Slåstad RS Posted May 14, 2016 Share Posted May 14, 2016 Kommer til å bruke denne på min : http://www.ebay.com/itm/DET3-ECU-Master-MAP-Sensor-2-5-bar-Digital-ECU-Tuner-3-the-best-piggyback-/222098376804?hash=item33b6184864:g:zAgAAMXQLoZR1WIL Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted May 14, 2016 Share Posted May 14, 2016 Hmm... Høres jo nice ut. Dette må limes inn i ledningsnett til ecu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted May 14, 2016 Share Posted May 14, 2016 Kobler seg innpå ja.Da en får dreisen på justering, så kan en legge om litt å bruke det som datasprut på bensinsiden. (= ikke lav turtallsperre) 1 Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted May 15, 2016 Share Posted May 15, 2016 Det blir vel fort et must med bredbåndslambda hvis man skal til med justering sjøl?Hvis man for eks kjøper denne her:http://www.nordicautoimport.no/produkter/universal/instrumenter/prosport-digital-bredbandslambda.aspxEr det slik at den sonden som følger med der erstatter eksisterende og drifter både motorstyring og klokka inni bilen, eller kommer den i tillegg til eksisterende sonde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted May 15, 2016 Share Posted May 15, 2016 Skal du erstatte org. sonder, så må du ha den BBL typen som er til 2 sonder, eller 2stk enkle. Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted May 16, 2016 Share Posted May 16, 2016 Ups, ser jeg har glemt å nevne at jeg surrer med en dohc motor. Systemet fungerer vel på samme prinsipp vil jeg tro. Men da går det fint å bytte ut smalband med bredbånd ifht ecu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 16, 2016 Share Posted May 16, 2016 Tror ikke Tweecer fungerer på eec-iv ecuer til dohc. Tror K3nn37 her inne prøvde det.Diypnp kan du jo bruke sammen med originalt ledningsnett om det er aktuelt med datasprut som passer rett i ecu kontakten. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted May 16, 2016 Share Posted May 16, 2016 Tror ikke Tweecer fungerer på eec-iv ecuer til dohc. Tror K3nn37 her inne prøvde det.Diypnp kan du jo bruke sammen med originalt ledningsnett om det er aktuelt med datasprut som passer rett i ecu kontakten.Sier du det ja? Tenkte jeg skulle sende de en mail og høre, men trenger et nr på ecu først.Ang MS diy ender det opp på røfflig 6000 kr. Ikke galt det for komplett motorstyring. Er det stort sett basic lodde- og el.verktøy man trenger for å få det sammen?Det blir en helt ny verden for meg så litt skummelt er det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slåstad RS Posted May 16, 2016 Share Posted May 16, 2016 Høre med Per Olav her på forumet om han har sin Pnp enda. Aldri noe godt uten at det er galt for noe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckdriver Posted May 16, 2016 Share Posted May 16, 2016 Diypnp trenger du bare vanlig loddebolt til ja. Er bare jumpere mellom 2 kort som skal loddes i hovedsak.Send en mail og spør om du kan bruke Tweecer ja Avhengig av hvor mye du har modifisert på motor så er det nok mye mer jobb å justere datasprut enn å kunn forandre de nødvendige parameterene med f.eks Tweecer ja. - 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor -200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.- Diverse Megasquirt prosjekter.- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.Youtubekanal Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted May 17, 2016 Share Posted May 17, 2016 Det er bare det vanlige greiene, kammer, eksos og luftfilter. Man får jo alltid blod på tann, men jeg veit ikke hvor mye det er å hente vs kostnad ved en løsning på justerbar motorstyring. Spjeldhus osv er nok ikke aktuelt. Ang Tweecer så ser Caledit forholdsvis tungrodd ut/ vanskelig å forstå ifht MS.Piggyback som Slåstad linker til er nok igrunn den greieste løsninga, men det frister lite å klippe i ledningsnett.Høre med Per Olav her på forumet om han har sin Pnp enda.Det var en lur ide. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now