøre langs vegen uansett. Petter Killingberg har ordna mange mk1'ere men ingen toere. Han har også tatt godkjenninga på flere som ikke er fra hans "distrikt", selvom det heter seg at kontrollen skal foregå på ditt lokale BT.. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
RsMuffe Posted July 1, 2010 Posted July 1, 2010 hmmm. spørs om ikke jeg bytte fra mk2 til mk1 før 71mod. selvom er mk2 som gjelder for min smak.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now