Jump to content

Min Trimming av 2.9i


staff

Recommended Posts

Det blir vel fort et must med bredbåndslambda hvis man skal til med justering sjøl?
Hvis man for eks kjøper denne her:
http://www.nordicautoimport.no/produkter/universal/instrumenter/prosport-digital-bredbandslambda.aspx

Er det slik at den sonden som følger med der erstatter eksisterende og drifter både motorstyring og klokka inni bilen, eller kommer den i tillegg til eksisterende sonde?

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Tweecer fungerer på eec-iv ecuer til dohc. Tror K3nn37 her inne prøvde det.

Diypnp kan du jo bruke sammen med originalt ledningsnett om det er aktuelt med datasprut som passer rett i ecu kontakten.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Tweecer fungerer på eec-iv ecuer til dohc. Tror K3nn37 her inne prøvde det.

Diypnp kan du jo bruke sammen med originalt ledningsnett om det er aktuelt med datasprut som passer rett i ecu kontakten.

Sier du det ja? Tenkte jeg skulle sende de en mail og høre, men trenger et nr på ecu først.

Ang MS diy ender det opp på røfflig 6000 kr. Ikke galt det for komplett motorstyring. Er det stort sett basic lodde- og el.verktøy man trenger for å få det sammen?

Det blir en helt ny verden for meg så litt skummelt er det.  :P

Link to comment
Share on other sites

Diypnp trenger du bare vanlig loddebolt til ja. Er bare jumpere mellom 2 kort som skal loddes i hovedsak.

Send en mail og spør om du kan bruke Tweecer ja :)

Avhengig av hvor mye du har modifisert på motor så er det nok mye mer jobb å justere datasprut enn å kunn forandre de nødvendige parameterene med f.eks Tweecer ja.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Det er bare det vanlige greiene, kammer, eksos og luftfilter. Man får jo alltid blod på tann, men jeg veit ikke hvor mye det er å hente vs kostnad ved en løsning på justerbar motorstyring. Spjeldhus osv er nok ikke aktuelt.

 

Ang Tweecer så ser Caledit forholdsvis tungrodd ut/ vanskelig å forstå ifht MS.

Piggyback som Slåstad linker til er nok igrunn den greieste løsninga, men det frister lite å klippe i ledningsnett.

Høre med Per Olav her på forumet om han har sin Pnp enda.

Det var en lur ide. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...