pedersen91 Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 bilen går bra og greit når jeg har plugg ledningene 3-1-4-2 på fordelern. hvorfor ikke 1-3-4-2???? takker for svar! Min link sjekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Hvordan bil ? Oooog; If it ain't broke, don't fix it Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 hva slags motor? du har ikke bare tenkt feil? å missforstått hvor syl.1 er. det er veldig fort gjort:) Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Så lenge du har like feil på fordeler lokket som på rekkefølgen på sylindrene går det jo.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
OleK Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 tipper at det hcs-motoren (1.1l / 1.3l) til en fiesta det er snakk om? mener å huske at de har 1-4-2-3 som tenningsrekkefølge. eldgammel motor med støtstenger og full pakke Cosworth! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pedersen91 Posted June 13, 2010 Author Share Posted June 13, 2010 er en sierra 2.0i ohc. hva slags motor? du har ikke bare tenkt feil? å missforstått hvor syl.1 er. det er veldig fort gjort:) hmm kordan sku dæ var mulig? Min link sjekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 still inn kam og veiv på merkene sine.så ser du hvor rotor peker på fordeler lokket, der rotor peker, der skal pluggledning til syl 1. syl 1 er NÆRMEST radiator, fordeler går MED klokken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 still inn kam og veiv på merkene sine.så ser du hvor rotor peker på fordeler lokket, der rotor peker, der skal pluggledning til syl 1. syl 1 er NÆRMEST radiator, fordeler går MED klokken..Er ikke syl 1 øverst til høyre mot bremseforsterkeren ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 på bakhjulstrekkere er den mot radiator, på framhjulstrekkere som eg har vært borti, så er det lengst vekke fra girkassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 på bakhjulstrekkere er den mot radiator, på framhjulstrekkere som eg har vært borti, så er det lengst vekke fra girkassen.Er det ikke slik ? Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 det kommer HELT an på hvordan fordeleren står når man tar på reg reim. hvor syl 1 er på fordeler kan du flytte slik som du vil.om rotor ikke peker på en spesiell tapp på lokket, kan du løsne fordeleren med 13mm fast nøkkel og vri den til der du ønsker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 det kommer HELT an på hvordan fordeleren står når man tar på reg reim. hvor syl 1 er på fordeler kan du flytte slik som du vil.om rotor ikke peker på en spesiell tapp på lokket, kan du løsne fordeleren med 13mm fast nøkkel og vri den til der du ønsker.Mener å ha sett det i en eller annen manual over disse motorene. Men ble bare usikker når du sier at 1 SKAL mot radiator. For står rotor anneledes blir det jo feil. Greit å følge en standard Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
pedersen91 Posted June 13, 2010 Author Share Posted June 13, 2010 nei men nå ska dæ vel gå greit! takker for alle svar! Min link sjekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 ja eg tenkte ikke på at du mente syl 1 på fordeler. my bad.dem henviser sikkert i en manual at syl 1 er der du mener, men dette har nok blitt endret på. eg har syl 1 der som du har tegnet inn syl 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kverna Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 ja eg tenkte ikke på at du mente syl 1 på fordeler. my bad.dem henviser sikkert i en manual at syl 1 er der du mener, men dette har nok blitt endret på. eg har syl 1 der som du har tegnet inn syl 4 Bare man følger på rundt hele går det bra uansett. Godt vi ikke snakker V16 twin-spark her i grunn Min fotoblogg Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 det er sant.ja det er "heldigvis" bare en ohc motor dette Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.nilsen Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Tegning til Kverna ser veldig riktig ut. Når du setter kam og veiv på merkene ender 1ern sånn ca borti der. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist Link to comment Share on other sites More sharing options...
2.3 GL Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 er en sierra 2.0i ohc. hmm kordan sku dæ var mulig? hvis man er veldig vant med en type motor som har det på en bestemt måte også skrur man plutselig på en motor av annen type der fordeler er plassert i andre enden av motoren. for eksempel hvis man er vant med ohc der fordeleren er ved reg. reima og cvh der fordeleren er ved girkassa. hvis man da ikke er helt med eller lignende så kan man jo tenke at eneren er ved fordeleren når den egentlig er i andre enden. skjønner? så nå at det var snakk om ohc å da er vel eneren mot bremsekraft forsterkeren. er jo også merke på kanten under lokket. å på de med vakuum fordeler så er eneren ved vakuumklokka. Sideways is the new forward 17m P7-1 Turnier (selges/byttes i scorpio) Sierra mk1 2.0 Lat:)Prosjekttråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now