Fiesta ST Posted June 21, 2010 Posted June 21, 2010 Noen tanker rundt klasse inndelingen. Dette er sikker diskutert tidligere men jeg prøver meg likevel. Om man tar utgangspunkt i min egen bil: 1180kg / 150hk = 7,86kg dvs klasse 2. Tar vi videre en sammenligning mot f.eks focus RS mkII vekt 1460kg / 305 = 4,78kg dvs klasse 2. Ser man videre på tidene i årets første SS2 (1 mai) ser man ganske tydlig poenget mitt. Greit nok at det "viktigste ikke er å vinne osv" men det blir liksom noe rart med klasse 2. Ok så si jeg legger inn 35kg i bilen så kommer den akkurat over i klasse 1, det er vel strengt tatt der den hører hjemme også. Tenker bare litt tilbake til snakket etter vålertreffet, om å få flere moderat motoriserte ut på banen. Fiesta ST K&N 57i, MILLTEK SPORT, Unichip Q (fms), Eibach Pro, MAK --- Pioneer, , Planet audio, Dynamat Fiesta ST 06´ 170Focus 08´ 2.0 TDCI 136
bard Posted June 21, 2010 Posted June 21, 2010 Tja, grensene må jo gå et sted og det vil alltid være biler som havner på feil side. Det kunne vært dobbelt så mange klasser, men da ville det blitt veldig få i hver. For å snu litt på eksempelet ditt: hvis du kommer over i klasse 1. vil det føles litt uretferdig for f.eks. standard Sierraer og cab'en min med rundt 10kg/hk. Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma '11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N Originaldeler, remixed.
Fiesta ST Posted June 22, 2010 Author Posted June 22, 2010 Nærmere maks kg grensen en kommer jo dårligere ut kommer en, er nok ikke mulig med et 100% rettferdig system. Mye avgjøres også da av kjøreferdigheter. Fiesta ST K&N 57i, MILLTEK SPORT, Unichip Q (fms), Eibach Pro, MAK --- Pioneer, , Planet audio, Dynamat Fiesta ST 06´ 170Focus 08´ 2.0 TDCI 136
351RS Posted June 22, 2010 Posted June 22, 2010 Joda,, jeg ser den og er vel på en måte enig, men som nevnt vil det alltid bli noen som havner helt på grensen begge veier. Alternativet er å ha en klasse for hver bil, hehe. Selv havna jeg akkurat i klasse 3 med 1560 kg og 350 hk blir det 4,45. Dvs. jeg havner bakerst i køen, akkurat som deg. Men som nevnt tidligere: vi har hatt biler med 118 hk som har kjørt 1.10. vi har hatt en diesel Focus som har kjørt 1.12, en sågodtsom standard Cossie med dønn slitte dekk har kjørt 1.08 , og vi har også hatt modda Cossier som ikke har klart under 1.20 , så dette handler om MYE mer enn vekt og effekt. Du kan heller ikke forvente å kjøre topp tider første gang på denne løypa, det er MANGE sekunder å hente på trening. Bare på vendinga og 360 grader er utrolig mange måter å hente tid på. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
d_wax Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 Er faktisk helt opp til deg å justere deg oppunder grensen da har du løst det problemet;) Kjør for det er moro og kjør mot egne tider, da kommer du lengst hehe --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Escort (|||) 1982 (SOLGT)Sierra DOHC 1992-93 (DØD)Sierra DOHC 1990 stvRanger 2,5D 2008
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now