Guest Bonnis Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Hei Clutcpedalen på sierra er en halvmeter lang og jeg skulle gjerne hatt den kortere. Er det mulig? Hva bør gjøres? Er liten vits å fikse shortshift når clutchen er så lang uansett:P Thakk for svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Bare å sveise litt på den korte enden så utvekslinga på selve pedalen blir mindre regner jeg med '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsMuffe Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 må du trå klusj pedalen helt inn ved giring? har aldri mått å drå helt inn ved giring på mine sierra. og er jo fint med shortshift, men girkasser er ikke så veldig glad i sånt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
twin turbo Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 skal da ikkje slures på clutch ved giring så er da ikkje noe evighetsproskjekt å clutche ved rask fot, er vel snakk om hundredels sekunder fra inn til slipp. Men all rask oppførsel sliter selfølgeli ein del. trehjulsykel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Bruker du sinterclutch uten fjæra lameller trenger du nesten ikke trykke inn pedalen før clutchen løser ut. Har fungert fin for meg i vertfall. Har aldri brukt å ta pedalen helt inn når jeg gira fort med sinterclutch og shortshift, og nei, clutchen slura ikke da. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zykotec Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Er vel uansett bare når man girer ned man trenger clutch ? '84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt. '03 Honda CR-V If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Går fint an å gire både opp og ned uten clutch bare man har rette teknikken Det er igangsettinga som er litt verre uten clutch. kjørte fint fra jobb og hjemm uten clutch engang når vaiern røyk. Ble ca 3 mil uten clutch. Ikke altid jeg gidder trykke inn clutchen på bruksbilen når jeg girer, skal uansett bytte til 5 girs kasse ved ei god anledning. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bonnis Posted June 20, 2010 Share Posted June 20, 2010 Kjørte ei uke selv uten clutch, 10 mil daglig, og det funker fint så fort man finner teknikken. Er dog ikke dette jeg lurer på i tråden, hehe. Takk for relevante svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted June 20, 2010 Share Posted June 20, 2010 Hehe. Ble kanskje litt off topic Det jeg ville fram til er at du kanskje bør prøve sinterclutch vist du ikke har det enda. Tror du klarer å clutche tilfredstillende raskt da Og du slipper å modifisere noe. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Bonnis Posted June 20, 2010 Share Posted June 20, 2010 Den er grei. Har ikke planer om ny clutch med det første. Hadde bare lyst på en kortere vandring Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts