Jump to content

Cosworth magrer ut - LØST!


carfreak

Recommended Posts

Map signalet skal absolutt endre seg på undertrykksiden ja.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Det er helt korrekt, og problemer er faktisk LØST! :D

 

Som sagt så målte jeg signalet fra MAP-en til 2,2v UANSETT. Selv om den hadde 0.4 bar undertrykk påtomgang, eller om jeg satt 1 bar trykkluft på den.

Da ble det endel knoting, tenking, prøving og feiling. Men til slutt kom Dag med et forslag, mål hvor mye spenning du har på de forskjellige pinna i kontaktstykke til MAP-sensoren.

 

Da hadde jeg 5v i denne rekkefølgen: 0v, 5v, 5v. Ifølge bigturbo-siden skal jeg ha: signal, 0v, 5v.

Så her var det noe muffens. Jeg åpnet opp litt av ledningsmatta og fant jo et kabelkrøll uten like.

 

Peilet meg frem til riktig ledning til riktig plassering ved hjelp av hjernen, lodda sammen, plugga i og fyra. HELT strøken gange og 12-13 i AFR.

 

Da var det bare å prøve en tur, og FYTTI **** og det flytta seg. HELT strøken AFR hele veien oppover.

 

Men tusen takk for ALLE forslag i denne tråden. Og en KJEMPE takk til den gale gutten fra lier(Cossyman85):P for X antall timer i telfonen, og ikke minst PukkelRygg for en kjempebra chip!

Edited by carfreak
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Det er helt korrekt, og problemer er faktisk LØST! :D

 

Som sagt så målte jeg signalet fra MAP-en til 2,2v UANSETT. Selv om den hadde 0.4 bar undertrykk påtomgang, eller om jeg satt 1 bar trykkluft på den.

Da ble det endel knoting, tenking, prøving og feiling. Men til slutt kom Dag med et forslag, mål hvor mye spenning du har på de forskjellige pinna i kontaktstykke til MAP-sensoren.

 

Da hadde jeg 5v i denne rekkefølgen: 0v, 5v, 5v. Ifølge bigturbo-siden skal jeg ha: signal, 0v, 5v.

Så her var det noe muffens. Jeg åpnet opp litt av ledningsmatta og fant jo et kabelkrøll uten like.

 

Peilet meg frem til riktig ledning til riktig plassering ved hjelp av hjernen, lodda sammen, plugga i og fyra. HELT strøken gange og 12-13 i AFR.

 

Da var det bare å prøve en tur, og FYTTI **** og det flytta seg. HELT strøken AFR hele veien oppover.

 

Men tusen takk for ALLE forslag i denne tråden. Og en KJEMPE takk til den gale gutten fra lier(Cossyman85):P for X antall timer i telfonen, og ikke minst PukkelRygg for en kjempebra chip!

Problemet lå altså ved brudd på kabel til mapsensor?Sliter selv med dritet

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...