twin turbo Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 bolt on. du får litt lavere komp. ca 7,8:1 hvis du har originale 4x4 stempler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stianwang Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 bolt on. du får litt lavere komp. ca 7,8:1 hvis du har originale 4x4 stempler. Høres veldig riktig ut ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted June 25, 2010 Author Share Posted June 25, 2010 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 Tja.. Mer tenning ihvertfall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted July 10, 2010 Author Share Posted July 10, 2010 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 longstuds er gode ting spørs jo hva du skal bruke motoren til.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted July 10, 2010 Author Share Posted July 10, 2010 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
rattlesnake Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 skal stå i 2wd escort cosworth først nå. Blir nok banebil (prøveskiltbil) da det er bur i den så får sikkert noe krøll med biltilsyn vis eg vil skilte er tuv på 340hk i tyskland også på den Ja longstuds er vel det beste men da denne bunn er nybygget og klar så tar eg ikkje dette nå. blir nå truli uportet 2wd topp så skal byttes til portet 4x4 senere og da muligens 2.2 veiv og nye stempel og longstuds( muligens det blir bygget heil ny motor) Men satser på grådyser og trulig gammelt haltecsprut nå så eg lurer og på om noen har eit map til haltec e6a(trur eg skal skjekke) greit så eg får startet motor før benking i såfall. Effekt først nå blir vel litt begrensa av org toppen, men blir bd12 kammer på den. Hadde jeg vert deg hadde jeg driti i di grå dysene og ivertfall det gammle haltec sprutet.Har prøvd dette sprute selv,å det er fryktelig tungt å bruke,i forhold til nye sprut.Det er dos basert å mapping er grusomt tungt.Da kommer du bedre unna med live mapping av feks l6 eller helst l8/p8 weber marelli.Sorte simens dyser med korrekt cc til ditt oppsett vil å fungere bedre enn "old school" grå,da disse forstøver bensinen "dårlig" i forhold til simens. Dete med langslags veiv ville jeg å vurdert med mindre du skal ha uhorvelig mye effekt,mange motor byggere velger heller mindre slag /volum, dette med langslags veiver er også old school,eller old news..Longstuds er jo forsovit greit,du slipper greit unna med 4 long studs ,er gjort en del prøving på dette området,å 4 eller 10 er å foretrekke.. Dette er ikke ment som noe fasit,men basert på mange år som cosworth eier,og erfaringer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 Fort gjort å maskinere for longstuds. da er det ihvertfall gjort og du slipper tenke på den saken. Jeg hadde ikke brukt annet enn originalbolter men er mange som har gode erfaringer med 12.9 og arp. men er alt for mange som ødelegger blokka synes jeg. det fine med longstuds er at hvis blokka sprekker så kan man berge den med longstuds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted July 10, 2010 Author Share Posted July 10, 2010 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 Haltec er det da ikke noe galt i.. spørs bare hvem som mapper det.. ES Tuning fikk nettopp veldig gode resultater på en Audi til en kompis. Joda greit å ha rein blokk når det skal maskineres men det er da fort gjort hvis toppen ikke er på Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted July 10, 2010 Author Share Posted July 10, 2010 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 hvis det er 67år gammelt så var det ihvertfall langt før sin tid hehe.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted July 10, 2010 Author Share Posted July 10, 2010 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted July 11, 2010 Author Share Posted July 11, 2010 (edited) . Edited February 25, 2013 by twin turbo trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tore_TJ Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Du trenger en turbo med mar-m aksling for at det skal holde over tid. Mulig du klarer deg med en "vanlig" turbo med veldig mild als men garrett kulelagerturbo er ikke spes glad i det.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now