Sonnir Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Hei:) skal ha powerfilter, også lurer jeg på om Luftmengdemåleren min tåler filterolje? eller må jeg ha såkalt "tørrfilter"? Altså som ikke trenger olje:) Ford Mondeo Ghia TDI 1999 STV ST00 EDITIONSkoda 130 - Ford 2.0 IS OHC motor (bilcrossbil)Volvo 240 - Bilcrossbil Mitt ProsjektMin salgstråd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted June 8, 2010 Share Posted June 8, 2010 Jeg har ikke diesel, men 2.0 bensin. Hatt en Mk1 og har en Mk2 nå med samme motorstørrelse. Har brukt Greenfilter som jeg har renset og oljet inn flere ganger og aldri hatt noen problemer med LMMen på mine biler. Lar riktignok oljen trekke inn noen timer før jeg setter den på. - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 ford har sent ut en servis melding om og IKKE bruke "luftfilter innsatt med oilje" pga att noen fylte filteret med olje og dette ble sugd inn i systemet og tettet kanaler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Mao. ett ikke LMM relatert problem? - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Jeg kjenner til massevis av biler som tilsammen har kjørt 100 000 vis at km med LMM som har gått med K&N filter i den originale luftfilterboksen uten noen som helst problemer. På den andre side har jeg også sett biler som "spiser" LMM etter montering av K&N og lignende. Grunnen er at den unge og ivrige eieren "driter" filter på plass og så ligger filter og LMM og slenger. Vibrasjonene tar selvfølgelig tabben på den skjøre tråden. Virkelig en TØFF oppgradering. Ford tjener ingenting på at kundene kjøper K&N og kan derfor kun gi idiotsikre signaler og uttalelser. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted June 9, 2010 Share Posted June 9, 2010 Som jeg skrev en annen plass innpå forumet her nylig, så har K&N brukt mye tid og penger på forsking anngående filterolja og påvirkninga av LMM. I ingen av tilfellene ble noen LMM ødelagt av K&N olje. Derfor skal ikke bruk av K&N filter påvirke garanti på køretøy. Elementet i i luftmassemålere er skjøre av natur, og havarerer ofte av grunner som produksjonsfeil. Det er også en god grunn til at det står finmaska netting og beskytter elementet mot partikler. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now