Cosworth_ftw Posted June 20, 2010 Share Posted June 20, 2010 (edited) Noen her som har det,eller vet hvor de forskjellige ledningene skal fra auto gauge sin oljetemp måler?er vel 2svarte,2røde,1 grønnn og en oransje ledning på den. Edited June 20, 2010 by Cosworth_ftw Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted June 20, 2010 Share Posted June 20, 2010 Om du skal gjøre det veldig enkelt, så kobler du de to svarte til jord, de to rød PLUSS den orange til pluss og den grønne til signal på oljetrykkgiveren.Men om du skal koble via dimming på lysa og diverse må du nesten spørre noen andre. Jeg har alltid koblet som jeg skrev over, funker gull det. Men da har du ikke noe dimme-funksjon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted June 20, 2010 Author Share Posted June 20, 2010 pluss på svitsjen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted June 20, 2010 Share Posted June 20, 2010 (edited) Det glemte jeg å presisere ja, beklager det De to røde PLUSS den orange på strøm ut fra tenningslåsen Husk også å jorde de to svarte i det godt jordingspunkt., Edited June 20, 2010 by carfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted June 20, 2010 Share Posted June 20, 2010 er ikkje den oransje for dimming da? rød+ svarte- grønn signal oransje er dimming på lysbryter vis ønsket svakere lys om natta ved å slå på lys. er noe dritt vis du har sota type på dagen med dimminga ivertfall så eg koblet uten oransje. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted July 2, 2010 Author Share Posted July 2, 2010 ja den orange er vel valgfri? Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted July 3, 2010 Share Posted July 3, 2010 ja den er for å svekke lys vis ønsket ved å koble den på plus trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted July 5, 2010 Author Share Posted July 5, 2010 (edited) mener jeg har gjort alt etter boken her,slår tenningen på ,uten å starte,og oljetrykksmåleren går rett opp på 2bar ? Edited July 5, 2010 by Cosworth_ftw Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 mulig feilkoblet på trykkbryter?? er noe med den også men husker for øyeblikk ikkje korleis denne skal kobles men eg koblet noe feil på den ein gang og da viste måler feil er to stikk på dei og ein er vel måler og andre er vel til oljelampe? trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra-Ole Posted July 6, 2010 Share Posted July 6, 2010 Oransj ledning er samme farge som "illumination" som du finner på cd-spilleren. Dette er belysning. Sånn att om du svitjser på parklys eller hovedlys så slår denne lampa seg på. Dette er det samme som belysning i intsrument hus, varmeapparat justering, brytere til tåkelys ol., siggarettenner osv. 1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)1998 Audi A4 1.8T Quattro2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted July 6, 2010 Author Share Posted July 6, 2010 mulig feilkoblet på trykkbryter?? er noe med den også men husker for øyeblikk ikkje korleis denne skal kobles men eg koblet noe feil på den ein gang og da viste måler feil er to stikk på dei og ein er vel måler og andre er vel til oljelampe? oljelampe er jo originalt,det er ikke autegauge måleren.Har koblet alle med kabelsko,skulle vel være bra det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted July 6, 2010 Share Posted July 6, 2010 ke type trykkføler er det? og korleis er kobling der? ja vis du bruker den orgtrykkføler på lampa så skal den vere der, men vis du fjerner den org så er det den andre trykkføler stikket som skal brukes. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted July 8, 2010 Author Share Posted July 8, 2010 det er Auto gauge som sagt,vet ikke om de har fler modeller,men e vel en klassisk "billig" en...klokken er ikke original,men vet heller ikke hvor den har sin opprinnelse,i andre enden av T-stykket har jeg et mekanisk oljetrykksur som jeg har fått målt trykket med.Det er her jeg mangler oljetrykksbryter.MEN autogauge sin oljetempmåler funket som bare det idag,mens trykkmåleren sto å stanget på fullt fra tenning gikk på ? Men nålen beveget seg med turtallet...den viste bare feil trykk!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted July 8, 2010 Share Posted July 8, 2010 Du må være helt sikker på at måler`n å givern hører sammen, altså.. Biltema sin giver, blir feil på Autogauge sin Oljetrykksmåler, osv.. Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted July 9, 2010 Author Share Posted July 9, 2010 Skjønner...MEN dette har virket før så Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now