Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mistet oljetrykket konstant her en dag fra 4 bar til 1 bar på tomgang (Arbeidstemp på motor). Det er en Høytrykkspumpe fra burton power. Motor er kjørt ca 200 mil etter overhaling.

 

Har ikkje demontert motor ennå pga av jobb, men lurer på om noen her inne har kjennskap med denne pumpen, eller eventuelt vet kor me får tak i god olje pumpe?

 

Har sjekket aksling til pumpe og diverse men ser ut til at det kan var enn "foring" eller selve pumpa som har blitt defekt. Olja var ren og fin når den ble tappet.

 

Noen som har mening om dette?

 

mvh Even

Posted

Jens Hanestad har vært borti problem med de pumpene og anbef meg å kjøpe Cosworth sin egen pumpe. Noen Burton pumper, er for trangt maskinert, og lokket løsner på dem.

Posted

Er ikke 4 bar på varm motor vel mye trykk da?

 

Okay takk! Ja oljetrykket varierer rundt 3.5 - 4 bar. Muligens det er for trangt inne i selve pumpa..

Posted

Hva måler du trykket med da?

 

Nippel rett i blokka. slange rett fra blokk inn på væske manometer i bilen 0-10 bar.

  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Nippel rett i blokka. slange rett fra blokk inn på væske manometer i bilen 0-10 bar.

 

Har nå fått demontert bunnpanna. pumpa ser veldig fin ut, men ser ut til at det er litt størkna eller brent olje rundt på selve pumpa. la også merke til at pakkningen mellom pompa å sile va dårlig.

 

er det noen som vett om det skal var pakning mellom pumpa å blokka? å på lokke til pumpa eller andre plasser? det ser ut som det har komt olje mellom blokka å pumpa men er litt usikker...

 

takker for svar! Begynner å gå tomt for ideer..

Edited by evenesh
Posted

Har nå fått demontert bunnpanna. pumpa ser veldig fin ut, men ser ut til at det er litt størkna eller brent olje rundt på selve pumpa. la også merke til at pakkningen mellom pompa å sile va dårlig.

 

er det noen som vett om det skal var pakning mellom pumpa å blokka? å på lokke til pumpa eller andre plasser? det ser ut som det har komt olje mellom blokka å pumpa men er litt usikker...

 

takker for svar! Begynner å gå tomt for ideer..

 

Noen som har tips?

Posted

må låne denne litt, hvor viktig er denne pakningen mellom dysebro/pumpe?duger pakningsstoff?

 

Forsiktig med pakninsstoff her, løsner noe av det, som blir skvist ut ved snørin, så kan du tette olje dysene

Posted

bedre å kjøpe ny pakn på ford vel? koster vel under en 50lapp? ikke mye å legge ut på noe som koster noen ganger mer enn det som ryker vist en mister olje trykket?!

Posted

bedre å kjøpe ny pakn på ford vel? koster vel under en 50lapp? ikke mye å legge ut på noe som koster noen ganger mer enn det som ryker vist en mister olje trykket?!

 

Er helt utrolig isåfall hvis Ford har dette!

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

Er vertfall vanvittig viktig denne pakningen mellom pumpe og sil.

Hadde problemer med denne på OHC-turboen jeg hadde, brukte gammel pakning som var hel, men dårlig. Og et tynt lag med pakningsstoff.

Dette var nok til at jeg ikke fikk skikkelig oljetrykk. Laget ny pakning og tynt lag med pakningsstoff igjen, så var oljetrykket dobblet :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

sikker på att det ikkje er kommet ei sprikke i selve huset på pumpa ??? trenger ikkje være synlig sprikke.

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

  • 2 weeks later...
Posted

høres litt sånn ut som på min, har 2wd pumpe å underspyling å der har jeg mista betraktelig med trykk,

en liten ot,men røret som går inn i lokket for underspylinga. skal d være en gummiring der ?

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...