Jump to content

slett


twin turbo

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

skal stå i 2wd escort cosworth først nå. Blir nok banebil (prøveskiltbil) da det er bur i den så får sikkert noe krøll med biltilsyn vis eg vil skilte :angry2: er tuv på 340hk i tyskland også på den :twisted:

 

Ja longstuds er vel det beste men da denne bunn er nybygget og klar så tar eg ikkje dette nå. blir nå truli uportet 2wd topp så skal byttes til portet 4x4 senere og da muligens 2.2 veiv og nye stempel og longstuds( muligens det blir bygget heil ny motor)

 

Men satser på grådyser og trulig gammelt haltecsprut nå så eg lurer og på om noen har eit map til haltec e6a(trur eg skal skjekke) greit så eg får startet motor før benking i såfall. Effekt først nå blir vel litt begrensa av org toppen, men blir bd12 kammer på den.

 

Hadde jeg vert deg hadde jeg driti i di grå dysene og ivertfall det gammle haltec sprutet.Har prøvd dette sprute selv,å det er fryktelig tungt å bruke,i forhold til nye sprut.Det er dos basert å mapping er grusomt tungt.Da kommer du bedre unna med live mapping av feks l6 eller helst l8/p8 weber marelli.Sorte simens dyser med korrekt cc til ditt oppsett vil å fungere bedre enn "old school" grå,da disse forstøver bensinen "dårlig" i forhold til simens.

 

Dete med langslags veiv ville jeg å vurdert med mindre du skal ha uhorvelig mye effekt,mange motor byggere velger heller mindre slag /volum, dette med langslags veiver er også old school,eller old news..Longstuds er jo forsovit greit,du slipper greit unna med 4 long studs ,er gjort en del prøving på dette området,å 4 eller 10 er å foretrekke..

 

Dette er ikke ment som noe fasit,men basert på mange år som cosworth eier,og erfaringer :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Fort gjort å maskinere for longstuds. da er det ihvertfall gjort og du slipper tenke på den saken. Jeg hadde ikke brukt annet enn originalbolter men er mange som har gode erfaringer med 12.9 og arp. men er alt for mange som ødelegger blokka synes jeg. det fine med longstuds er at hvis blokka sprekker så kan man berge den med longstuds.

Link to comment
Share on other sites

Haltec er det da ikke noe galt i.. spørs bare hvem som mapper det.. ES Tuning fikk nettopp veldig gode resultater på en Audi til en kompis. Joda greit å ha rein blokk når det skal maskineres men det er da fort gjort hvis toppen ikke er på :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...