Jump to content

Recommended Posts

Posted

Map signalet skal absolutt endre seg på undertrykksiden ja.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted (edited)

Det er helt korrekt, og problemer er faktisk LØST! :D

 

Som sagt så målte jeg signalet fra MAP-en til 2,2v UANSETT. Selv om den hadde 0.4 bar undertrykk påtomgang, eller om jeg satt 1 bar trykkluft på den.

Da ble det endel knoting, tenking, prøving og feiling. Men til slutt kom Dag med et forslag, mål hvor mye spenning du har på de forskjellige pinna i kontaktstykke til MAP-sensoren.

 

Da hadde jeg 5v i denne rekkefølgen: 0v, 5v, 5v. Ifølge bigturbo-siden skal jeg ha: signal, 0v, 5v.

Så her var det noe muffens. Jeg åpnet opp litt av ledningsmatta og fant jo et kabelkrøll uten like.

 

Peilet meg frem til riktig ledning til riktig plassering ved hjelp av hjernen, lodda sammen, plugga i og fyra. HELT strøken gange og 12-13 i AFR.

 

Da var det bare å prøve en tur, og FYTTI **** og det flytta seg. HELT strøken AFR hele veien oppover.

 

Men tusen takk for ALLE forslag i denne tråden. Og en KJEMPE takk til den gale gutten fra lier(Cossyman85):P for X antall timer i telfonen, og ikke minst PukkelRygg for en kjempebra chip!

Edited by carfreak
Posted

Uff. Blir ikke trygt :P Jeg blir gæren om den raser, bare så du har det klart. Så da er det best å hive deg i renualten din og dukke unna for flyvende fastnøkler ;)

  • 1 month later...
Posted

Det er helt korrekt, og problemer er faktisk LØST! :D

 

Som sagt så målte jeg signalet fra MAP-en til 2,2v UANSETT. Selv om den hadde 0.4 bar undertrykk påtomgang, eller om jeg satt 1 bar trykkluft på den.

Da ble det endel knoting, tenking, prøving og feiling. Men til slutt kom Dag med et forslag, mål hvor mye spenning du har på de forskjellige pinna i kontaktstykke til MAP-sensoren.

 

Da hadde jeg 5v i denne rekkefølgen: 0v, 5v, 5v. Ifølge bigturbo-siden skal jeg ha: signal, 0v, 5v.

Så her var det noe muffens. Jeg åpnet opp litt av ledningsmatta og fant jo et kabelkrøll uten like.

 

Peilet meg frem til riktig ledning til riktig plassering ved hjelp av hjernen, lodda sammen, plugga i og fyra. HELT strøken gange og 12-13 i AFR.

 

Da var det bare å prøve en tur, og FYTTI **** og det flytta seg. HELT strøken AFR hele veien oppover.

 

Men tusen takk for ALLE forslag i denne tråden. Og en KJEMPE takk til den gale gutten fra lier(Cossyman85):P for X antall timer i telfonen, og ikke minst PukkelRygg for en kjempebra chip!

Problemet lå altså ved brudd på kabel til mapsensor?Sliter selv med dritet

Posted

skal map sensoren ha minus fra det hulle med metall i som den skrus fast med? For min mapsensor var flyttet og teipet fast til en gummislange.

Posted

Egentlig ja. Men virker som regel like fint uten. Det er for å jorde skjermen i signalkabelen til MAP sensoren så den ikke tar opp støy fra andre kilder.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Problemet lå altså ved brudd på kabel til mapsensor?Sliter selv med dritet

 

Nei. Ledningene var byttet om, så feil ledning var koblet til feil plass på selve mapsensoren.

 

http://bigturbo.co.uk/main6.htm <- se der, og mål på hjernen at du har rett volt på pinen som kommer fra mapsensoren

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...