Truckdriver Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 Map signalet skal absolutt endre seg på undertrykksiden ja. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted June 26, 2010 Author Share Posted June 26, 2010 (edited) Det er helt korrekt, og problemer er faktisk LØST! Som sagt så målte jeg signalet fra MAP-en til 2,2v UANSETT. Selv om den hadde 0.4 bar undertrykk påtomgang, eller om jeg satt 1 bar trykkluft på den.Da ble det endel knoting, tenking, prøving og feiling. Men til slutt kom Dag med et forslag, mål hvor mye spenning du har på de forskjellige pinna i kontaktstykke til MAP-sensoren. Da hadde jeg 5v i denne rekkefølgen: 0v, 5v, 5v. Ifølge bigturbo-siden skal jeg ha: signal, 0v, 5v.Så her var det noe muffens. Jeg åpnet opp litt av ledningsmatta og fant jo et kabelkrøll uten like. Peilet meg frem til riktig ledning til riktig plassering ved hjelp av hjernen, lodda sammen, plugga i og fyra. HELT strøken gange og 12-13 i AFR. Da var det bare å prøve en tur, og FYTTI **** og det flytta seg. HELT strøken AFR hele veien oppover. Men tusen takk for ALLE forslag i denne tråden. Og en KJEMPE takk til den gale gutten fra lier(Cossyman85) for X antall timer i telfonen, og ikke minst PukkelRygg for en kjempebra chip! Edited June 26, 2010 by carfreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossyman85 Posted June 26, 2010 Share Posted June 26, 2010 blir mere trimings i morgen ^^ håper du har nye dekk til jeg komer Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted June 27, 2010 Author Share Posted June 27, 2010 Uff. Blir ikke trygt Jeg blir gæren om den raser, bare så du har det klart. Så da er det best å hive deg i renualten din og dukke unna for flyvende fastnøkler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted August 2, 2010 Share Posted August 2, 2010 Det er helt korrekt, og problemer er faktisk LØST! Som sagt så målte jeg signalet fra MAP-en til 2,2v UANSETT. Selv om den hadde 0.4 bar undertrykk påtomgang, eller om jeg satt 1 bar trykkluft på den.Da ble det endel knoting, tenking, prøving og feiling. Men til slutt kom Dag med et forslag, mål hvor mye spenning du har på de forskjellige pinna i kontaktstykke til MAP-sensoren. Da hadde jeg 5v i denne rekkefølgen: 0v, 5v, 5v. Ifølge bigturbo-siden skal jeg ha: signal, 0v, 5v.Så her var det noe muffens. Jeg åpnet opp litt av ledningsmatta og fant jo et kabelkrøll uten like. Peilet meg frem til riktig ledning til riktig plassering ved hjelp av hjernen, lodda sammen, plugga i og fyra. HELT strøken gange og 12-13 i AFR. Da var det bare å prøve en tur, og FYTTI **** og det flytta seg. HELT strøken AFR hele veien oppover. Men tusen takk for ALLE forslag i denne tråden. Og en KJEMPE takk til den gale gutten fra lier(Cossyman85) for X antall timer i telfonen, og ikke minst PukkelRygg for en kjempebra chip!Problemet lå altså ved brudd på kabel til mapsensor?Sliter selv med dritet Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 skal map sensoren ha minus fra det hulle med metall i som den skrus fast med? For min mapsensor var flyttet og teipet fast til en gummislange. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted August 3, 2010 Share Posted August 3, 2010 Egentlig ja. Men virker som regel like fint uten. Det er for å jorde skjermen i signalkabelen til MAP sensoren så den ikke tar opp støy fra andre kilder. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfreak Posted August 3, 2010 Author Share Posted August 3, 2010 Problemet lå altså ved brudd på kabel til mapsensor?Sliter selv med dritet Nei. Ledningene var byttet om, så feil ledning var koblet til feil plass på selve mapsensoren. http://bigturbo.co.uk/main6.htm <- se der, og mål på hjernen at du har rett volt på pinen som kommer fra mapsensoren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now