Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kobler seg innpå ja.

Da en får dreisen på justering, så kan en legge om litt å bruke det som datasprut på bensinsiden. (= ikke lav turtallsperre)

  • Like 1

Aldri noe godt uten at det er galt for noe.

Posted

Ups, ser jeg har glemt å nevne at jeg surrer med en dohc motor. :) Systemet fungerer vel på samme prinsipp vil jeg tro. Men da går det fint å bytte ut smalband med bredbånd ifht ecu?

Posted

Tror ikke Tweecer fungerer på eec-iv ecuer til dohc. Tror K3nn37 her inne prøvde det.

Diypnp kan du jo bruke sammen med originalt ledningsnett om det er aktuelt med datasprut som passer rett i ecu kontakten.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted

Tror ikke Tweecer fungerer på eec-iv ecuer til dohc. Tror K3nn37 her inne prøvde det.

Diypnp kan du jo bruke sammen med originalt ledningsnett om det er aktuelt med datasprut som passer rett i ecu kontakten.

Sier du det ja? Tenkte jeg skulle sende de en mail og høre, men trenger et nr på ecu først.

Ang MS diy ender det opp på røfflig 6000 kr. Ikke galt det for komplett motorstyring. Er det stort sett basic lodde- og el.verktøy man trenger for å få det sammen?

Det blir en helt ny verden for meg så litt skummelt er det.  :P

Posted

Diypnp trenger du bare vanlig loddebolt til ja. Er bare jumpere mellom 2 kort som skal loddes i hovedsak.

Send en mail og spør om du kan bruke Tweecer ja :)

Avhengig av hvor mye du har modifisert på motor så er det nok mye mer jobb å justere datasprut enn å kunn forandre de nødvendige parameterene med f.eks Tweecer ja.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Posted

Det er bare det vanlige greiene, kammer, eksos og luftfilter. Man får jo alltid blod på tann, men jeg veit ikke hvor mye det er å hente vs kostnad ved en løsning på justerbar motorstyring. Spjeldhus osv er nok ikke aktuelt.

 

Ang Tweecer så ser Caledit forholdsvis tungrodd ut/ vanskelig å forstå ifht MS.

Piggyback som Slåstad linker til er nok igrunn den greieste løsninga, men det frister lite å klippe i ledningsnett.

Høre med Per Olav her på forumet om han har sin Pnp enda.

Det var en lur ide. :)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...