Jump to content

Stramme håndbrekk

Lompe

Recommended Posts

SOm topic sier, hvordan strammer jeg håndbrekket? Skal på EU nå, å den må opp kansje 8 hakk før den låser,

Er det med denne som er på brekkwiren?

IMAGE_034.jpg

Må også bytte bærearm forran, hva er greit her...Mekonomen, biltema?

Sierra 1986 3 dørs ohc.

Sierra 1987 coupe prosjekt..---> [sOLGT] HER

Ta en sevice på bremsene bak først, vist du har trommler. Vask grundig, kontroller for lekkasje på sylindrene, og sjekk for treghet selvjusteringa. Visr vaiern tidligere har vært strammet for mye vil ikke selvjusteringa fungere orntlig, og man får større slakke mellom belegg og trommler/skiver, og større vandring på brekket. Det gjelder både trommler og skiver. I blant fungerer ikke selvjusteringa helt som den skal, og jeg bruker da å justere bremsene manuelt.

Vist du ikke har fått brekket strammere etter alt dette, så kan du prøve å stramme vaiern. Du må da holde igjen med ei tang på ene plastmuttern du har på bildet der, og løsne den andre med ei anna tang. Det skal være en låsemekkanisme mellom mutterne slik at de ikke løsner av seg selv. Den røde dingsen du har på bildet der har jeg ikke sett før, men er kanskje ei ekstra låsing?

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

okey, ja, jeg har trommelbrems. Skal ta en titt på sylidrene, men har nettopp byttet stikkakslinger å jeg så ikke noe lekasje da. Den selvjusteringa inne i trommelen. Hvordan kan jeg justere de manuelt når jeg har på trommelen?

Har hørt at å pusse inni trommlene får bort slitekant å da tar bremseskoene skikkelig. Hvor grovt kan jeg pusse med der?

Den røde dingsen ser ut som en låsing som passer inni spora på den plastmutteren. Men jeg kan stramme wiren ved å skru de hvite plastmutterene FRA hverandre?

Sierra 1986 3 dørs ohc.

Sierra 1987 coupe prosjekt..---> [sOLGT] HER