D.Toft Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 er dette løst, eller flettet inn i elnettet til resten av bilen?
bard Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 Modell?Jeg studerte litt på en 94-modell jeg demonterte. Der virket det ganske delt, men det var likevel så stort og komplisert at jeg heller brukte nett fra Escort mk5 sammen med Mondeomotoren i min Escort mk3. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
D.Toft Posted June 27, 2010 Author Posted June 27, 2010 modell ja tenkte sånn generelt. men tror det blir en mk2 delebil, sølv topp motor. hva var komplisert da?eg tenkte å sette mondeo motor i sierraen...
bard Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 (edited) hva var komplisert da?Generelt flere ledninger og kontakter enn på Escortnettet. La spesielt merke til en diger firkantet kontakt ved torpedoveggen. Fullt mulig det går an å klippe det ned til noe håndterbart. Mener å huske packs her på forumet hadde brukt Mondeonett og angret på det. Jeg tror Mondeo mk2 har EEC-V, de første mk1 (og alle Escort) hadde EEC-IV. Min hadde EEC-IV så det jeg sier gjelder vel ikke direkte for mk2. Edited June 27, 2010 by bard Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
D.Toft Posted June 27, 2010 Author Posted June 27, 2010 hmm..må da kunne klippes ned litt vel? siden man kan bruke escort nett.. hva er forskjellen på EEC-V og EEC-IV da? har ikke snøring på hva det er. hehe
bard Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 EEC-IV/V er motorstyringen ("hjernen"). IV ble brukt på mye forskjellig fra tidlig 80-tall, V tok over på slutten av 90-tallet. De passer ikke omhverandre. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
D.Toft Posted June 27, 2010 Author Posted June 27, 2010 så da spiller det ingen rolle om delebilen min er en mk1 eller mk2? like komplisert elnett, men bare annen hjerne?sølvtopp motorene har ikke innebygget startsperre?
L&D Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 på det nettet jeg røsket ut av en mk1 delebil er motornettet ganske greit, er tre litt store multikontakter jeg må finne ut av + bensinpumperele... -2013 Ford Focus 1,6i EcoBoost (150hk)x-Ford Mondeo MKII + MKIII, 2x Scorpio, Escort-Ford Anglia 105E-Ford Escort MKII (Bilcross)-Ford Escort MKII (prosjekt)
D.Toft Posted June 28, 2010 Author Posted June 28, 2010 flott, da vet jeg det..men mk2 delebil frister mest, så, noen som har demontert på en mk2? har man el skjema for mondeo og sierra, så skal man vel finne ut av det? litt tid, men alt går?
L&D Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 kikket litt på kontaktene på mk2'n mens jeg holdt på med delemotor nettet og d var ikke helt likt, men dette er begge sølvtopp motorer, så skal ikke være store forskjellen... blir vel litt mer køddent med blacktop motorene med startsperre og dritt... -2013 Ford Focus 1,6i EcoBoost (150hk)x-Ford Mondeo MKII + MKIII, 2x Scorpio, Escort-Ford Anglia 105E-Ford Escort MKII (Bilcross)-Ford Escort MKII (prosjekt)
D.Toft Posted June 29, 2010 Author Posted June 29, 2010 ok, kjekt å vite...black top er ikke aktuelt uansett
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now