Cosworth Racing1 Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 bare den får vann på seg? wtf...ka drit de lager for noe hehe,den får jo garantert vann på seg. Hehe.. Tror ikke det stemmer helt. Da må den byttes ett par ganger i uken. Men den er følsom for olje og dritt, så kommer det mye av dette inni kontakten, bør du bytte/vaske den. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
xXx Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 ble kansje litt feil forklart.det eg mente var som cosworth racing sier her for eg har aldrig kunnet hatt en motor vask uten att den har tullet. RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
grcossie Posted June 17, 2010 Posted June 17, 2010 ble kansje litt feil forklart.det eg mente var som cosworth racing sier her for eg har aldrig kunnet hatt en motor vask uten att den har tullet. Da mangler du kanskje gummitetningen i kontakt stykke. Jeg har aldri hatt problem med det. Ved olje og dritt på selve føleren, så kan man få problemer ja
Cosworth_ftw Posted June 17, 2010 Author Posted June 17, 2010 (edited) på min cosworth 4x4 motor så har eg 80 psi på tomgang på kald motor og den detter ned til 30-35 psi på ca 80-85-90 grader på olja.det er med høy trykks olje pumpe til 2wd. då vil det si opp mot 5bar på kald? Edited June 17, 2010 by Cosworth_ftw
xXx Posted June 18, 2010 Posted June 18, 2010 5,51 bar for og vere pirkete ;) RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
grcossie Posted June 18, 2010 Posted June 18, 2010 5,51 bar for og vere pirkete ;) Hehe, det var da voldsomt til pirken du er.Kommer ann på pumpe og olje type
Cosworth_ftw Posted June 18, 2010 Author Posted June 18, 2010 Hvis det er tilfellet ,så har jeg ingenting å bekymre meg for bare jeg får start da,og konstatert et trykk.Så på det igjen igår,og pluggene tenner slik: 1,1,3,4,2 - 1,1,3,4,2 - osv Ellers fikk vi lest av 5 grader fortenning,men driten står jo på merket sitt.Og HAR lest av 16grader før fordeler var av forige helg... Hehe.. Tror ikke det stemmer helt. Da må den byttes ett par ganger i uken. Men den er følsom for olje og dritt, så kommer det mye av dette inni kontakten, bør du bytte/vaske den. ett par ganger i uken? Korti gikk det an å kjøre en cosworth ett par ganger i uken?
Escort RST WRC Posted June 18, 2010 Posted June 18, 2010 Fortenning blir justert av ECU. Står det på merkene klarer ecu resten. Håper virkelig tenningsrekkefølgen er 1-3-4-2 og ikke 1-1-3-4-2, for da er noe hakkende galt Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Cosworth_ftw Posted June 18, 2010 Author Posted June 18, 2010 ja noe ER hakkende galt...for det er 1-1-3-4-2 ska jo ikke være mulig
Vinglevogn Posted June 18, 2010 Posted June 18, 2010 kontakten til fase sensoren står feil:) har hatt samme problem me cosworthen til en kompis 1986 ford sierra cosworth ombygd 1996 audi a6 2.5tdi quattro
Cosworth_ftw Posted June 18, 2010 Author Posted June 18, 2010 (edited) hvis du har rett kommer jeg nedover å tar deg i ræven Edited June 18, 2010 by Cosworth_ftw
Cosworth_ftw Posted June 18, 2010 Author Posted June 18, 2010 (edited) Kontakten VAR byttet om skjønner ikke når det har skjedd, men men Motor gikk fint,og oljetrykk ligger å vipper mellom 3-4, Cosworth sin pumpe er busted Edited June 18, 2010 by Cosworth_ftw
Mondeo Power Posted June 18, 2010 Posted June 18, 2010 hvis du har rett kommer jeg nedover å tar deg i ræven Husk glidemiddel da
Cosworth_ftw Posted July 3, 2010 Author Posted July 3, 2010 det her tar **** meg eplekaken.nesten null trykk med den nye pumpen jeg fikk hin dagen,driller pumpen ,og det pipler å bobler littegranne olje ut fra turbo.er nesten ingen trykk heller som sagt. trykket var ikke noe problem med gamlepumpen,og ihvertfall ikke med den første nye jeg hadde.Står her no med bunnpannen nede for endte gang og skjønner ingenting..kontaktflaten fra pumpe til blokk skal det jo ingen pakning på heller...
Escort RST WRC Posted July 3, 2010 Posted July 3, 2010 Hvordan ser det ut mellom pumpe og sil da? Pakning ok og ingen luftlekkasje? Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Cosworth_ftw Posted July 3, 2010 Author Posted July 3, 2010 (edited) tenker jo at det er der det må ligge, men ja der skal være tett.Skjærte meg til en ny pakning + pakningsstoff på begge sider igår, og kan ikke se noen sprekker i silen Tok foresten pumpen(løst) med silen nedi en oljedunk og drillet den, kom olje ut hullet til topp,men ikke ut dysene, uten at det skal ha noe med det å gjøre... Edited July 3, 2010 by Cosworth_ftw
xXx Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 (edited) hmm du får ikkje bygget opp nok trykk til att pumpa klarer og få olje rundt i motoren. ELLER det er noe son sitter og tetter en eller annen plass i en eller flere olje kanaler i motoren din sjekka du og båste gjennom alle kanaler før du monterete sammen motor??? eg har orgnal pumpe som virker veldig bra til deg viss du finner ut det er pumpa di som er problemet Edited July 4, 2010 by xXx RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Cosworth_ftw Posted July 4, 2010 Author Posted July 4, 2010 (edited) skal ikke være nødvendig å blåse gjennom kanaler på en motor som er montert sammen av en velkjent motorbygger.Uansett så er det blitt prøvd 3 pumper no(2 av splitter nye),og er kun den gamle "slitte" som har funket optimalt!!!!Då nekter eg å tro at det ligger noe i kanalene. Edited July 4, 2010 by Cosworth_ftw
Janna Posted July 4, 2010 Posted July 4, 2010 Hvordan ser det ut mellom pumpe og sil da? Pakning ok og ingen luftlekkasje? En kompis hadde lekkasje her fordi den nye pumpen hadde skruehull som var så kort at de gamle skruene bunnet Bilder av mine tidligere cosworth http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/12870-alle-mine-biler/
Cosworth_ftw Posted July 4, 2010 Author Posted July 4, 2010 då må det bare ligge der...den nye pakningen var litt tynnere enn original
Cosworth_ftw Posted July 8, 2010 Author Posted July 8, 2010 (edited) jaggu gikk det min vei idag. Fikk kjørt inn motoren gjennomvarm til 80grader.Ca 5.5 bar trykk på tomgang,kald motor.Ca 2bar på Varm motor,jubel Så problemet var HELDIGVIS pumpen. Så får vi se hva Cosworth sier etter de har testet den!! Edited July 8, 2010 by Cosworth_ftw
dohcboy Posted July 11, 2010 Posted July 11, 2010 (edited) dette begynner å likne på min motor oxo. når motoren var nybygd hadde jeg mellom 5 å 6 bars oljetrykk på kald motor på tomgang, å så gikk den ned til 3 bar på varm motor, men etter hvert fikk jeg bare dårligere å dårligere trykk, så til vanlig kjør hadde jeg bare 2.2 bar ca, mens nå får jeg knapt 3 bar på kald motor å ramler ned til 1,2 bar på varm på hvilket som helst turtall. har 2wd underspyling og høytryks pumpe.skal nå sies at dette er snakk om en isturbo da,men fremdeles Edited July 11, 2010 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now