gotthard Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 etter og ha puttret rundt en tmes tid står nåla nesten på N i normal.byttet kjøleveske og renset systemet, byttet termostat i går, men nåla går ikke høyrer ved vanlig kjøring. om jeg står på tomgang går den pent oppover til vifta starter og greier. er det vanlig at nåla holder seg rundt N ved vanlig kjøring? Ford Focus 2010 1.6 tdci Link to comment Share on other sites More sharing options...
haawaii Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 vel... at den holder seg på normal er vel ikkeno å klage på?`og når den holder seg på normal ved normal kjøring (hvorav normal er synonymt med vanlig), så ja. det er helt normalt. viftene starter for å holde den på normal. fra normal til koking ekke så veldig mange gradene =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
gotthard Posted June 18, 2010 Author Share Posted June 18, 2010 (edited) vel... at den holder seg på normal er vel ikkeno å klage på?`og når den holder seg på normal ved normal kjøring (hvorav normal er synonymt med vanlig), så ja. det er helt normalt. viftene starter for å holde den på normal. fra normal til koking ekke så veldig mange gradene =)poenget er at den ikke går helt til normal, den går ikke over N, som er første bokstaven i normal, før du står stille med den.dvs, om du tenker deg skalaen nåla skal gå, så beveger nåla seg ca 10-15% bare. om bilen er kjørt noen mil, jeg parkerer og lar den puttre på tomgang, så tar det ca 5-6 min før den står i midt stilling, og enda kansje 5 min før vifta starter, (da står nåla på det nesten på det røde).så jeg mistenker at motoren ikke blir ordentlig varm. spørsmålet mitt var da om det er vanlig på escorten at nåla står så langt nede ved normal kjøring? Edited June 18, 2010 by gotthard Ford Focus 2010 1.6 tdci Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajac Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Høres rart ut. Min ligger vanligvis på M i Normal ved vanlig kjøring, og ved tomgang går den opp til A før viften starter. Har nettopp byttet tempmåler selv, og har plenty med kjølevæske i motoren. 1995 Ford Escort Si Sport Stv 1.6 Zetec 16v - Nylig EU-godkjent uten rustanmerkninger! Link to comment Share on other sites More sharing options...
gotthard Posted June 19, 2010 Author Share Posted June 19, 2010 byttet innstrumentpanel på den, og det forige var like så. blåser varmt av varmeapperatet, men ikke så varmt som jeg mener det skal.mistenkte først at termostaten sto åpen, det gjorde den ikke men er nå byttet uanset.tenkte sette på et digitalt steketermometer, teipe det til slangen ut i fra termostat huset og kjøre en tur, se hva det viste av grader. Ford Focus 2010 1.6 tdci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now