evenesh Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Mistet oljetrykket konstant her en dag fra 4 bar til 1 bar på tomgang (Arbeidstemp på motor). Det er en Høytrykkspumpe fra burton power. Motor er kjørt ca 200 mil etter overhaling. Har ikkje demontert motor ennå pga av jobb, men lurer på om noen her inne har kjennskap med denne pumpen, eller eventuelt vet kor me får tak i god olje pumpe? Har sjekket aksling til pumpe og diverse men ser ut til at det kan var enn "foring" eller selve pumpa som har blitt defekt. Olja var ren og fin når den ble tappet. Noen som har mening om dette? mvh Even Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Jens Hanestad har vært borti problem med de pumpene og anbef meg å kjøpe Cosworth sin egen pumpe. Noen Burton pumper, er for trangt maskinert, og lokket løsner på dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Er ikke 4 bar på varm motor vel mye trykk da? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
evenesh Posted June 16, 2010 Author Share Posted June 16, 2010 Er ikke 4 bar på varm motor vel mye trykk da? Okay takk! Ja oljetrykket varierer rundt 3.5 - 4 bar. Muligens det er for trangt inne i selve pumpa.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janna Posted June 16, 2010 Share Posted June 16, 2010 Hva måler du trykket med da? Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
evenesh Posted June 17, 2010 Author Share Posted June 17, 2010 Hva måler du trykket med da? Nippel rett i blokka. slange rett fra blokk inn på væske manometer i bilen 0-10 bar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
evenesh Posted June 29, 2010 Author Share Posted June 29, 2010 (edited) Nippel rett i blokka. slange rett fra blokk inn på væske manometer i bilen 0-10 bar. Har nå fått demontert bunnpanna. pumpa ser veldig fin ut, men ser ut til at det er litt størkna eller brent olje rundt på selve pumpa. la også merke til at pakkningen mellom pompa å sile va dårlig. er det noen som vett om det skal var pakning mellom pumpa å blokka? å på lokke til pumpa eller andre plasser? det ser ut som det har komt olje mellom blokka å pumpa men er litt usikker... takker for svar! Begynner å gå tomt for ideer.. Edited June 30, 2010 by evenesh Link to comment Share on other sites More sharing options...
evenesh Posted June 30, 2010 Author Share Posted June 30, 2010 Har nå fått demontert bunnpanna. pumpa ser veldig fin ut, men ser ut til at det er litt størkna eller brent olje rundt på selve pumpa. la også merke til at pakkningen mellom pompa å sile va dårlig. er det noen som vett om det skal var pakning mellom pumpa å blokka? å på lokke til pumpa eller andre plasser? det ser ut som det har komt olje mellom blokka å pumpa men er litt usikker... takker for svar! Begynner å gå tomt for ideer.. Noen som har tips? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 må låne denne litt, hvor viktig er denne pakningen mellom dysebro/pumpe?duger pakningsstoff? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 må låne denne litt, hvor viktig er denne pakningen mellom dysebro/pumpe?duger pakningsstoff? Forsiktig med pakninsstoff her, løsner noe av det, som blir skvist ut ved snørin, så kan du tette olje dysene Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 får bruke opp igjen gamle då Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 får bruke opp igjen gamle då Pleier gå bra det, så lenge den ikke er revnet Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiedude Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 bedre å kjøpe ny pakn på ford vel? koster vel under en 50lapp? ikke mye å legge ut på noe som koster noen ganger mer enn det som ryker vist en mister olje trykket?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 bedre å kjøpe ny pakn på ford vel? koster vel under en 50lapp? ikke mye å legge ut på noe som koster noen ganger mer enn det som ryker vist en mister olje trykket?! Er helt utrolig isåfall hvis Ford har dette! 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Fort gjort å lage seg en pakning sjøl 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Er vertfall vanvittig viktig denne pakningen mellom pumpe og sil.Hadde problemer med denne på OHC-turboen jeg hadde, brukte gammel pakning som var hel, men dårlig. Og et tynt lag med pakningsstoff.Dette var nok til at jeg ikke fikk skikkelig oljetrykk. Laget ny pakning og tynt lag med pakningsstoff igjen, så var oljetrykket dobblet Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
HoelRacing Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Men skal det være pakning mellom pumpe og blokk?? Kan ikke si at jeg har lagt merke til det noen gang? 92' Ford Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 Men skal det være pakning mellom pumpe og blokk?? Kan ikke si at jeg har lagt merke til det noen gang? Nei. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
xXx Posted July 1, 2010 Share Posted July 1, 2010 sikker på att det ikkje er kommet ei sprikke i selve huset på pumpa ??? trenger ikkje være synlig sprikke. RS Cosworth 1990 Mvh Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted July 1, 2010 Share Posted July 1, 2010 En ny pakning er såklart det beste, de følger med i cosworth pakningsetta, tipper 909 har på lager Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted July 1, 2010 Share Posted July 1, 2010 lager en ny pakning då, den gamle er knekt i siden...lages av hva, hard papp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Posted July 1, 2010 Share Posted July 1, 2010 Du får kjøpt pakningsmatter mange plasser, for x Cylmo, Biltema o.l har også. Du skjærer ut dine egne pakninger, enkelt med et bra reultat. Her er Biltema sin utgave. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Ovrig/Pakningspapir/ Caution, any attempt to overtake will result in a race! Link to comment Share on other sites More sharing options...
evenesh Posted July 10, 2010 Author Share Posted July 10, 2010 Du får kjøpt pakningsmatter mange plasser, for x Cylmo, Biltema o.l har også. Du skjærer ut dine egne pakninger, enkelt med et bra reultat. Her er Biltema sin utgave. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Ovrig/Pakningspapir/ Driller nå opp trykket med ca 1200 omdreininger. får ca 1 bar.. dette kan jo ikkje var nok... ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth_ftw Posted July 10, 2010 Share Posted July 10, 2010 helt riktig,skal ihvertfall ha 4 bar på kald Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 høres litt sånn ut som på min, har 2wd pumpe å underspyling å der har jeg mista betraktelig med trykk,en liten ot,men røret som går inn i lokket for underspylinga. skal d være en gummiring der ? Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now