Krona Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 (edited) Jeg har en 1991 mod 4x4 Sierra Cosworth som jeg har kjørt med nå i over et års tid. Ser nå at en komplett overhaling av motoren melder seg mer og mer. Kjører temmelig orginalt. 3" eksos, 0,9 i trykk og en liten chip, men går helt greit med det, men har orginal veivhusventilasjon og da blir det mye olje i luftfilterboksen + at det lekker endel olje fra både her og der på motoren. Ryker sånn passe ved pådrag også. Det jeg har tenkt er å skru ut motor, evt ta av turbo, manifoil og innsug og sende hele motoren avgårde. Har ikke tenkt å gjøre noen voldsome oppgraderinger på den, bare det som er nødvendig for å få den i god stand igjen. Regner med da at det blir borring av sylindere og overdim stempler. Tviler på at sylinderene er så bra at jeg slipper unna det. Så en sjekk av veiva og evt sliping og balansering med svinghjul. Nye lager og pakninger overalt (skal bli digg og slippe det oljebadet som er i gårdsplassen nå) På toppen så må jeg ha nye ventilløftere og tetninger. slipe ventiler og seter. Rengjøring og stake opp oljekanaler, evt planes. Vil da ha igjen en komplett motor som jeg kan skru rett i bilen og starte. Er vel kanskje en innkjørings prosedyre jeg må følge..? Hvilke erfaringer har folk med de forskjellige motorbyggere i østlandsområdet, og hvor mye penger ca må jeg legge i en slik operasjon? Edited April 1, 2012 by Krona Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 send/kjør til voldenracing med motoren du. dyktig kar med greie priser. holder til lillehammer. send en pm til han for pris overslag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted June 28, 2010 Share Posted June 28, 2010 Kan også anbefale EBB i Stavanger på det sterkeste.Er på ferie til ut i august. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krona Posted June 29, 2010 Author Share Posted June 29, 2010 (edited) send/kjør til voldenracing med motoren du. dyktig kar med greie priser. holder til lillehammer. send en pm til han for pris overslag. Det er en mulighet. Til Lillehammer kan jeg kjøre. Har hørt navnet før, men ikke sett så mye av arbeidet hans. Kan også anbefale EBB i Stavanger på det sterkeste.Er på ferie til ut i august. Har hørt om han også, og sett endel av hva han har lagt ut her på forumet. Imponert!! Litt langt til Stavanger bare. Men tenkte på noen av de som ligger nærmere meg også, som Sarpsborg Motorverksted. Virker de seriøse..? Eller Oslo Sylinderservice..? Noen som har erfaringer? Edited June 29, 2010 by Krona Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 sarpsborg motorverksted er et seriøst firma. har et godt rykte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted June 29, 2010 Share Posted June 29, 2010 Har hørt om han også, og sett endel av hva han har lagt ut her på forumet. Imponert!! Litt langt til Stavanger bare. Ja, han kan jeg anbefale på det sterkeste Neida, avstanden har ikke noe å si det når resultatet er slik som det er Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loffen Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Ja, han kan jeg anbefale på det sterkeste Neida, avstanden har ikke noe å si det når resultatet er slik som det er Enig her... Har flere kamerater fra hjemme i Telemark som har vært oppe til EBB med motorer osv, og han er uten tvil å anbefale... Dessuten vil du garantert lære utrolig mye fra den mannen. -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Det enkleste er å kjøre bilen til Racefix i Stavanger. Han tar ut motoren for deg og sender det hele til EBB for overhaling. Deretter monterer han motor sammen igjen, tar innkjøringen for deg og du får en drømmetur hjem igjen. WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krona Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 Nå har det snart gått 2 år siden jeg laget denne tråden og jeg har fortsatt ikke gjort noe med problemet Men bilen er parkert og behovet for overhaling er akutt nå.. Noen som vet om han EBB driver på ennå? Lenge siden sist jeg har hørt noe om han. Ford Escort RS Turbo S1 Ford Escort RS Turbo S2 Ford Escort XR3i 1983 Ford Escort RS1600i 1985 replika Ford Escort 1.3 1981 Volkswagen splittbuss 1967 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 Såvidt jeg vet så driver han for fult - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 ebb er i slaget han Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now